Opgelost 20h2 aanmeld-opties wachtwoord niet meer aanwezig

Status
Niet open voor verdere reacties.
We hebben zonder problemen de 20h2 update uitgevoerd op drie laptops.

Als we nu inloggen op het systeem is de keuze/mogelijkheid om met een wachtwoord in te loggen verdwenen.
We vinden een wachtwoord fijner dan een pincode en zouden deze graag weer kunnen gebruiken.

In het instellingen menu zien we geen mogelijkheid om deze mogelijkheid weer aan te zetten.
Met Googelen komen we deze verandering niet tegen.

Weet iemenand een oplossing?
Of is met de update naar 20h2 deze optie komen te vervallen?

mvg Michel
 
Oplossing
porrelaar liet me via een pb verstaan dat het wel nog mogelijk is om in de versie 20H2 gebruik te maken van het aanmelden met een wachtwoord inpl van een pincode te moeten gebruiken ...men dient het aanmelden via Hello uit te zetten ..
vervolgens sluit men het aanmeldingsscherm opties af en heropent men deze weer ..
men heeft nu weer de optie aanmelden met een wachtwoord .

**oorspronkelijk bericht van porrelaar ...
Wat gebeurt er wanneer je 'Aanmelden bij Windows Hello voor Microsof-accounts' op UIT zet.
Ashampoo_Snap_zaterdag 24 oktober 2020_16h41m27s_001_.jpg

Daarna die pagina verversen (of sluiten en weer opnieuw openen). Ik vermoed dat je dan toch de optie Wachtwoord weer terug krijgt.
Dat wordt namelijk ook zo beschreven in dit topic...
de printscreen is wel degelijk van de 20H2

*ik gebruik het Lokaal account zonder wachtwoord of pincode schakel ik over naar het Microsoft account dan dien ik mogelijk ook mijn pincode te gebruiken ..
Ashampoo_Snap_zaterdag 24 oktober 2020_12h52m19s_001_.jpg


**in het onderstaande printscreen is inderdaad de optie met het sleuteltje niet aanwezig .. dit doordat men het Microsoft account gebruikt ..


Ashampoo_Snap_zaterdag 24 oktober 2020_13h07m41s_001_.jpg
 
Laatst bewerkt:
maak men gebruik van het Microsoft account om zich aan te melden dan dient men er rekening mee te houden dat vanaf heden onder versie 20H2 het aanmelden via een wachtwoord niet meer mogelijk is .. men dient dus een pincode of 1 van de andere opties te gebruiken .. de pincode is niet te verwijderen maar wel aan te passen .

*men kan ook dus overgaan naar het Lokaal account met of zonder wachtwoord .
 
Laatst bewerkt:
porrelaar liet me via een pb verstaan dat het wel nog mogelijk is om in de versie 20H2 gebruik te maken van het aanmelden met een wachtwoord inpl van een pincode te moeten gebruiken ...men dient het aanmelden via Hello uit te zetten ..
vervolgens sluit men het aanmeldingsscherm opties af en heropent men deze weer ..
men heeft nu weer de optie aanmelden met een wachtwoord .

**oorspronkelijk bericht van porrelaar ...
Wat gebeurt er wanneer je 'Aanmelden bij Windows Hello voor Microsof-accounts' op UIT zet.
Ashampoo_Snap_zaterdag 24 oktober 2020_16h41m27s_001_.jpg

Daarna die pagina verversen (of sluiten en weer opnieuw openen). Ik vermoed dat je dan toch de optie Wachtwoord weer terug krijgt.
Dat wordt namelijk ook zo beschreven in dit topic: https://linustechtips.com/main/topic/1206940-windows-10-password-sign-in-option-missing/

Groeten,
porrelaar
 
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan