Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben op zoek naar een kabel of splitter om 2 computers op die printer te kunnen aansluiten.
Bestaat deze en wat is de prijs hiervan?
De bestaande printer is een Canon MG 5600 serie en werkt dus normaal via een gewone printerkabel op 1 computer.
 
je zou een usb Y Splitter kunnen gebruiken of te wel een usb hub

de usb Y Splitter heeft dus 1 male usb en 2 female usb en ziet er zo uit als in de onderstaande foto .
Ashampoo_Snap_2016.12.13_06h09m21s_001_.png
 
Aangerade manier is om de printer te gebruiken over het netwerk (ethernet). Daarvoor bestaan USB printservertjes indien die printer niet over een RJ45 poort moest beschikken.
Printserver kopen online, morgen in huis!

Deze printer ondersteund blijkbaar ook Wifi. Zou je ook kunnen gebruiken in de plaats van een printserver/converter. Is een nog betere optie. Heb je een Wifi router?
 
Zelf gebruik ik gewoon het wifi netwerk van de printer. is dus draadloos aangesloten op mijn desktop en tevens draadloos op de laptop van mijn vrouw.
Gewoon de software van de printer ook installeren op de laptop of de andere pc. dan kiezen voor draadloos. succes!!
 
Zelf gebruik ik gewoon het wifi netwerk van de printer. is dus draadloos aangesloten op mijn desktop en tevens draadloos op de laptop van mijn vrouw.
Gewoon de software van de printer ook installeren op de laptop of de andere pc. dan kiezen voor draadloos. succes!!


Doe ik zo al een paar jaren; eerst met een HP printer en sinds een jaar met een Canon. Wordt bediend door 1 Iphone, 1 android, 2 laptops en 1 PC.
 
usb schakelaar.jpg
dit gebruik ik sedert een jaar en ben daar heel tevreden over.
gemakkelijk te installeren en ook in gebruik.
heb twee pc's aangesloten op één printer, en gewoon even op de knop drukken om van pc te veranderen.
ook geprobeerd via netwerk(wifi en lan), maar veel problemen gehad(printer niet vinden of melding "printer offline, enz), daarom deze switch.
wel nog een printerkabel bij kopen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan