Netwerk Steeds uitval van netwerk

KrisVM

Steunend lid
Vip Lid
Hallo
ik heb ongeveer elke 15 min een onderbreking van mijn netwerk. Ik gebruik een bekabelde verbindng naar mijn pc tijdens home office. ben verbonden via de VPN van het werk dan. ik heb ook een SONOS speaker die staat te spelen via de wifi. telke male de muziek uitvalt krijg ik ook melding dat het netwerk op mijn pc is uitgevallen. ik heb al meerdere keren met telenet hierover communicatie gehad en steeds dezelfde reactie, "de router 30 sec uittrekken". hebben jullie een oplossing of gelijkaardige probleem met Telenet? ik denk er echt over om na 22 jaar onafgebroken klant bij telenet een andere provider te nemen, maar gaat dit garantie geven dat het probleem gaat opgelost zijn?
het lastigste aan het verhaal is de uitval tijdens video call met klanten en werkgever. komt niet goed over
 
Ik zie enkel melding van een VPN client dat die geen connectie heeft. En niet perse een connectie met Telenet.
Je verliest enkel connectie als je SONOR speaker staat te spelen. Even hierop verder gaan...
Gebruik je een audio streaming dienst, verbonden met je werk toestel? Zoja, is het best mogelijk dat er geen split tunneling over die VPN is, en alle internet traffic via je werkgever gaat passeren. Inclusief die audio streaming dus. Ik zou daar dan ook al onmiddellijk mee stoppen tijdens je VPN werksessies, indien zo gebruikt welliswaar.

PS: Telenet modem kan dit met gemak aan, tenzij er een defect is.
 
gisteren nog reactie gekregen op de chat. hieronder eindelijk de toegeving dat signaal zeer zwak is

Vervelend dat je veel onderbrekingen hebt in je verbinding. Zo wordt videobellen natuurlijk moeilijk. Ik heb de netwerksignalen gecontroleerd die bij je binnenkomen en deze zijn inderdaad van slechte kwaliteit. In deze situatie maken we best een afspraak met een technicus. Ik zal je een link bezorgen met meer informatie

Dus het is het binnekomend signaal naar de modem dan als ik het goed begrijp?
ben benieuwd wat de technieker gaat doen. waarschijnlijk gewoon de modem vervangen as always.
 
UPDATE

intussen 2 techniekers langs geweest.
De eerste heeft het toestel die tussen de binnekomende kabel en de modem staat vervangen door een recentere versie (vorige was 20 jaar oud)
probleem was niet opgelost.

vandaag andere technieker langs geweest en deze heeft alles uitgemeten van aan de buitenkast op straat tot aan de modem. geen errors of meldingen.
die man was wel gemotiveerd en is blijven wachten tot er een netwerk onderbreking was op zijn eigen toestel. na reboor van alles was er na een goeie 40 min terug een uitval (gelukkig of ik kwam belachelijk over).
die man heeft direct contact opgenomen met de technische ondersteuning van telenet en hebben vanalles gezocht. nu blijkt dat ze uit ervaring weten dat mensen met omvormer van Huawei die zijn eigen netwerk aanmaakt, problemen geeft met het netwerk van telenet. zelfs na uitschakelen van mijn omvormer en thuisbatterij bleef dat netwerk zichtbaar onder de naam SUN ******. nu is de vraag hoe kan dit opgelost worden zodat die omvormer rechtsreeks contact maakt met de modem van telenet zonder zelf een netwerk aan te maken? of is dit onmogelijk om de goeie werking van mijn systeem te garanderen?

iemand ervaring hiermee?
 
Dat moet je uiteraard best vragen aan de leverancier/installateur van je zonnepanelen installatie Huawei... Dit soort apparaten die gestuurd worden vanuit een app gebruiken allemaal een eigen Wifi-netwerk, maar slechts tijdelijk nl. voor de setup of wijziging van die setup. Dan moet je app connecteren met die apparaat-eigen wifi en omzeild op die manier erg tijdelijk alle beperkingen of poorten, scanners etc... Maar eens je de configuratiemodus verlaat wordt meestal ook dat netwerk uitgeschakeld...

Dat het zichtbaar blijft in je beschikbare netwerken ook nadien is misschien niet meteen een probleem, nooit gehoord tot nu toe.
Maar als je smartphone het nog toont moet je het eens proberen connecteren zonder dat je app/omvormer in een configuratiestand staan. Zou niet mogen lukken.

Lukt het toch dan maakt die Huawei omvormer de reputatie van oncontroleerbaar spionagetuig waar !
 
Ik heb geprobeerd te connecteren met het paswoord en ik krijg connectie tot het netwerk SUN***. kan dit niet uitgeschakeld worden in de omvormer zelf?

ik zal dit doorsturen naar de installateur. hopelijk hebben die een oplossing
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan