Wifiverbinding Samsun Galaxci valt dikwijls weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oké, die zijn nu ook ingesteld op onze smartphones.
Maar het probleem hiermee was dat op de Telenetrouter een verkeerd paswoord stond, ondertussen heb ik het juiste paswoord kunnen traceren in "mijn Telenet".
Dus dat "probleem", dat eigenlijk geen probleem was is opgelost.?
Ik zal even afwachten of de wifi-verbinding nog wegvalt en zo ja, langs een Samsung servicepunt gaan.
 
Onthou voor in het vervolg, een Samsung ziet er mooi uit en krijgt ogenschijnlijk veel voor je geld, maar dit is allemaal bedrog. Er zijn maar een paar modellen die goed zijn en dan nog zijn ze in mijn ogen veel te duur en dat is de Galaxy S modellen en Galaxy Note modellen. Maar deze bevinden zich in de bovenste regionen van het prijzenpalet. Als je echt waar voor je geld wil hebben heb je meer aan een Nokia en een Motorola G of Z. Ook bij Motorola koop je best geen E of C, die zien er ook goed uit, maar je koopt beter een jaar oudere G als een nieuw model E. Er zijn eigenlijk niet veel merken die bij mij op het lijstje staan van de mogelijke merken dat ik in het vervolg zou willen kopen. Op nr 1 staat Nokia op nr 2 staat Motorola G lijn, Op nr 3 staat Xiaomi, maar ook niet gelijk welk model. Op nr 4 staat een voor mij onbetaalbaar merk en dat is OnePlus. Meer merken zijn er niet dat ik wil kopen.
 
Hey J.W., bedankt voor u reactie.

Die instellingen kan ik niet kiezen.
Wel als ik de eigenschappen van "TELENETHOMESPOT" kies:
Beveiliging = geen
Router beheer = https://wifiportal.telenet.be
Automatisch opnieuw verbinden is aangevinkt
Geavanceerde opties:
IP-instellingen: DHCP
Proxy Geen

Dan wordt de netwerksnelheid nog vermeld en het IP-adres

Het portaal verschijnt vanzelf en soms moeten de logingegevens terug worden ingevuld.

Ik zien hier geen onregelmatigheden.

Hetzelfde doet zich ook voor met TelenetWiFree.

Bij Telenethomespot moet u enkel uw Telenet login (bij mij een letter en 6 cijfers) en wachtwoord invullen plus 2 vakjes aanvinken.
Dit is enkel als u verbinding maakt met een andere Telenet modem dan de uwe.
Met uw eigen modem kunt u langs Telenethomespot of Telenetwifree geen verbinding maken (ik toch niet).

Als u rechtstreeks verbinding wilt maken met uw eigen modem moet u WPA2 nummer ingeven in uw toestel.
Als u recent een nieuwe modem hebt gekregen moet u nog altijd het codenummer van uw oude modem ingeven.
Niet dat van uw nieuwe modem.

PS: Telenet hotspot is niet hetzelfde als TelenetHomespot.
 
Misschien kunt u hier iets mee doen:

WAT IS TELENET WI-FREE?
Dit gaat over: ontdek verbinding/bereik wifree
Telenet Wi-Free is de verzamelnaam voor alle publieke wifi-netwerken die je als Telenet-klant kan gebruiken. Afhankelijk van je locatie vind je in Vlaanderen deze netwerken:

  • TelenetWiFree
  • TELENETHOMESPOT
  • TELENETHOTSPOT

In Brussel en Wallonië …
  • VOO HOMESPOT

Ook in het buitenland kan je surfen op publieke wifi-netwerken van onze partners.

Tip
Kies bij voorkeur voor het TelenetWiFree netwerk. Je hoeft maar 1 keer aan te melden. Nadien word je automatisch verbonden als je in de buurt van een TelenetWiFree netwerk komt.

Hoe aanmelden...


op TelenetWiFree?


Smartphone of tablet

Pc of laptop
  • Kies bij beschikbare draadloze netwerken (wifi) voor TelenetWiFree.
  • Meld je 1 keer aan met je login en het bijhorende wachtwoord. Je moet daarna niet meer aanmelden als je in de buurt van een TelenetWiFree-netwerk komt.
  • Lukt het niet?
    Activeer EAP via Mijn aanmeldgegevens
Goed om te weten
Thuis heb je met je eigen wifi-netwerk altijd de beste verbinding. Heb je een draadloos toestel (gsm, tablet, laptop…) dat ooit al eens met je eigen wifi-netwerk thuis verbonden was?
Dan zorgt je wireless modem ervoor dat je draadloos toestel op je eigen wifi-netwerk thuis connecteert en niet meer op TelenetWiFree.


op TELENET-HOMESPOT of - HOTSPOT?


  • Kies bij beschikbare draadloze netwerken (wifi) TELENETHOMESPOT of TELENETHOTSPOT.
  • Open een browser en surf naar https://wifiportal.telenet.be.
  • De aanmeldpagina van Telenet-homespot of Telenet-hotspot verschijnt.









  • Kies eventueel je taal.
  • Meld je aan met je login en het bijhorende wachtwoord.
  • Je krijgt een bevestiging als je bent aangemeld.




Goed om te weten
Je eigen verbruik via Wi-Free telt mee in je Telemeter. Het verbruik van andere Telenet-klanten op het Wi-Free-netwerk bij je thuis telt niet mee in je Telemeter.
 
Hey J.W., bedankt voor u reactie.

Die instellingen kan ik niet kiezen.
Wel als ik de eigenschappen van "TELENETHOMESPOT" kies:
Beveiliging = geen
Router beheer = https://wifiportal.telenet.be
Automatisch opnieuw verbinden is aangevinkt
Geavanceerde opties:
IP-instellingen: DHCP
Proxy Geen

Dan wordt de netwerksnelheid nog vermeld en het IP-adres

Het portaal verschijnt vanzelf en soms moeten de logingegevens terug worden ingevuld.

Ik zien hier geen onregelmatigheden.

Hetzelfde doet zich ook voor met TelenetWiFree.

Bij Telenethomespot moet u enkel uw Telenet login (bij mij een letter en 6 cijfers) en wachtwoord invullen plus 2 vakjes aanvinken.
Dit is enkel als u verbinding maakt met een andere Telenet modem dan de uwe.
Met uw eigen modem kunt u langs Telenethomespot of Telenetwifree geen verbinding maken (ik toch niet).

Als u rechtstreeks verbinding wilt maken met uw eigen modem moet u WPA2 nummer ingeven in uw toestel.
Als u recent een nieuwe modem hebt gekregen moet u nog altijd het codenummer van uw oude modem ingeven.
Niet dat van uw nieuwe modem.

PS: Telenet hotspot is niet hetzelfde als TelenetHomespot.
Hey J.W.,

Hier heb ik geen probleem met het inloggen bij Telenethomespot of Telenetwifree op mij router van Telenet.
De rechtstreekse verbinding is nu ook opgelost.
En de modem is ook niet recent vervangen, 1,5 à 2 jaar.
 
Ondertussen een week verder...
Zoals aangeraden is de smartphone nu ingelogd via onze persoonlijke routerverbinding en het signaal was vanaf het begin af aan een stuk beter.
De verbinding is nog maar één maal verbroken geweest en twee maal als er van uit de wifi-zone terug ingelogd moest worden koos de smartphone voor de minder zekere Wi-Free- verbinding (waarbij hij weer de verbinding kwijt speelde).
Dus het probleem is zo goed als opgelost.
Bedankt iedereen voor het meedenken en het delen van jullie expertise/ervaring.

Dit is door jullie Pctutsers weer goed opgelost, dus hier mag een slotje op!
 
Ik raad je aan om het minder zekere wifi te verwijderen. Dan gaat hij die sowieso nooit meer kunnen kiezen.
 
Die zijn nodig voor buitenhuis wifiverbinding te verkrijgen.
indien deze dan ook nog onbeveiligd zijn wat zeker het geval is dat heb je haast 97% kans op een besmetting of men heeft inkijk op je gegevens..
 
Die zijn nodig voor buitenhuis wifiverbinding te verkrijgen.
indien deze dan ook nog onbeveiligd zijn wat zeker het geval is dat heb je haast 97% kans op een besmetting of men heeft inkijk op je gegevens..
Bestaat dat gevaar niet met alle, verbindingen, draad en draadloos (Wifi, bluetooth, 2, 3, 4 & 5G) ?
Als je echt zeker wil zijn moet je al je verbindingen verbreken (batterij verwijderen als dt nog kan of minsterns volledig afzetten), zelfs via kabel loop je risico.
Daarom verkies ik nog altijd een verbinding via Telenet boven dat van een particulier, handelszaak of zelfs via een openbaar/publiek netwerk van een stad of dergelijke en zet geen "gevoelige" data op de smartphone.
En alle app's die je installeert? Die vragen/eisen allemaal toestemming om uw gegevens te gebruiken zonder dat je weet wat ze allemaal (kunnen) uitspoken op je smartphone...
 
Bestaat dat gevaar niet met alle, verbindingen, draad en draadloos (Wifi, bluetooth, 2, 3, 4 & 5G) ?
nee hier ben je verkeert .. de mindere zekere wifi verbindingen op je smartphone zijn onbeveiligde verbindingen waarmee hij dan connecteert ..
de G verbindingen daar een tegen zijn wel degelijk afgeschermd ..
bleutooth verbind niet automatisch met eender welke beschikbare app dit dient jij zelf te bewerkstelligen en te koppelen ..
 
Bestaat dat gevaar niet met alle, verbindingen, draad en draadloos (Wifi, bluetooth, 2, 3, 4 & 5G) ?
nee hier ben je verkeert .. de mindere zekere wifi verbindingen op je smartphone zijn onbeveiligde verbindingen waarmee hij dan connecteert ..
de G verbindingen daar een tegen zijn wel degelijk afgeschermd ..
bleutooth verbind niet automatisch met eender welke beschikbare app dit dient jij zelf te bewerkstelligen en te koppelen ..
Je hebt inderdaad verbindingen waarvan je weet dat er een verhoogd risico is t.o.v. andere.
Maar via de "beveiligde" netwerk heb je nog steeds risico's.
En bleutooth kan wel degelijk ongevraagd verbinden, ik heb enige jaren geleden filmpjes gezien van jongeren die in hun danscafé alle meisjes via bleutooth complimentjes stuurde... Als je beveiliging niet goed staat ingesteld...
Eigenlijk moet je het zo moeilijk mogelijk maken.
 
Bluetooth staat bij mij altijd uit en ik verbind bijna nooit via een niet beveiligde WiFi. Juist op reis zou ik dit wel durven doen. Maar dat doe ik alleen als mijn mobiele data bijna op is.
 
Bluetooth staat bij mij altijd uit en ik verbind bijna nooit via een niet beveiligde WiFi. Juist op reis zou ik dit wel durven doen. Maar dat doe ik alleen als mijn mobiele data bijna op is.
Idem dito hier. De wifi staat gewoonlijk alleen op thuis, bluetooth staat op beide toestellen uitgeschakeld en komt buitenhuis alleen op wanneer noodzakelijk.
4G word zelden gebruikt.
In het buitenland alleen korte inlogperioden voor het controleren of er berichten zijn toegekomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan