Wifiverbinding Samsun Galaxci valt dikwijls weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Hier hebben we een Samsung Galaxy J3.
Deze maakt connectie met het internet via wifi, 4G wordt praktisch nooit gebruikt.
Er zijn, voornamelijk, 2 wifiverbindingen waarvan dit toestel gebruik maakt, allebei Telenet (freewifi en hotspot).
De verbinding wordt echter regelmatig verbroken, wat irritant is.
Weet er iemand of dit te verhelpen is?

Alvast bedankt.
 
Schakel jij regelmatig eens je Smartphone uit? Indien niet, schakel hem eens uit en schakel hem weer in. Hopelijk is het hiermee verholpen. Indien niet is er iets mis met je Wifi antenne, dat is iets waar goedkopere Samsung toestellen wel vaker mee te kampen hebben. Hopelijk heb je dan nog garantie en kan je hem binnen brengen ter reparatie, anders kan je ermee leren leven of een ander toestel kopen.
 
Bedankt CVE, voor de snelle respons.
Ja, hij wordt regelmatig terug herstart en hij is 1,5 jaar oud, dus normaal gezien nog in garantie.
 
Bedankt CVE, voor de snelle respons.
Ja, hij wordt regelmatig terug herstart en hij is 1,5 jaar oud, dus normaal gezien nog in garantie.
Dan zou ik ermee terug gaan naar de winkel waar jij dit toestel hebt gekocht, of terug sturen indien online gekocht. Dan moeten zij dit euvel maar oplossen door er een nieuwe wifi module in te plaatsen. Indien ze afkomen dat ze dit nog nooit meegemaakt hebben, denk dan, ja ja zal wel. Dit is een probleem dat zich al enkele jaren voor doet op de goedkopere reeksen van Samsung.
 
Oké, ik neem dit mee en ga hem binnen brengen onder garantie.
Dat zal nog wel even moeten wachten, want het komt nu even slecht uit voor hem een week of zo te missen.
Alvast bedankt voor de toelichting!
 
Ik zou nog geen besluit vormen dat het aan de smartphone ligt. Nu niet dat ik voorstander ben van Samsung Galaxy toestellen... kwaliteit is naar ervaring zeer bedroevend.

Hoe is de kwaliteit van je Wifi signaal? Die Telenet modems hun bereik is niet slecht, maar zeker niet top. Dus... af en toe een verbinding die wegvalt, is best mogelijk.
 
Hey DDragon80,

Het wegvallen van het wifi-signaal gebeurt vlak naast de router, daar is het wifi-signaal maximaal.
Het is willekeurig, d.w.z. zeer regelmatig wegvallen en dan weer een periode niet, onafgezien de strekte van het signaal.
Er is dan ook geen automatisch terug verbinden met een wifi-netwerk binnen bereik.
Mijn smartphone heeft dit euvel veel minder (met hetzelfde wifi-signaal), ik hen een 1+, maar ik ook verlies af en toe mijn wifi-signaal, maar concerteert weer als hij kan
Herstarten van het toestel doet het euvel (slechts tijdelijk) verdwijnen.
 
Voer je al deze stappen uit om verbinding te maken met een Hotspot?

Zo gebruik je het hotspotnetwerk
  • Stap 1: Verbinden
    1. Zorg voor een laptop, smartphone of tablet met WiFi-ondersteuning.
    2. Vul als SSID of netwerknaam TELENETHOTSPOT (hoofdletters!) in.
    3. Schakel de WEP (Wireless Encryption Protocol) of een andere encryptie uit.
    4. Kies 'Infrastructure' of 'connecteren met AP' als connectiemode.
  • Stap 2: Aanmelden
    1. Open je internetbrowser en de Telenet Hotspotportaalsite verschijnt.
    2. Kies een toegangsmethode (abonnement, voucher of kredietkaart).
    3. Voer logingegevens in van je voucher, abonnement of kredietkaart.
    Troubleshooting
    Verschijnt de portaalpagina niet of zie je deze boodschap: 'alvorens u uw login veilig kan ingeven dient u uw Proxy instellingen uit te schakelen...'?
    - Schakel je proxies uit. Volg de instructies op je scherm.
    - Lukt het nog niet? Bel de Telenet Hotspot supportdesk: België: +32 70 25 00 30
  • Stap 3: Online werken
    Je kan e-mails ontvangen en verzenden, surfen, bloggen, twitteren en inloggen op het bedrijfsnetwerk.
 
Hey J.W., bedankt voor u reactie.

Die instellingen kan ik niet kiezen.
Wel als ik de eigenschappen van "TELENETHOMESPOT" kies:
Beveiliging = geen
Router beheer = https://wifiportal.telenet.be
Automatisch opnieuw verbinden is aangevinkt
Geavanceerde opties:
IP-instellingen: DHCP
Proxy Geen

Dan wordt de netwerksnelheid nog vermeld en het IP-adres

Het portaal verschijnt vanzelf en soms moeten de logingegevens terug worden ingevuld.

Ik zien hier geen onregelmatigheden.

Hetzelfde doet zich ook voor met TelenetWiFree.
 
Waarom kies je freewifi of hotspot bij u thuis , je kunt toch rechtstreeks inloggen met u wachtwoord op u modem .
 
Dat zou moeten, maar mijn paswoord dateert nog van heel lang en intussen moeten er acht karakters gebruikt worden en is mijn deel van de router niet meer bereikbaar.
Ik zou dat ook eens moeten opklaren...
Maar Telenethomespot en of telenetWifree werken ook buitendeurs en dat is makkelijker.
 
Is opgezocht en nagekeken, het paswoord op de router klopt niet voor in te loggen via mijn gedeelte van de router.
Ik veronderstel dat dit gebeurt is na het wisselen van de router, jaren geleden.
 
Oké, dat is opgelost!
Het wordt er niet makkelijker op als Telenet verschillende paswoorden opgeeft voor de router en er maar één correct is.
Ik heb de juiste gevonden bij mijn "Telenet".
 
  • Leuk
Waarderingen: Ber
Is opgezocht en nagekeken, het paswoord op de router klopt niet voor in te loggen via mijn gedeelte van de router.
Ik veronderstel dat dit gebeurt is na het wisselen van de router, jaren geleden.
Ik zou toch proberen dat te veranderen in mijn telenet kun je zelf doen , of als je een facebook account hebt daar een bericht achterlaten bij telenet ,dan kijken ze onmiddellijk wat ze kunnen doen
 
Een homespot en freewifi van telenet werken beduidend minder goed als je eigen telenet hoor. Ik zou dit alvast veranderen.
240362


Als jij nog zo een zwarte modem hebt zoals hierboven. Dan moet jij op je Smartphone het bovenste SSID telenet vinden. Daarop klikken en dan bij wachtwoord geef jij dan wat er achter WPA2 staat. Dan ben jij ingelogd met de desbetreffende modem. Dat gaat echt vele malen sneller en stabieler als home of free hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan