Schijf niet toegewezen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toen ik mijn pc net nieuw had heb ik een afbeelding gemaakt van schijfbeheer zie afbeelding 1,
Nu ongeveer 2 maanden later zie ik dat een schijf 1 OEM partitie 5 niet is toegewezen. Afbeelding 2
In deze periode zijn diverse updates geweest en heb ik wel een aantal back-ups gemaakt en terug gezet.
Het herstellen naar fabrieksinstellingen met F11 lukt nu niet meer,
Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
239945
239946
 
das eerder een upgrade geweest van een Win7 naar de Win10 ..
jij heb blijkbaar nog nooit de optie gebruikt om deze pc opnieuw in te stellen aangezien jouw gereserveerde systeempartitie nog steeds een 100MB is terwijl dit in feite bij de Win10 toch een 450MB is..

*je spreekt over partitie 5 van schijf 1 wel ik zie op de afbeelding 2 maar 4 partities als je deze niet-toegewezen-ruimte meetelt ..hoe komt dat jij er 5 ziet !

****blijkbaar heb jij eerder toen je een back-up nam (vermeld effe welke software jij daar voor gebruikt ) vergeten aan te vinken dat ook deze partitie diende opgenomen te worden … met het gevolg dat je bij het terug zetten van deze back-up zonder deze OEM partitie bent komen te zitten .
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Beste Qtex
Het gaat om deze partitie 5 zie afbeelding 1,deze is nu niet meer toegewezen .
Op deze MD 34135 heeft nooit win 7 gestaan is vanaf november 2018 met Windows 10 home versie 1809 build 17763.379
Ik heb een systeem back-up met image gemaakt en weer terug gezet met AOMEI Back-up wat toen volgens mij goed ging maar heb toen niet gezien dat er nu een partitie is die niet is toegewezen, Dat had ik gedaan omdat ik problemen had met Windows back-up.
Zie deze topic
De recover partitie is nog gewoon aanwezig.
239953
 
de recovery partitie staat dan ook op schijf 0
maar ik zie géén 5 partities op schijf 1
mogelijk dat er dus een verkeerde keuze geselecteerd werd toen jij de back-up heb aangemaakt ..ik kan het niet anders verklaren ..
heb hier juist eens de Aomei backupper pro gestart en welke optie ik daar ook neem er is geen mogelijkheid om aan te geven welke partitie er dient geback-upt te worden >de Aomei backupper pro selecteerde de gehele schijf en neemt zo ook alle partities mee in de back-up...
*jij vermeld dat je de back-up heb terug gezet met de Aomei maar deze werd dus niet door Aomei backupper aangemaakt !
en das wellicht dan de reden !
 
Het is voor mij ook allemaal wat raadselachtig,maar ik had u geschreven dat ik de back ook gemaakt heb met AOMEI,
Ja ik zie ook maar 4 partities maar op de afbeelding van december boven in zie je wel staan partitie 5 en in de afbeelding van maart is deze niet meer aanwezig en is deze partitie van 1.00 GB niet toegewezen.
239956
239957

Verder is mij nog iets opgevallen op afbeelding bij systeem eigenschappen zie ik Boot (C:) (systeem)
En dan er onder nog een keer Boot (C:) (ontbreken) is dit normaal ?
239958
 
je zei eerder en ik citeer ..
Ik heb een systeem back-up met image gemaakt en weer terug gezet met AOMEI Back-up ....

je geeft hier niet specifiek aan dat je ook deze aangemaakt heb met de Aomei backupper...dit zette me dan ook op het verkeerd spoor ...daar ik dacht dat jij de back-up eerder met andere software had aangemaakt ..en deze enkel heb terug gezet met de Aomei backupper.

wat betreft nu je "5de partitie " aangezien je deze heb verkregen na het terug plaatsen van een back-up kun je deze back-up's al niet meer vertrouwen en raad ik je aan om een geheel nieuwe installatie te doen zodat ook de partities opnieuw worden aangemaakt ...
je dient effectief op te starten vanaf een installatie opstartmedium zijnde een usb of een dvd ..
éénmaal daarvan opgestart kies je voor de "aangepaste modus >alleen Windows installeren ""geavanceerd " en hier dien jij dan eerst al de partities te verwijderen zodat je één niet toegewezen-ruimte verkrijgt ..
éénmaal je deze verkregen heb klik je verder op "Volgende " en zal de installatie procedure zelf de nodige partities aanmaken en verder gaan met het installeren van Windows ... je hoeft zelfs géén code in te geven .

**er is géén ander mogelijkheid om dit weer goed te krijgen of je dient een back-up te gebruiken die je eerder je systeem terug zet naar December 2018
met het gevolg dat je dan alles kwijt ben wat er geinstalleerd werd van December tot op heden inclusief de updates.
nadat deze dan weer bijgewerkt en up to date is maak je een nieuwe back-up aan zodat deze dus al de partities mee heeft .. de andere verwijder je dan maar hou deze van December 2018 effe bij .
 
Laatst bewerkt:
nee Skippy das niet mogelijk omdat deze partitie verborgen systeem bestanden bevat en enkel aangemaakt kan worden (of aangemaakt werd ) tijdens het installeren van het besturingssysteem.
 
Beste Qtex

Ik heb vanmorgen met de service dienst van Medion contact gehad en de PC wordt onder garantie gerepareerd.

Hartelijk bedankt voor de moeite die je gedaan hebt om mij te helpen!
 
Ik heb mijn PC weer terug!

Eerst naar Dynafix in Nuth die hem vervolgens naar Medion in Essen hebben gestuurd die de Pc hebben hersteld, zie onderstaande detail begeleidende informatie.



Foutomschrijving:

Besturingssysteem vergrendelt / crashes / hangt tijdens stationair / stand-by (Constant)

Diagnose werkplaats:

Er is een probleem met de software vastgesteld. (Software operating system)

Maatregelen:

De software van het apparaat moest worden gereset of opnieuw worden geïnstalleerd om de ongestoorde

Werking te herstellen. (Software operating system)

Advies:

BIOS-update uitgevoerd

Om te controleren of uw apparaat correct functioneert, werd er een testaccount "User geopend.

Winstress-belastingstest zonder problemen uitgevoerd.

Ik heb weer een afbeelding toegevoegd waar je kunt zien dat schijf 1 partitie 5 weer is hersteld, volgens mij is dit een zogenaamde verborgen partitie maar hier weet ik te weinig vanaf, en waardoor het probleem is ontstaan is voor mij nog steeds een raadsel.

Of dit ook nog iets te maken heeft met de Windows updates?

Ik ben in ieder geval zeer tevreden over de service van Medion die het kosteloos gefikst hebben.

nee Skippy das niet mogelijk omdat deze partitie verborgen systeem bestanden bevat en enkel aangemaakt kan worden (of aangemaakt werd ) tijdens het installeren van het besturingssysteem.
Qtex Je hebt het goed gehad! Bedankt daardoor heb ik ook onmiddellijk met Medion gebeld.

Vriendelijke groet Anton
 

Bijlagen

  • Na Reparatie door Medion 12-4-2019.JPG
    Na Reparatie door Medion 12-4-2019.JPG
    153.1 KB · Weergaven: 110
fijn dat ze je zo geholpen hebben en dat het zo verholpen werd … enerzijds had je dit ook zelf kunnen doen ..
op schijf 1 staan géén 5 partities maar wel 4 partities... begrijp niet hoe je aan deze 5de komt !
*of het moet zijn dat de recovery E meegeteld word met deze die op schijf 1 aanwezig zijn !
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan