Schijf niet toegewezen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toen ik mijn pc net nieuw had heb ik een afbeelding gemaakt van schijfbeheer zie afbeelding 1,
Nu ongeveer 2 maanden later zie ik dat een schijf 1 OEM partitie 5 niet is toegewezen. Afbeelding 2
In deze periode zijn diverse updates geweest en heb ik wel een aantal back-ups gemaakt en terug gezet.
Het herstellen naar fabrieksinstellingen met F11 lukt nu niet meer,
Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
239945
239946
 
je afbeelding laat duidelijk zien dat op schijf1 maar 4 partities aanwezig zijn .. jij spreekt echter over 5 partities ..
de Recovery Partitie E die op schijf 0 aanwezig is hoort dan volgens mij wellicht ook bij schijf 1 ( alhoewel deze dus niet op schijf 1 staat ! )
 
In het bovenste venster van na de reparatie zie ik toch duidelijk staan partitie 5 die volgens mij een verborgen partitie is voor de fabrieks instellingen, zie afbeelding na reparatie,maar ik heb daar niet zoveel verstand van, ik ben blij dat het weer is opgelost.
 

Bijlagen

  • 2.jpg niet toegewezen maart 2019.jpg
    2.jpg niet toegewezen maart 2019.jpg
    256.1 KB · Weergaven: 187
  • Na Reparatie door Medion b 12-4-2019.jpg
    Na Reparatie door Medion b 12-4-2019.jpg
    225.2 KB · Weergaven: 206
Ik ben het met je eens in de grafische weergave zijn er maar 4.

Ik ben ook geen expert en misschien heb ik je op het verkeerde been gezet,

Maar dit is wat ik zie bij volume, er staat bij partitie 5 en ik kan er niets anders van maken…en hier had ik het steeds over.



Vriendelijke groet Anton
Partitie 5..jpg
 
ok laten we effe via de weergave in "volume"verder gaan !
men zie dan daar partitie 5 vermeld staan als ook partitie 1 en 4 maar waar is dan 3 naar toe !
vanzelf sprekend word de boot C: partitie 2 genoemd..
de benaming klopt bij u niet ..

**er van uitgaande dat dit de originele ssd is en niet een ssd die je er zelf heb ingeplaatst ter vervanging van een vorige die dan beduidend groter was ..zou dan de Recover partitie E de 5 de partitie kunnen zijn .. waarbij dus de Recover partitie verplaatst werd naar de hdd omdat de huidige ssd kleiner is dan de vorige ssd !

hoe dan ook ben blij dat je systeem hersteld werd...
 
Ik weet ook niet wat Windows doet, maar Qtex ziet net als ik op schijf 1 slechts 4 partities.
Nr 1 EFI, Nr 2 Drive C, Nr 3 OEM partitie 999MB (in het lijstje aangeduid als part 4 en als nr 4 OEM partitie 1GB (in de lijst aangeduid als part 5)
Wie weet waarom Windows dit doet mag het zeggen.
Weet niet wie er bezig is geweest met deze PC, maar om een 150 Gig (win 7) schijf compleet als extended te formateren is natuurlijk zot.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan