Software Mail bijlage - gescand formulier als PDF kan niet worden opgeslagen - JPG wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Als ik een formulier gescand heb als PDF kan ik dit niet meer - vroeger wel !!! - bijvoegen
Scan ik dit als JPG dan wordt het aanvaard.
Ik verkrijg steeds en melding dat ik dit "moet aanpassen in mijn voorkeuren" ???

Graag een tip WAAR ?

Flamingo :geek:
 

Bijlagen

  • PDF kan niet worden oppgeslagen - JPG wel.jpg
    PDF kan niet worden oppgeslagen - JPG wel.jpg
    15.2 KB · Weergaven: 78
Adobe Acrobat is wel duur (€ 24,19 per maand) en wie kan garanderen dat zijn scanner (2014 a.i.o.) nog compatibel is me de laatste versie van Acrobat?
Je scanner heeft en gebruikt gewoon zijn eigen software-onderdeel om PDF aan te maken. Met welke app je die PDF nadien bekijkt is uiteraard volledig irrelevant.
 
Beste PhilipV,

In bijlage mijn instellingen op geplaatste bijlagen te bekijken vooraleer de mail te versturen.

FLAMINGO :geek:
 

Bijlagen

  • JPG  =  Paint.jpg
    JPG = Paint.jpg
    6.5 KB · Weergaven: 57
  • PDF  = Nuance PDF Reader.jpg
    PDF = Nuance PDF Reader.jpg
    37.9 KB · Weergaven: 64
Dat tweede beeld heeft niets te zien met je Windows instellingen - is iets dat ik niet kan thuisbrengen...

Je moet kijken in Windows - Instellingen - Standaard apps en daar de link zoeken voor een .pdf extensie.

1690296693113.png


Bij mij Adobe Acrobat, jij kan gerust voor iets anders kiezen ...

Stond overigens al in #9 en #10 van dit draadje !!!
 
Besten,

Als ik een formulier gescand heb als PDF kan ik dit niet meer - vroeger wel !!! - bijvoegen
Scan ik dit als JPG dan wordt het aanvaard.
Ik verkrijg steeds en melding dat ik dit "moet aanpassen in mijn voorkeuren" ???

Graag een tip WAAR ?

Flamingo :geek:
Waarin wil je het toevoegen? Mij flatbed scant ook standaard naar pdf, tenzij ik voor foto kies en ik heb geen enkel probleem om het bvb als bijlage in een mail of whatsapp toe te voegen...
 
Beste PhilipV,

Dat staat ingesteld zoals ik het wens. zie bijlagen -

Ik ga naar "Standaards APPs".
Dan onderaan naar "Per bestandstype"
Dan links naar "PDF"
En daarin rechts staat het programma waar ik reeds jaren mee werk : "Nuance PDF Reader".

FLAMINGO :geek:
 

Bijlagen

  • Standaard APPs.jpg
    Standaard APPs.jpg
    30.4 KB · Weergaven: 46
  • Per bestandstype.jpg
    Per bestandstype.jpg
    5.3 KB · Weergaven: 51
Probeer dan nog eens een PDF-bestand toe te voegen aan een mail, als bijlage ...

Werkt het nog niet kies dan eens vb. Edge in de standaard-apps voor .PDF - probeer het één keer.
En zet dan je Nutro terug en probeer nog eens.

Door die wissel zal de registry aangepast/herschreven worden voor die associatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan