Software Mail bijlage - gescand formulier als PDF kan niet worden opgeslagen - JPG wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Als ik een formulier gescand heb als PDF kan ik dit niet meer - vroeger wel !!! - bijvoegen
Scan ik dit als JPG dan wordt het aanvaard.
Ik verkrijg steeds en melding dat ik dit "moet aanpassen in mijn voorkeuren" ???

Graag een tip WAAR ?

Flamingo :geek:
 

Bijlagen

  • PDF kan niet worden oppgeslagen - JPG wel.jpg
    PDF kan niet worden oppgeslagen - JPG wel.jpg
    15.2 KB · Weergaven: 78
Inscannen "als PDF"? Hoe doe je dat dan en waarmee.
Er zijn appjes genoeg die een screenshot kunnen maken van een PDF en dan opslaan als .jpg/.jpeg (ik gebruik winsnap)
Of PDF apps die het bestand kunnen opslaan in de vorm die je wil.
Of bedoel je dat niet.
 
Mijn scanner geeft ook de mogelijkheid om in te scannen als PDF - dat is zelfs de beste en meest gebruiksvriendelijke manier. Als je een als ontvanger een scan van een JPG krijgt ben je meestal gezien : probeer dat maar eens mooi af te printen !

Daar is dus niks mis mee, ik vraag me alleen af waar @flamgen tegen die foutmelding aanloopt bij het "bijvoegen" ??? Aan een mail ?
 
Beste PhilipV
  • Ik gebruik als toestel de "HP Envy 5640 = die kan kopiëren en scannen".
  • Ik scan een document om bij te voegen aan een mail. Deze scan heb ik opgeslagen in een map bvb SCAN.
  • Ik vul mijn mail in en laat dan de scan als bijlage in.
  • Dan wil ik deze bijlage eens bekijken en daar zijn er moeilijkheden :
    • Heb ik de bijlage gescand als PDF, dan krijg ik de vermelde melding en kan ik die niet openen en bekijken.
    • Heb ik de bijlage gescand als JPG dan opent zich deze en kan ik alles bekijken.
Dat is mijn probleem sedert enkele maanden PLOTS van de ene op de andere dag !!!

PS
Prettige Nationale Feestdag.

Flamingo :geek:
 
De foutmelding is vrij duidelijk ...

U heeft in uw Windows het bestandstype PDF geassocieerd met een toepassing (Edge ? Acrobat ? welke reader van PDF dan ook) die niet meer bestaat. Die u dus heeft gewist of geblokkeerd.

Kijk in Windows Instellingen uw default app voor het bestandstype PDF dus na, en wijzig het naar een app die nog wel draait op je PC.
 
als je die scan gemaakt heb dan ga je naar het bestad dat is geScan klik rechts er op en kies Eigenschappen dan zie je het zelfde van de foto

1689947064386.png


daar kan je kiezen om het met een ander programma te openen

1689947480246.png
 
Ja, @Patrick.S - maar dat is eenmalig. Toch beter dat TS het oplost door in zijn Windows het geassocieerde programma voor PDF goed in te stellen, voor eens en altijd...

Ben je een Edge gebruiker dan kan je daarvoor voor Edge kiezen - werkt prima voor PDF (maar ik hou het persoonlijk bij Adobe Acrobat)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan