Hardware advies Chromebook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ik zou een chromebook willen aanschaffen.
Ik werk veel met internet,mails en sociale media af en toe een filmpje.
meermaals per jaar op reis meenemen
ik bezit nu een hp envy i5-6200 en merk bij meerdere tabbladen die openstaan een trage laptop
kan je meerdere browsers installeren op een chromebook?
is een 8gb pentium een goeie processor voor een paar jaren of beter een i3
heb al 16gb en i5 processor ook gezien maar dat ligt boven mijn budget
budget van 550€
 
en wil je eigenlijk wel een chroombook (omdat het bij veel gebruik extra geld kost)?
Chromebooks zijn bedoeld voor gebruik in de cloud, wat betekent dat je de meeste van je bestanden op Google Drive of andere cloudopslagdiensten moet opslaan
  • Dropbox geeft standaard 2GB aan opslagruimte om gratis te gebruiken, en deze kan je tot 16GB groot maken door vrienden uit te nodigen.
  • Onedrive geeft 5GB aan online opslag die je alleen met een abonnement kunt vergroten.
Elke keer dat je offline hebt gewerkt, en je maakt verbinding met WIFI, worden je bestanden naar de Google Drive Cloud gestuurd.
ja daar ben ik mij van bewust, je kan 1 jaar 100gb gebruiken daarna €20 per jaar of een sd kaart gebruiken
 
Heb het eens opgezocht, je kan dus weldegelijk andere browsers gaan installeren op een chromebook, maar dan gaat u argument nog niet op om met een chromebook meer aan te gaan kunnen als met een deftige i5 laptop met reeds 8 GB RAM aan boord. Ik denk dat je je manier van werken zal moeten gaan aanpassen in plaats van een krachtiger toestel aan te moeten schaffen. Zeker geen minder krachtig toestel wat zo goed als alle chromebooks zijn. Ik zou als je een krachtiger toestel wenst eens tweedehands gaan kijken en als je de plaats hebt om een desktop te plaatsen zeker dit in overweging gaan nemen, omdat deze makkelijker alle taken kunnen gaan verwerken, al is het alleen al omdat een desktop meestal de opgebouwde warmte makkelijker kwijt kan als een evenwaardige laptop. Een desktop kan vaker ook meer latten RAM en meer RAM geheugen aan als een laptop.
 
heb even gekeken om wat aanpassingen en pagina's te verminderen in Chrome. Een desktop heb ik een i5 12egen met 16gb, maar deze staat boven. kan niet de hele dag boven zitten. ben nog wat aan het kijken of het nog beter kan met dat geheugenverbruik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb wat gegoogeld en deze laptop gevonden Acer Aspire 7 A715-42G-R7H8 - Creator Laptop - 15.6 Inch
met deze specs, wel qwerty rond mijn budget
ProcessortypeAMD Ryzen 7
Processornummer4800u (8 cores)
Processor generatie5e generatie
Kloksnelheid1,8 GHz (max. 4,3 GHz)
Intern geheugen32 GB
Memory Slots2
RAM geheugen uitbreidbaarNee
Totale opslagcapaciteit512 GB
Type opslagSSD
Opslagcapaciteit SSD512 GB
 
je hebt een prima werkende pc ,i5 en 8 gb geheugen.
als je nu een nieuwe SSD insteekt (indien nog niet aanwezig) en windows 10 opnieuw installeert dan zal je nog verschillende jaren veel geniet hebben van jouw pc, en deze zal snel zijn. kostprijs is max. 100euro.

ik wil je graag daarbij helpen.
 
je hebt een prima werkende pc ,i5 en 8 gb geheugen.
als je nu een nieuwe SSD insteekt (indien nog niet aanwezig) en windows 10 opnieuw installeert dan zal je nog verschillende jaren veel geniet hebben van jouw pc, en deze zal snel zijn. kostprijs is max. 100euro.

ik wil je graag daarbij helpen.
Ik heb een ssd van 256gb zitten nu als mijn browser openstaat kom ik op 6Gb geheugenverbruik
 
@stoffel Wat is volgens jouw het verband tussen je SSD (schijfopslag) en die 6 Gb werkgeheugen ? Hebben toch niets met mekaar te maken tenzij je met gigantische swap-files wil gaan werken ?
 
@stoffel Wat is volgens jouw het verband tussen je SSD (schijfopslag) en die 6 Gb werkgeheugen ? Hebben toch niets met mekaar te maken tenzij je met gigantische swap-files wil gaan werken ?
idd niks met elkaar te maken maar ik meld mijn verbruik als dat hetzelfde zou zijn met een chromebook werk nu met edge. normaal op een windows kan je hier met 16gb veel doen hoe zit dat dan met een chromebook?
 
De enige conclusie (als je bevindingen correct zijn, want dat lijkt me toch zwaar om enkel van de browser te komen) is dat je dus best 8GB RAM in die chromebook hebt, net als in een PC overigens ...
 
De enige conclusie (als je bevindingen correct zijn, want dat lijkt me toch zwaar om enkel van de browser te komen) is dat je dus best 8GB RAM in die chromebook hebt, net als in een PC overigens ...
Je zal denk ik flink moeten zoeken om een chromebook te vinden met 8 GB RAM, als ik kijk naar de specs van een chromebook vind ik die aan de magere kant, maar als ik zo filmpjes bekijk heeft een chromebook minder snelle hardware nodig om toch nog goed te kunnen werken, blijkbaar is dat besturingssysteem minder belastend als Windows .
 
Je zal denk ik flink moeten zoeken om een chromebook te vinden met 8 GB RAM, als ik kijk naar de specs van een chromebook vind ik die aan de magere kant, maar als ik zo filmpjes bekijk heeft een chromebook minder snelle hardware nodig om toch nog goed te kunnen werken, blijkbaar is dat besturingssysteem minder belastend als Windows .
dat had ik al opgezocht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan