Hardware advies Chromebook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ik zou een chromebook willen aanschaffen.
Ik werk veel met internet,mails en sociale media af en toe een filmpje.
meermaals per jaar op reis meenemen
ik bezit nu een hp envy i5-6200 en merk bij meerdere tabbladen die openstaan een trage laptop
kan je meerdere browsers installeren op een chromebook?
is een 8gb pentium een goeie processor voor een paar jaren of beter een i3
heb al 16gb en i5 processor ook gezien maar dat ligt boven mijn budget
budget van 550€
 
Op u vraag of je meerdere browsers kan installeren op een chromebook, is denk ik het antwoord nee. Want alles is gebaseerd op de chrome browser van daar dat hij ook chromebook heet.
 
Op u vraag of je meerdere browsers kan installeren op een chromebook, is denk ik het antwoord nee. Want alles is gebaseerd op de chrome browser van daar dat hij ook chromebook heet.
ok, ik werk nu met 3 browsers een voor algmeen, een voor veilingen en een voor wedstrijden. ik hoef de ene maar uit te klikken en de andere aan en alle tabbladen staan aan.
 
In het bestaande notebook kan niet meer geheugen in?

Wisselbestand staat op een vaste waarde van 8 of 12 GB?

En is de boel wel eens softwarematig schoongemaakt en alle opstartitems uitgedund tot alleen die voor de drivers en AV?
Screenshot van taakbeheer kan helpen.

Nieuwere notebook zullen echt niet veel meer kunnen dan de bestaande in je bezit.

Zie nergens een goed argument om een Chromebook aan te moeten schaffen, mag mij hoor, tis jouw geld.
 
In het bestaande notebook kan niet meer geheugen in?

Wisselbestand staat op een vaste waarde van 8 of 12 GB?

En is de boel wel eens softwarematig schoongemaakt en alle opstartitems uitgedund tot alleen die voor de drivers en AV?
Screenshot van taakbeheer kan helpen.

Nieuwere notebook zullen echt niet veel meer kunnen dan de bestaande in je bezit.

Zie nergens een goed argument om een Chromebook aan te moeten schaffen, mag mij hoor, tis jouw geld.
er kan geen geheugen meer bij, wisselbestand 8gb
alles in opstart is regelmatig gecheckt.
wat is de optie om chrome os flex dan te installeren?
 

chrome flex :
is wel interessant van dat wisselbestand aan te paasen. Ik wist dat een ram geheugen niet hardware matig kon aan gepast worden
 
Je hebt nu wat specs betreft een redelijk toestel met een Intel i5 CPU en 8GB geheugen. Je wilt dit vervangen door een zwakkere chromebook, met de hoop beter af te zijn. Reden is trage werking omwille van veel tabs in je webbrowser.

Dit probleem gaat een ander toestel (chromebook) dan ook NIET oplossen. Een webbrowser verlangt vooral veel werkgeheugen wanneer je veel tabs open staan hebt. De gebruikte webbrowser kan daar ook invloed op hebben. De standaard microsoft Edge gaat daar redelijk mee om, ongacht veel mensen die zwaar onterecht als minderwaardig beschouwen. Die is volledig gebaseerd op Google Chromium, dus een goeie kernel.
Ook de inhoud van je tabs gaat parten spelen. Video content, PDF content, ... = zware belasting voor je browser (en systeem)
De grootte van je wisselbestand gaat ook weinig of geen invloed hebben. Enkel veel gegeugen is in deze situatie nuttig.

De beschrijving van een wisselbestand in die link is ook wel heel kort door de bocht, en zelfs foutief. Zulke paging files werken wel iets complexer (en anders!) dan daar beschreven trouwens.
 
en wil je eigenlijk wel een chroombook (omdat het bij veel gebruik extra geld kost)?
Chromebooks zijn bedoeld voor gebruik in de cloud, wat betekent dat je de meeste van je bestanden op Google Drive of andere cloudopslagdiensten moet opslaan
  • Dropbox geeft standaard 2GB aan opslagruimte om gratis te gebruiken, en deze kan je tot 16GB groot maken door vrienden uit te nodigen.
  • Onedrive geeft 5GB aan online opslag die je alleen met een abonnement kunt vergroten.
Elke keer dat je offline hebt gewerkt, en je maakt verbinding met WIFI, worden je bestanden naar de Google Drive Cloud gestuurd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan