Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,
Heb hier een laptop van dell type :latitude D505.
Als hij even opstaat wordt mijn scherm zwart?????
Heb er een extern scherm bij aangesloten en hierop is alles normaal.

Iemand enig idee hoe het komt en wat de oorzaak is dat mijn scherm zwart wordt???

alvast bedankt
gras33;)
 
Ja dat gaat wel, maar het probleem is als je de laptop opstart is het beeld goed.
na enige ogenblikken valt het weg.
schakel ik dan over op externe monitor is hierop het beeld goed.
op het scherm van de laptop is een vaag beeld te zien.
 
OK dit stond niet in de topic startvraag.

Ik denk dat het stof of vuil kan zijn, of een blower die het niet doet.
Het lijkt er op dat de grafischekaart na de opstart binnen korte tijd te warm wordt en dit probleem veroorzaakt.
 
Een blower is een ventilator.

Soms kan je met een spuitpusje perslucht de laptop redelijk schoonblazen. Lukt dit niet, zal hij opengemaakt moeten worden en dat kan soms een lastig klusje zijn.
Als je daar onervaren in bent, raad ik dit af om dit zelf te proberen en wordt dit een klusje voor de reperateur.
 
Download SIW, installeer het.
Bij opstart van het programma klikje op sensors en post van dat screen eens een bijlage.
Je krijgt een mooi overzicht van elke temperatuur en het exacte toerental van elke fan (ventilator)
 
Hier de sensor gegevens:
ACPI : Value=35°C (94°F) Min= 34°C (92°F) Max=38°C (99°F)
HDD : Value=37°C (98°F) Min= 37°C (98°F) Max=37°C (98°F)
Ik heb zo eens nagevraagd en heb als antwoord gekregen dat de lamp??? in het scherm kapot zou zijn. Dit zou enkel verholpen kunnen worden door een nieuw scherm.????
kostprijs +/- 500 €
Heb hier eigenlijk nog nooit van gehoord,of dit al dan niet kan?
iemand enig idee hierover.
 
De temperaturen zijn goed.

Ik begin nu ook te twijfelen dat het scherm defect is, zeker omdat het probleem na enkele ogenblikken ontstaat. Zoiets heeft bijna altijd met warmte te maken.
Een scherm wordt ook iets warm.
 
Hier de sensor gegevens:
ACPI : Value=35°C (94°F) Min= 34°C (92°F) Max=38°C (99°F)
HDD : Value=37°C (98°F) Min= 37°C (98°F) Max=37°C (98°F)
Ik heb zo eens nagevraagd en heb als antwoord gekregen dat de lamp??? in het scherm kapot zou zijn. Dit zou enkel verholpen kunnen worden door een nieuw scherm.????
kostprijs +/- 500 €
Heb hier eigenlijk nog nooit van gehoord,of dit al dan niet kan?
iemand enig idee hierover.

Dell is speciaal, maar een goede technieker vervangt de backlite (of de omvormer indien het deze is.
Zo een lamp kost 10 euro, met werkuren erbij 500??
Het kan zijn dat de tft van Dell zodanig geconstrueerd zijn dat het scherm niet meer kan geopend worden.
Koop dan nooit meer dell.


Je hebt PM
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan