Status
Niet open voor verdere reacties.
heb diskeep service toegang geweigerd tot internet (alle zones) maar telkens wordt dit automatisch terug ingesteld op toegestaan. Kan mij iemand vertellen hoe ik mijn keuze kan houden. :vraagteken:
ZoneAlarm + Antievirus versie 7.0.362.000
Diskeeper 2008 (12.0.758.0)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon aanvinken in het pop-upscherm.

dat is nou net het probleem ik zie geen popup venster, heb dus daarna maar geblokkeerd bij programcontrol maar na een nieuwe opstart v/d pc staat er weer een groen vinkje. Een ander voorbeeld is dat ik bij nero een vraagteken heb staan en als ik nero start zie ik geen popup venster die mij toelating vraagd.
 
als je nero start gaat die niet op het internet dan start je gewoon het program bij mij staat die ook met een vraagteken ;)
heb je soms de diskeeper in je opstart staan ?
ik heb de freeware zone alarm je kunt het program er ook deleten
 
als je nero start gaat die niet op het internet dan start je gewoon het program bij mij staat die ook met een vraagteken ;)
heb je soms de diskeeper in je opstart staan ?
ik heb de freeware zone alarm je kunt het program er ook deleten

voordien als ik nero 8 startsmart opstarte vroeg hij mij of ie toegang kreeg tot internet dit had ik toen verboden en bleef ook gewoon staan maar diskeeper vraagt niets als ik hem verbied dan staat hij bij de volgende opstart van de pc gewoon terug op toegestaan. Zie hem niet bij de opstart staan maar draaid toch mee in op de achtergrond "Diskeeper defragmentatieservice" raar :vraagteken:
 
maar diskeeper vraagt niets als ik hem verbied dan staat hij bij de volgende opstart van de pc gewoon terug op toegestaan.
Ik herinner me nog destijds met ZA v2, v3 en v4 dat er sommige programma's waren die gewoon samenwerkten met ZA en zo automatisch toegang kregen zowel in als uit, dit zal wel met geld te maken hebben, en als ik dat hier zo lees is dat blijkbaar nog altijd zo met de nieuwere versie's van ZA :/
Destijds waren er trouwens ook programma's die ZA niet eens zag, de illegale gebruikers van zo een programma waren er aan voor de moeite of moesten een ***** of patch gebruiken om de verplichte (!) online check tegen te houden, maar dat is iets anders.

Zie hem niet bij de opstart staan maar draaid toch mee in op de achtergrond "Diskeeper defragmentatieservice" raar
Het zit zo,
diskeeper is een programma die de schijf netjes houd ivm fragmentatie, dat weet je natuurlijk, maar om zijn werk zo goed mogelijk te kunnen doen moet ie dat ook kunnen doen op momenten die hij zelf beslist zeg maar, en niet wanneer de (nalatige) gebruiker eens beslist om een defragmentatie te laten doen.
Of dit een optie is die je kan uitschakelen in het programma zelf weet ik niet, ik gebruik het programma nl al heel lang niet meer, maar die service zou je normaal gezien wel moeten kunnen uitschakelen onder de "services.msc" van Windows, of dit verstandig is hangt weer af van gebruiker tot gebruiker.

btw: WinXP doet ook automatisch een lichte soort van defragmentatie, indien nodig volgens windows, op momenten dat de comp een tijdje met rust gelaten is, maar diskeeper zelf doet dit uiteraard veel beter.
En sedert Win9x is het standaard windows defragmentatie programma een fel afgeslankte versie van diskeeper, moest je dit niet weten.
 
heb toch nog een vraagje wat ZoneAlarm betreft sings ik een week geleden versie 7.0.362.000 heb geinstalleerd krijg ik geen enkel pop-up venster meer te zien, nog iemand hier ervaring mee :vraagteken:
 
Weet niet of het er iets mee te maken heeft maar met die versie schijnen er wat probleempjes te zijn, zie hun forum.

In 1 van de reply's staat ook nog een tip...

"It's been advised to 'never' update to a newer version unless it's triggered by the auto-update mechanism.
Having said that...you will see throughout the forum many users with assorted problems with 7.0.362, and the best suggestion is to clean uninstall it...re-install 7.0.337 fresh, and wait for ZA to warn you through the auto-updates that a new version is available.

ZA is aware of the problems associated with 7.0.362, and is currently working on getting a 'fix' out...patience is the word"


Als er geen beter antwoord komt, misschien die versie weer uninstallen en een andere/nieuwere versie proberen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan