Windows 10 zoekvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
plots kan ik niets meer ingeven in het zoekvak , hetverdwijnt ook na een paar ogenblikken
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    50.6 KB · Weergaven: 74
beste Merel ,
als ik op "tik hier om te zoeken " klik krijg ik het beeld zoals in # 1 , dat blijf t een paar seconden staan
ls ik bvb "herstelpunt " wil intikken verdwijnt het direkt
 
Bedankt georguy!
Maar in zo'n geval moet je liever geen printscreen maken van die website, maar met de rechter muisknop klikken in de adresbalk. De adresbalk wordt dan blauw en er verschijnt een menu. In dat menu klik je dan op Kopiëren:

6422e60379c60-2023-03-28_15_02_48-Windows_10_zoekbalk_werkt_niet__zo_los_je_het_op___ID.nl_%E2%80%93_Mozilla_Firefox.png


Daarna ga je naar dit topic en je klikt met de rechter muisknop in het vak waarin je je tekst schrijft. In het menu dat verschijnt kies je dan Plakken.
En dan staat de link naar die website in jouw reactie.
Ik heb dat nu even voor jou gedaan en je las het op deze website: https://id.nl/huis-en-entertainment...ndows-10-zoekbalk-werkt-niet-zo-los-je-het-op
Dat artikel is van 5 februari 2020, dus al 3 jaar oud. Ik denk zelf niet dat dat de oorzaak van jouw probleem is, maar heb je uitgevoerd wat er op die website stond, dus die wijzigingen in het register? Dat wordt trouwens uitgebreider (maar wel in het Engels) hier beschreven door Paul Navera: https://answers.microsoft.com/en-us...-working/2fcc37b4-de25-4117-b714-85b793a35fd6

================================================
Op vrijdag schreef jij dat je de knop Bing Ontdekken weg wilde hebben. Die knop staat helemaal rechtsboven in Edge. Toen antwoordde ik nog dat je die knop niet (makkelijk) kon verwijderen. Intussen kan dat wel, want er is een update voor Edge gekomen, waarmee het makkelijk is geworden om die knop te verbergen. Het zal je probleem met Windows zoeken zeker niet oplossen, maar als je die knop Bing Ontdekken per se weg wil hebben, dan doe je het volgende:

Klik in Edge rechts bovenaan op de knop met de 3 puntjes en klik dan op lnstellingen.
Klik daarna in de linker kolom op Sidebar.
1. Als je geen behoefte hebt aan de sidebar (die normaal aan de rechterkant van het Edge venster staat), dan zet je het schuifje achter 'Zijbalk altijd weergeven op UIT.
2. Daarna scrol je iets naar beneden en dan klik je op Ontdekken:

6422eb28006f9-2023-03-28_15_19_58-Instellingen_en_nog_1_andere_pagina_-_Persoonlijk_-_Microsoft%E2%80%8B_Edge.png


Je ziet daarna het volgende:

6422eb6c7fee2-2023-03-28_15_21_30-Instellingen_en_nog_1_andere_pagina_-_Persoonlijk_-_Microsoft%E2%80%8B_Edge.png


Zet dan het schuifje achter Discover weergeven op UIT. Het schuifje wordt dan wit in plaats van blauw.
 
Ik wil de knop Bing niet persé weg , maar ik dacht daar het probleem lag , maar indien niet zoals je zegt ga ik het zo laten

Nu en dan als in zoekvak iets wil ingeven krijg ik heel kort die bladzijde maar zoals vroeger maar een tekst ingeven lukt nog niet, bij de eerste letter gaat het al weer weg

Dit is de laatste ervaring voorlopig
 
ik heb toch "zijbalk altijd weergeven " en "ontdekken " op uit gezet voorlopig
kan nog altijd terug indien relevant als het zoekvak toch niet terugkeert
van die lange "verkenner " herstel zoals u al aangaf ben ik een beetje bang om ergens helemaal vast te zitten , sorry
 
van die lange "verkenner " herstel zoals u al aangaf ben ik een beetje bang om ergens helemaal vast te zitten , sorry
Dat kan ik me voorstellen. Wat de ene persoon een fluitje van een cent noemt is voor iemand anders een opgave waar hij als een berg tegenop ziet.. Sorry zeggen is niet nodig.

Misschien heeft een ander forumlid nog een makkelijker oplossing voor jou. Dat wordt even afwachten.

P.S. Als je mijn buurman was, dan zou ik even bij je langsgaan om je te helpen, maar het is voor mij zo'n 230 km fietsen naar Zwevegem en dat is me wat te gortig. ;)
 
dag Porrelaar ( en al wie reageerde op dat item over zoekvak )
ik deed vandaag die laatste cummulatieve update KB5025221 ( stond er al een tijdje op als "initiele update "maar dat doe ik niet meer , ik wacht tot het gewoon aangeboden word zoals vandaag )
en het zoekvak werkt weer
kan weer typen om te zoeken ..............
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan