zoeken bij google witte pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

starmaker

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Mijn zoekmachine werkt niet meer!
Als ik iets intik in "Google" krijg ik steeds een blanco blad.
Alle andere sites werken wel!

starmaker

[OPLOSSING]Het probleem is ondertussen opgelost. Ik had een programma gedownload, waarbij gevraagd werd om een toolbar van Ask.com te installeren.
Na die installatie werkte plotseling geen enkele zoekmachine (google, bing, yahoo,...) niet meer. Enkel die van Ask.com bleek nog te werken.
Blijkbaar was tijdens die installatie de hosts file (c:\windows\system32\drivers\etc\hosts) gewijzigd, waardoor elke link naar google vervangen werd door een onbestaand ip-adres.
Hierdoor geraakte ik natuurlijk niet meer op de site.
Na het leegmaken van deze file (totdat er enkel de localhost-entry overbleef) werkte alles weer zoals tevoren.
Naar alle waarschijnlijkheid zat er in die installlatie een script dat de hosts-file aanpaste en dus alle sites blokkeerde.[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is google je startpagina ?
Zoja stel eens een andere staartpagina in en kijk of je het probleem nog eens.
Lukt dat niet: ga verder met het legen van je cache en het verwijderen van je cookies dit kan je met ccleaner.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is ondertussen opgelost. Ik had een programma gedownload, waarbij gevraagd werd om een toolbar van Ask.com te installeren.
Na die installatie werkte plotseling geen enkele zoekmachine (google, bing, yahoo,...) niet meer. Enkel die van Ask.com bleek nog te werken.
Blijkbaar was tijdens die installatie de hosts file (c:\windows\system32\drivers\etc\hosts) gewijzigd, waardoor elke link naar google vervangen werd door een onbestaand ip-adres.
Hierdoor geraakte ik natuurlijk niet meer op de site.
Na het leegmaken van deze file (totdat er enkel de localhost-entry overbleef) werkte alles weer zoals tevoren.
Naar alle waarschijnlijkheid zat er in die installlatie een script dat de hosts-file aanpaste en dus alle sites blokkeerde.

In elk geval bedankt voor de snelle reactie
 
Ik zou ook Ccleaner eens zijn werk laten doen , om na te kijken of er geen resten overgebleven zijn in het register van die ASK toolbar. Is een vuiligheid hoor die ASK toolbar.
 
Ik zou ook Ccleaner eens zijn werk laten doen , om na te kijken of er geen resten overgebleven zijn in het register van die ASK toolbar. Is een vuiligheid hoor die ASK toolbar.

dat mag je wel zeggen. is niet echt helemaal zuiver op de graat. sommige mensen hebben problemen met de uninstall, en het is geweten dat het een ietsje teveel info verzamelt.

deze componenten wijzigt het voor de install:

> advapi32.dll: RegQueryValueExA, RegOpenKeyExA, RegCloseKey, OpenProcessToken, LookupPrivilegeValueA
> comctl32.dll: InitCommonControls
> kernel32.dll: DeleteCriticalSection, LeaveCriticalSection, EnterCriticalSection, InitializeCriticalSection, VirtualFree, VirtualAlloc, LocalFree, LocalAlloc, WideCharToMultiByte, TlsSetValue, TlsGetValue, MultiByteToWideChar, GetModuleHandleA, GetLastError, GetCommandLineA, WriteFile, SetFilePointer, SetEndOfFile, RtlUnwind, ReadFile, RaiseException, GetStdHandle, GetFileSize, GetSystemTime, GetFileType, ExitProcess, CreateFileA, CloseHandle
> oleaut32.dll: VariantChangeTypeEx, VariantCopyInd, VariantClear, SysStringLen, SysAllocStringLen
> user32.dll: MessageBoxA

van antivirusscanners heeft echter slechts enkel eSafe een probleem met het installatiebestand. deze ziet er een trojan downloader (spyware) in zitten : Win32.Signed.Isbar.4

na de gewone uninstall blijven er 16 registersleutels achter in HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\AskToolbar.... zie dat je deze zeker verwijdert. dit kan met een programmaatje.

MAAR, daar begint het, want er zit nog een tweede deel bij de install die je bijna niet weg krijgt.

er zitten daarvoor 104 extra (!!) registerwaarden en 7 weesbestanden in je pc: de weesbestanden zitten gewoon in c\program files\ask.com. Die map mag dus weg.

het volgende voer je ENKEL uit als je een backup van je register hebt gemaakt. Als je onvoldoende van je register kent doe je dit best niet.

Aangezien Ccleaner deze niet vindt in het register zoek je dus ook naar de volgende keys om ze manueel te verwijderen:


HKLM\ SOFTWARE\Classes\Installer\Products\A28B4D68DEBAA244EB686953B7074FEF
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{86D4B82A-ABED-442A-BE86-96357B70F4FE}
HKLM\ SOFTWARE\Classes\Installer\Features\A28B4D68DEBAA244EB686953B7074FEF
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Products\A28B4D68DEBAA244EB686953B7074FEF
HKCR\Installer\Products\A28B4D68DEBAA244EB686953B7074FEF
HKCR\Installer\Features\A28B4D68DEBAA244EB686953B7074FEF
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan