xp instaleren en vista eraf halen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

willeke45

Gast
hoi ik heb op mijn laptop vista basic staan

maar ik wil graag xp erop zetten hoe doe ik dat
want als ik xp in de dvd speler doe dan zie ik alleen een zwart streepje links boven in beeld en mee niet
wie kan mij helpen ;!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom wil je nu nog XP gaan installeren?XP nu nog officieel installeren betekend enkele dagen updaten wil je een veilig OS hebben.Je kan dan beter naar Windows 7 overschakelen.
Normaal hoef je enkel van je dvd op te starten en dan zou je de set-up moeten te zien krijgen,maar Windows zal niet toelaten te downgraden.
 
Als je absoluut XP wil installeren moet je eerst zien aan geschikte drivers te komen voor je systeem.
Kijk eens op de site van de fabrikant of er drivers zijn voor XP of geef eens juis het merk en model van je computer.
Maar net als Silverwing raad ik niet aan nog bij XP te blijven hoor.
 
Mogen we weten wat u gaat doen met onze tips en of u nog verdere hulp wenst?
 
hoi ik heb op mijn laptop vista basic staan

maar ik wil graag xp erop zetten hoe doe ik dat
want als ik xp in de dvd speler doe dan zie ik alleen een zwart streepje links boven in beeld en mee niet
wie kan mij helpen ;!

ik heb je net een pm gestuurd willeke45.
 
Als je absoluut XP wil installeren moet je eerst zien aan geschikte drivers te komen voor je systeem.
Kijk eens op de site van de fabrikant of er drivers zijn voor XP of geef eens juis het merk en model van je computer.
Maar net als Silverwing raad ik niet aan nog bij XP te blijven hoor.

Bij de meeste nieuwe pc's is downgraden een ramp, daar de hardware typisch ontwikkeld is voor Vista,! Hier en daar kan je xp-drivers vinden bij de site van de fabrikant, de éné geeft ze de andere niet.
Mij is het al één keer gelukt met een Scaleo_XI_2529. Tot nu toe heb ik nog één onbekende driver nodig, de rest is in orde.
Bezin eer ge begint, bezoek de website van de fabrikant, doe een systeem analyse met het huidige werkend OS en schuim dan de hardware fabrikanten af voor de nodige drivers, anders loopt dit hopeloos af! BEWARE!!!
 
Laatst bewerkt:
Benauwd gemaakt zeker?
Downgrade is af te raden mits dat alle drivers voor xp gevonden worden!!!
 
Geeft geen reactie sinds vraagstelling,word gesloten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan