Status
Niet open voor verdere reacties.

GuntherM

Steunend lid
Vip Lid
Hallo Tutsers,

ik ga mijn Nvidea 9800 GTX vervangen, op mijn main computer, met volgende GPU, Asus EAH5850 DirectCU TOP/2DIS/1GD5.

Hoe kan ik dit het beste doen? Eerst drivers en software van de Nvidea verwijderen en dan pas de nieuwe GPU installeren?

En gaat de overgang van SLI naar crossfire voor problemen zorgen of is dit niet van tel met een enkele GPU?

Mijn moederbord is een P6T WS Pro van Asus.

Bedankt alvast.
Gunther
 
Met 1 enkele gpu is er helemaal geen sprake van sli of xfire.
Wel zou ik indien het moederbord 2 sloten heeft voor sli ook een gpu nemen geschikt voor sli, idem voor xfire ondersteuning.
Wanneer je hetzelfde moederbord binnen 2 jaar (ik zeg zo maar iets) nog blijft gebruiken kan je normaal nog veel winst maken met 1 kaartje bij te zetten.
Dit terwijl een gpu van de toekomst misschien helemaal niet meer gaat passen op je mobo, maar zeer waarschijnlijk ga je de gpu van de toekomst niet ten volle kunnen benutten op je oude mobo omdat deze verouderd gaat zijn.
Dus wil je binnen een paar jaar een totaal nieuwe gamerpc, dan kan je nemen wat je wil, wil je verder upgraden later, neem dan datgene wat je mobo ondersteund, sli of crossfire.
 
Bedankt Nijltje,

gelukkig ondersteunen de iets duurdere mobo's van Asus zowel crossfire als SLI, mijn geforce moet terug in een iets oudere quad2core pc ingebouwd worden en ik heb gespaard tot ik deze nieuwe heb kunnen kopen.
Ik ben echter nooit overgeschakeld van Nvidea naar een ATI kaart, daarom mijn onzekere vraag. Wat betreft problemen, dus drivers er af, nieuwe kaart er in, nieuwe drivers installeren en gaan met de banaan? :Merci:


Met 1 enkele gpu is er helemaal geen sprake van sli of xfire.
Wel zou ik indien het moederbord 2 sloten heeft voor sli ook een gpu nemen geschikt voor sli, idem voor xfire ondersteuning.
Wanneer je hetzelfde moederbord binnen 2 jaar (ik zeg zo maar iets) nog blijft gebruiken kan je normaal nog veel winst maken met 1 kaartje bij te zetten.
Dit terwijl een gpu van de toekomst misschien helemaal niet meer gaat passen op je mobo, maar zeer waarschijnlijk ga je de gpu van de toekomst niet ten volle kunnen benutten op je oude mobo omdat deze verouderd gaat zijn.
Dus wil je binnen een paar jaar een totaal nieuwe gamerpc, dan kan je nemen wat je wil, wil je verder upgraden later, neem dan datgene wat je mobo ondersteund, sli of crossfire.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan