Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu heb ik hier nog een oude pc Windows 7 een upgrade gedaan naar windows 10. Dit is gelukt. Nu wou ik alles nog verwijderen van persoonlijke data en apps, daar de pc voor mijn zoon z'n school zal gebruikt worden. Gedaan via instellingen ... systeemherstel ... pc opnieuw instellen .... aan de slag ....enz ... alles gedaan zoals het moet pc deed een aantal verwerking ...startte een paar keer opnieuw op ... met 'even geduld' op het scherm ... nu staat dit erop van gisteravond ... is dit normaal? Of is het toch ergens fout gegaan en blijft de pc als het ware 'hangen' Mag je eigenlijk de stekker er gewoon uittrekken of heb ik het risico dan helemaal niks meer te hebben ... dus helemaal niet meer opstart?
 
indien deze al van gisterenavond op het scherm staat "" even geduld " dan is denkelijk er iets misgelopen ...zie jij echter wel een lichtje flikkeren van de harde schijf dan is deze bezig met een bewerking !
evenwel zou je deze geforceerd kunnen uitzetten met het risico dat er niets meer opstart ....
*zorg eerst dus dat je in het bezit ben van een installatie media het zijnde een Windows 10 dvd of een opstartbare usb stick ...zodat je vanaf dit media kunt opstarten om een geheel nieuwe installatie te doen ...(dit is dus in het slechtste geval nadat je de pc geforceerd heb uitgezet en wanneer blijkt dat deze niet meer op te starten is )
***in het beste geval zal waarschijnlijk de pc wel op te starten zijn en tevens dan ook doorgaan met het vernieuwen ... echter daar je deze aan de school gaat geven dien je dus de optie te nemen "deze pc vernieuwen zonder behoud van persoonlijke instellingen en of bestanden dan pas ben je zeker dat er niets meer op staat van persoonlijke gegevens !
 
Flikkeren doet het lichtje nog van de hd dus ik laat hem nog wel wat doen dan en wacht af .... misschien ook te maken met het feit dat er meer dan 1TB aan data/prog's opstaan/stonden ....
 
Geforceerd uitgezet ... start terug op ... vraagt taal en dergelijke instellingen en daarna melding 'er iets fout gegaan... we kunnen dit oplossen met een update' en we zijn weer vertrokken met 'even geduld' ... Nog een nachtje laten aanstaan zeker of ben ik beter om een nieuw windows 10 pakket aan te kopen en vanaf nul te installeren?
 
je hoeft helemaal geen aankoop te doen ... indien je het media creation tool gebruikt dan kun je dus ook een dvd of een usb stick aanmaken en daarvan opstarten om vervolgens een nieuwe installatie te doen ...je hoeft zelfs geen licentie in te geven aangezien je eerder al de upgrade opgehaald heb ...2x word er je gevraagd om een licentie in te geven en 2 keer dien je dit te negeren .. de Windows word geactiveerd de eerste keer dat je online gaat .. tenminste als de activatie server online is ....anders dan zal dit binnen de 3 dagen zijn dat deze geactiveerd word.
 
Nog maar eens een geforceerde start ... krijg eventjes geduld en nu een zwart scherm met boven 'prullemand' en onderaan windows logo rechts en uur en datum links .... als ik naar onder ga om erop te klikken krijg ik de zandloper ... lampje hd flikkert er ook gewoon op los idem als ik kijk achteraan naar de internet verbinding ... zou die dan toch nog wat aan het binnenhalen zijn?
 
ja het ziet er naar uit dat deze wilt starten en moeite heeft met het beeld te laden ...mogelijk een driver probleem ..durf er niet van uit gaan omdat het hier soms ook gebeurd op een virtuele Windows 10 echter blijft het beeldscherm dan hier maximaal 1 minuutje black !
*jij dient mogelijk ook eens de gezondheid van je HDD na te gaan ..via het tool cristaldiskinfo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan