Windows store met agenda en mail werken niet meer in windows 8 home

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na een herstart van een computer werken Windows Store met agenda en mail niet meer.
Het belangrijkste is wel die mail voor die persoon, want hij gebruikt dit programma voor zijn mails.
Na opzoekwerk is het blijkbaar niet zo simpel om die mail en agenda te deïnstalleren en er terug op te zetten.

Hoe is dit op te lossen?

Mogelijk heeft een mislukt systeemherstel hiervoor gezorgd. (namelijk an unspecified error occurred during system restore 0x800700b7)
Dit gebeurde na een update van zijn virusscanner Avast, want na opzoekwerk kan dit de dader zijn.
ik moest dan ook die computer naar een eerdere periode zetten om deze terug op te starten.
Andere oplossingen hielpen niet.
De computer werkt nu ook trager.
 
zie jij dan niet de "get" button om deze op te halen …

Ashampoo_Snap_dinsdag 9 oktober 2018_20h19m20s_002_.png

je ben ook met deze vraag op het NCF bezig zag ik juist ..
 
Ik moet wel zeggen dat ik niet op die persoon zijn PC werk, maar via de mijne.
Ik kan bovenstaande wel zien bij mij, maar bij die persoon kan ik dit niet installeren alvorens die zaken er zijn afgehaald volgens mijn opzoekwerk.
Want ik het dit al geprobeerd, en kan het niet installeren.
ik heb deze vraag tot hulp inderdaad ook op NCF gepost.
 
het volgende dien je nu dan toe te passen op de betreffende pc waar dus de problemen zijn …

Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows 8 -8.1- 10



Start een opdrachtprompt op als administrator ..

Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png


Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..

Er dient immers niets hersteld te worden !

Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..
5921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...

Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..

En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.
591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..

Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..
indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..





*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"

nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess

**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter ..
 
Die persoon heeft wel Windows 8 en ik vermoed dat hij geen DVD hiervan heeft omdat die Windows 8 bij de aankoop er al opstond.
Kan ik dan zo'n ISO aanmaken of ergens op zijn PC vinden?
Ik, heb zelf wel zo'n originele liggen die ik niet gebruik, maar die kan je waarschijnlijk niet gebruiken zeker.
 
indien jij een dvd Windows 8.1 heb kun je die gebruiken ...jij spreekt over Windows 8 maar bedoeld wellicht de W8.1 *heb je géén dvd W8.1 dan kun je die ophalen via de Windows iso downloader van Heidoc
ik begrijp niet goed wat jij nu bedoeld met de mail is uit de store verdwenen …. als deze niet meer in de store op te halen is dan is deze dus al aanwezig op het systeem ..kijk dan eens bij de standaard apps of in de lijst bij start …
je vraagt of deze beiden actief zijn bij een herstel ...wel indien deze standaard aanwezig waren dan wellicht wel dus echter denk ik dat de mail app wel standaard aanwezig is maar dat je de agenda app via de store dient op te halen .
 
Die mail en agenda zijn verdwenen als ik links onderaan het scherm klik en dan rechts naar mail of agenda verder wil klikken.
Ze staan ook niet meer in de alfabetische lijst van programma's.
Alleen Microsoft store staat er nog.
Na opzoekwerk zou ik hiervan alles moeten verwijderen, maar via instellingen en daarna via Apps en onderdelen kan ik dit niet verwijderen.
Mail en agenda staan er niet bij.
Is een optie om via instellingen en daarna windows-instellingen een systeemherstel toe te passen zodat je de PC naar een eerdere versie kunt zetten?
 
de snelkoppelingen zijn dus uit de taakbalk verdwenen van beiden app's . ( eigenlijk enkel van de mail app aangezien je de agenda ook kunt openen via de mail )
je zegt tevens ook dat de mail app en de agenda snelkoppeling uit de lijst van start verdwenen zijn …
ga vervolgens eens naar het configuratiescherm (let op ik gebruik dus de W10 terwijl jij de W8.1 gebruikt ) het kan dus iets verschillen !
in het configuratiescherm klik je verder op "apps en onderdelen " klik op "mail en agenda " en kies de geavanceerde opties
hier zou je dan meerdere opties moeten zien waaronder het aan/uit zetten van mail en agenda en zelfs de optie om deze terug opnieuw in te stellen . (of dit nu ook aanwezig is in de W8.1 durf ik niet te zeggen )
 
eerder in bericht #9 heb ik het vermoeden geuit dat het waarschijnlijk om de Windows 8.1 home ging en niet om de W8 ji heb echter nog geen bevestiging gegeven of hier daadwerkelijk nog een Windows 8 gebruikt werd !
*ik vraag dit omdat Microsoft enkel nog de Windows 8.1 ondersteund … de systemen met de Windows 8 er op die dus niet geupgrade werden naar de Windows 8.1 worden niet meer ondersteund !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan