Windows 11 Windows met twee wachtwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Enkele pubers hebben spelletjes gespeeld op een laptop die beveiligd was met een wachtwoord.
Hoe ze dit hebben kunnen omzeilen is onbekend. Het gevolg is dat die laptop nu twee eigenaars heeft en bij het opstarten steeds naar het tweede onbekende wachtwoord vraagt. Ik heb een systeemherstel uitgevoerd (van Windows 11 naar Windows 10) maar dit bracht geen oplossing.
Heeft iemand een idee hoe die tweede eigenaar verwijderd kan worden?

Wil je een account blokkeren dan dit: ( kan niet bij een Home editie)

Bedankt, aardbei, voor jouw reacties.
Bij gebruikersaccounts vind ik enkel een account toevoegen.
Het tweede account vind ik nergens terug.
En het is een Home versie.
En zonet is die weer geüpgraded naar Windows 11.

Wat ik ook probeer, beide blijven op het aanmeldingsscherm staan. (zie foto).
Een lokaal account mag ik niet aanmaken, om o.m. OneDrive te kunnen gebruiken.

Bijlagen

• aanmelden.png
    aanmelden.png
    69.8 KB · Weergaven: 152
Hou er rekening mee dat er Windows-wachtwoordherstel-cd of herstelmedium software bestaat.
Hiermee kan je eenvoudig en direct vergrendelde of uitgeschakelde gebruikersaccounts ontgrendelen, productsleutels ophalen
van niet-opstartbare Windows-installaties. Men hoeft niets opnieuw te installeren en zeker niets te formatteren.

Een account heeft maximum maar één (klassiek) wachtwoord, een lokaal account mogelijks zelfs geen.
Het is dus niet mogelijk dat tijdens het inloggen om een tweede wachtwoord wordt gevraagd.
Waarschijnlijk is het wachtwoord op die betreffende account aangepast.

Als je geen ander account kan aanmaken, heb je ook geen admin rechten. Vermoedelijk hier ook weer... werd je originele account uit de administrator groep gehaald. Hierdoor zijn je mogelijkheden beperkt.

Ik probeerde netplwiz terug in Windows 11 te plaatsen met Powershell, en het CMD scherm opende met
C:\Users\onbekend>
Daar verscheen de onbekende naam wel.
Kan ik hier iets mee aanvatten?

Als je powershell opent, en er verschijnt c:\users\onbekend>, dan wilt dit zeggen dat dit de gebruikersaccount is welke op dat moment actief is (waarmee je hoogst waarschijnlijk ingelogged bent).
Als je zeker wilt zijn, kan je dit verifieren met volgende opdracht; whoami

Dus er klopt iets niet. Je vermeld in je vorige post dat je kan inloggen met de "administrator" account. Maar het lijkt er echter op dat je inlogged onder de andere account.

Een lokaal account mag ik niet aanmaken, om o.m. OneDrive te kunnen gebruiken.
Je kan onedrive ook gebruiken met een lokaal account, het is niet meer dan opslag op het web, net zoals oa Dropbox, iCloud, Box, Google Drive, etc...
Met het locale account inloggen op OneDrive et voila.

Ik merk dat een microsoft account bij veel standaard gebruikers, vooral oudere, vaak voor problemen zorgt als er eens een keertje iets fout gaat.
Zet die dan gewoonlijk om naar een lokaal account waaarna ze meestal geen problemen meer hebben of krijgen.

Ok, het probleem is hier eerder de gebruiker. m$ Maakt het voor leken steeds lastiger om met hun computer te werken "zoals vroeger".

Zelf zal ik ook nooit een online account gebruiken, ook geen programma's of wat dan ook dat in de cloud draait, wil enkel lokaal werken.
m$ Of andere diensten zijn veel te curieus en hebben te weinig respect voor privacy.

Bedankt, Ddragon80, username is inderdaad onbekend.
Ik log in met administrator naam en paswoord, omdat ik het paswoord van onbekend niet ken.
Hoe valt dit te fiksen? Ik heb er helemaal geen idee meer van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan