Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn windows mail gaat niet meer open (??), niet zo'n groot probleem want ik heb ook outlook op mijn pc, maar daar krijg ik al mijn mails dubbel en mijn mailbox bij outlook is niet vol, er staat praktisch niets in. Nog een probleempje daar, bij elke mail die ik binnen krijg moet ik de afbeeldingen downloaden, kan dat ergens ingesteld worden dat dat automatisch gaat?
 
Ik heb Windows Mail draaien op een Windows 7 PC en dit gaat zonder problemen, totdat ik IE9 installeer. Daarna alleen maar foutmeldingen met Windows Mail.

Daar mijn vraag: Hoe draait het bij jou en welke besturing ?
 
draai win 7 en ben door eerdere problemen met java, hier ook opgelost, van IE9 terug naar IE8 gegaan. Maar zo opeens ging Windows Mail niet meer open, zonder haperingen of wat dan ook eerder.
 
draai win 7 en ben door eerdere problemen met java, hier ook opgelost, van IE9 terug naar IE8 gegaan. Maar zo opeens ging Windows Mail niet meer open, zonder haperingen of wat dan ook eerder.

Ik denk toch dat dit door één of andere Windows Update komt. Doe eens een systeemherstel naar het moment toen Windows Mail nog werkte.
Ik heb hetzelfde probleem als ik Update naar IE9, maar ik krijg dat wel foutmeldingen zoals Bad msoe.dll en als ik dit wegklik komen er nog twee ander meldingen.
Pas zodra ik IE9 er af haal en IE 8 er op zet het weer goed.
 
Je windows mail er weer opnieuw opzetten dus de map in c/program files/windows mail even hernoemen en dan weer opnieuw inzetten.
Weet alleen niet of je dan al je mails kwijt bent, want mijn archiefmap heb ik doorverwezen naar een externe harde schijf.
 
ik gebruik de win 7 ultimate x64 , ook gebruik ik de IE9 en had juist in den beginne een probleem met windows live mail ,
deze werdt opgelost doordat ik een account aanmaakte voor windows live id ;sindsdien géén problemen méér ondervonden ..!
 
ik gebruik de win 7 ultimate x64 , ook gebruik ik de IE9 en had juist in den beginne een probleem met windows live mail ,
deze werdt opgelost doordat ik een account aanmaakte voor windows live id ;sindsdien géén problemen méér ondervonden ..!

Dat is Live Mail.

We hebben het hier over Windows Mail. Het emailprogramma dat bij Vista zat.
 
sorry vergissing van mijner kant ..maarre de topic starter gebruikt windows 7 : en bij mijn weten beschikt windows7 alleen over windows live mail ...ook vermeld hij dat hij outlook gebruikt !!! dacht dat microsoft dit niet toeliet !
 
sorry vergissing van mijner kant ..maarre de topic starter gebruikt windows 7 : en bij mijn weten beschikt windows7 alleen over windows live mail ...ook vermeld hij dat hij outlook gebruikt !!! dacht dat microsoft dit niet toeliet !

Klopt, Windows Mail zit niet meer bij Windows7.
Maar als je Vista had, kan je de map van Windows Mail gewoon naar Windows 7 kopieeren en dan werkt het zonder problemen. Totdat IE9 roet in het eten gooide.
Ik draai hier dus gewoon Windows Mail op Windows 7 met IE8

Het werkt alleen als je een Vista 32 bits had en dan naar een Windows 7 32 bits.
Of een Vista 64 bits naar een Windows 7 64 bits.

Je kunt het dus niet door elkaar gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt, Windows Mail zit niet meer bij Windows7.
Maar als je Vista had, kan je de map van Windows Mail gewoon naar Windows 7 kopieeren en dan werkt het zonder problemen. Totdat IE9 roet in het eten gooide.
Ik draai hier dus gewoon Windows Mail op Windows 7 met IE8

Het werkt alleen als je een Vista 32 bits had en dan naar een Windows 7 32 bits.
Of een Vista 64 bits naar een Windows 7 64 bits.

Je kunt het dus niet door elkaar gebruiken.

Dit klopt als een bus, en dat Windows 7 Outlook niet toeliet wist ik niet, trouwens Outlook is toch een onderdeel van het Office pakket dan zouden die andere onderdelen ervan ook niet mogen gebruikt worden, hé.

Je windows mail er weer opnieuw opzetten dus de map in c/program files/windows mail even hernoemen en dan weer opnieuw inzetten.
Weet alleen niet of je dan al je mails kwijt bent, want mijn archiefmap heb ik doorverwezen naar een externe harde schijf.

dat heb ik geprobeerd maar dan geeft die aan dat: "de bewerking kan niet worden voltooid omdat de map of een bestand in de map in een ander programma is geopend" Ik denk dus, omdat ik heb geprobeerd Windows Mail te openen, dat die ergens open is maar niet zichtbaar. Outlook is op dat ogenblik ook niet open.
 
bericht aan RichKE:je zei ""trouwens Outlook is toch een onderdeel van het Office pakket dan zouden die andere onderdelen ervan ook niet mogen gebruikt worden""
indien je de outlook van de office wil gebruiken wordt er je gevraagd of je deze dan als je standaard mail account wil inzetten ..indien je dit dan ook doe ! dan zal de aanwezige windows live mail in de meeste gevallen wel opstarten maar soms ook niet al dan niet met een foutmelding !
dit doet niets af aan de andere programma's van jouw office
 
Laatst bewerkt:
bericht aan RichKE:je zei ""trouwens Outlook is toch een onderdeel van het Office pakket dan zouden die andere onderdelen ervan ook niet mogen gebruikt worden""
indien je de outlook van de office wil gebruiken wordt er je gevraagd of je deze dan als je standaard mail account wil inzetten ..indien je dit dan ook doe ! dan zal de aanwezige windows live mail in de meeste gevallen wel opstarten maar soms ook niet al dan niet met een foutmelding !
dit doet niets af aan de andere programma's van jouw office

Nogmaals, het gaat hier niet over Windows Live Mail maar over Windows Mail wat wel degelijk een heel verschil is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan