Windows laatste update

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat kan je zeker indien de Windows.old nog aanwezig is op de C
de kans bestaat echter dat deze upgrade (lees update) zich echter weer gaat aanbieden ....
je kunt de upgrade (lees update) voor een bepaalde tijd uitstellen..
 
je dient eerst eens na te gaan of je de Windows.old vermeld heb staan op de C ..
indien deze er vermeld staat dan ga je via start >instellingen >bijwerken en beveiliging >systeemherstel
je zou dan in het scherm systeemherstel de optie vermeld moeten zien " terug gaan naar de vorige Windows " aangezien hier de Windows.old verwijderd werd zie ik deze optie hier niet meer vermeld staan ...jij klikt dus op deze vermelding en de wizard om je systeem terug te zetten naar de vorige build zal vervolgens starten .
 
Ik krijg dus nu de melding dat ik Windows 10 moet activeren. Normaal gesproken doet mijn leverancier dat voor mij, maar daar wil ik vanaf (die afhankelijkheid bedoel ik) . Ik heb al eens rondgekeken, maar ik kan zelf een key kopen voor een paar euro. Ik neem aan dat dat normaal is, want die wordt nb op Amazon aangeboden. Kan ook een W10 kopen voor een paar 10-tjes. op diezelfde Amazon. De prijs voor een W10 varieert van die paar tientjes tot ruim 150 euro, dus dat scheelt nogal wat. Wat zal ik doen? Kunnen jullie me van advies dienen?
 
je bent dus terug gegaan naar de vorige build en nu opeens dien jij de Windows te activeren ...dit zou niet mogen zijn !
wil jij absoluut een licentie aankopen dan kan dit al voor 26€ bij G2Play
bij Amazon heb ik ervaring ..zelf heb ik bij G2play me ooit eens de Windows 8.1 pro licentie aangekocht deze werd nadien dus geupgraded naar Windows10 pro .
 
Geweldig en bedankt! Maar hebben jullie enig iee waarom ik bij de ene leverancier 5 € betaal en bij de andere leverancier 26 € (of meer)? En soms (bijv. in het geval bij amazone) zelfs dezelfde leverancier?
 
OK Qtex, het was 15€ of meer. In ieder geval grote en voor mij onduidelijke prijsverschillen.... Voor mij is het een onduidelijk aanbiedingsmarkt.
Ik laat het maar even los, want het wordt mij te ingewikkeld op het moment. Ik dacht bijv. dat ze mij de key via email zouden opsturen, zodat ik hem alleen maar behoef in te geven. Maar het lijkt me allemaal iets ingewikkelder, zodat ik er even rustig de tijd voor moet nemen. Het "probleem" is nl dat ik in Spanje woon en daar sturen ze hem niet zomaar vanuit NL of GB naar toe op. Zit ook niet te wachten op een W10 in het Spaans, dat is nl het gevolg als ik hem in Spanje zou moeten bestellen. Ik ga er morgen weer eens verder naar kijken hoe het allemaal zit. Als iemand mij nog een hint kan geven .....
 
Ik realiseerde me gisteren dat op deze machine, toen ik hem 2 jaar geleden kocht, windows 7 stond. Vraag me nu af, nu ik ontdekt heb dat de Windows 10, die er nu op staat, niet helemaal schoon blijkt te zijn, of die Windows 7 wel schoon zal zijn geweest. Als dat niet het geval is zal die sleutel, die ik net gekocht heb, wellicht niet werken. Dat geeft niet, want dan gebruik ik hem op de andere oudere PC. Maar dan zit nog steeds met "deze" PC waar geen schoone W10 op zit. Dat wil ik wel graag veranderen. De meest logische weg is dan:
1. eerst een legale W7 kopen en erop zetten. Is dat een redelijk soepel proces (ik bedoel eerst 7 erop zetten, en wat gebeurt er daarna met software en bestanden)?
2. daarna W10 downloaden (kan dat nog steeds gratis)? Is dát een redelijk soepel proces om diezelfde redenen (software en bestanden).

Een ander idee is om gewoon W10 te kopen en te installeren, maar dat lijkt behoorlijk duur te zijn....

Kunnen jullie hier iets over zeggen?
En mag ik deze (nieuwe) vraag wel stellen binnen deze context?
 
ook al was deze pc of laptop oorspronkelijk voorzien van een Win7 en je had deze dan geupgraded naar de Windows 10 dan zou je evenzeer een nieuwe installatie kunnen doen van de Windows 10 en dit omdat de Windows 10 gerigistreerd staat bij Microsoft aangezien je een Microsoft account ...
ook al gebruik je een lokaal account op je pc dan nog zou je onder "accounts " in het blauw een regel vermeld zien staan "in plaats daarvan aanmelden met een Microsoft account "

*werkt je huidig systeem niet naar behoren dan kun je meerdere opties gebruiken waar onder "deze pc opnieuw instellen " met of zonder behoud van persoonlijke instellingen en of bestanden .
een andere optie is een verse installatie vanaf een W10 dvd of usb stick aangemaakt via het media creation tool ...hier dien je dan op te letten dat je géén licentie ingeeft ook al word dit 2x gevraagd ...je doet dit niet ...aangezien er eerder een W10 aanwezig was zal ook deze verse installatie geactiveerd worden tenminste als er een internet kabel aangesloten is tijdens deze verse installatie

De meest logische weg is dan : via start >instellingen >bijwerken en beveiliging >systeemherstel >>deze pc opnieuw instellen >>zonder behoud van persoonlijke bestanden maar wel met behoud van persoonlijke instellingen ...of je neemt de optie in het groen waarmee je dus een merk pc opnieuw voorzie van een Windows 10 zonder behoud van de meegeleverde bloatware van dat bepaald merk ..**opgelet hier : het kan dat de drivers al voorzien worden maar het kan ook zo zijn dat jezelf de nodige drivers dient op te halen vanaf de site zelf ..
02c4b9991a-Ashampoo_Snap_2017.11.06_10h27m07s_001_.png


**indien je voor een verse installatie gaat dan dien je nadien al de programma's er terug op te zetten ...
kies jij echter om deze pc opnieuw in te stellen dan krijg je de vraag of je persoonlijke instellingen en of bestanden bewaard dienen te blijven ....de programma's dien jij hier nadien evenzeer er terug op te zetten ..
 
ook al was deze pc of laptop oorspronkelijk voorzien van een Win7 en je had deze dan geupgraded naar de Windows 10 dan zou je evenzeer een nieuwe installatie kunnen doen van de Windows 10 en dit omdat de Windows 10 gerigistreerd staat bij Microsoft aangezien je een Microsoft account ...
ook al gebruik je een lokaal account op je pc dan nog zou je onder "accounts " in het blauw een regel vermeld zien staan "in plaats daarvan aanmelden met een Microsoft account "

*werkt je huidig systeem niet naar behoren dan kun je meerdere opties gebruiken waar onder "deze pc opnieuw instellen " met of zonder behoud van persoonlijke instellingen en of bestanden .
een andere optie is een verse installatie vanaf een W10 dvd of usb stick aangemaakt via het media creation tool ...hier dien je dan op te letten dat je géén licentie ingeeft ook al word dit 2x gevraagd ...je doet dit niet ...aangezien er eerder een W10 aanwezig was zal ook deze verse installatie geactiveerd worden tenminste als er een internet kabel aangesloten is tijdens deze verse installatie

De meest logische weg is dan : via start >instellingen >bijwerken en beveiliging >systeemherstel >>deze pc opnieuw instellen >>zonder behoud van persoonlijke bestanden maar wel met behoud van persoonlijke instellingen ...of je neemt de optie in het groen waarmee je dus een merk pc opnieuw voorzie van een Windows 10 zonder behoud van de meegeleverde bloatware van dat bepaald merk ..**opgelet hier : het kan dat de drivers al voorzien worden maar het kan ook zo zijn dat jezelf de nodige drivers dient op te halen vanaf de site zelf ..
02c4b9991a-Ashampoo_Snap_2017.11.06_10h27m07s_001_.png


**indien je voor een verse installatie gaat dan dien je nadien al de programma's er terug op te zetten ...
kies jij echter om deze pc opnieuw in te stellen dan krijg je de vraag of je persoonlijke instellingen en of bestanden bewaard dienen te blijven ....de programma's dien jij hier nadien evenzeer er terug op te zetten ..


Uit jouw woorden maak ik op dat, nu ik de legale kode heb gekocht, het activerings probleem waarschijnlijk is opgelost?.... Of is dat wishfull thinking?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan