Windows heeft de technische preview van Windows 10 beschikbaar gemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Om de testversie te downloaden, is een (gratis) account bij het Windows Insider-programma nodig. Windows Technical Preview - Microsoft Windows


Lees verder ..........................

Let op:

  • Als je Windows Technical Preview niet langer wilt gebruiken en je wilt terugkeren naar je oorspronkelijke versie van Windows, moet je deze oorspronkelijke versie opnieuw installeren vanaf het herstel- of installatiemedium dat werd meegeleverd met je pc (gewoonlijk een dvd). Als je geen herstelmedium hebt, kun je er mogelijk een maken vanaf de herstelpartitie op je pc, met door de pc-fabrikant geleverde software. We raden aan dit vóór de upgrade te doen. Raadpleeg voor meer informatie de pagina Ondersteuning op de website van jouw pc-fabrikant.


  • Als je Windows Technical Previewhebt geïnstalleerd, kun je de herstelpartitie op je pc niet meer gebruiken om naar je oorspronkelijke versie van Windows terug te keren.

Download link 32 bits Engelstalig 2.94GB
Download link 64 bits Engelstalig 3.82GB

Als de download is voltooid, zet je het ISO-bestand op een installatiemedium, zoals een dvd of USB-flashstation.
Tik of klik tweemaal op setup.exe op het installatiemedium en volg de stappen.
 
Dit is een test of preview versie, dus geen vervanging voor de besturing.

Deze versie is leuk om uit te proberen en bekijken hoe het gaat worden. Installeer dit dus niet als hoofdbesturing, maar op een andere partitie of een test pc.
 
Ik ben benieuwd. Ik heb er zelf nog geen tijd voor gehad, dit zal volgende week worden.
 
ik heb juist getracht om deze Windows 10 te draaien in Portable VirtualBox die werd aangemaakt op de E schijf ...
dit gaf dus een fout melding ... je kan geen verse installatie opstarten ....dit is dus wederom een upgrade en deze kan dus niet in VM opgestart worden !

Ashampoo_Snap_2014.10.02_09h47m04s_001_.jpg


***in de tekst waarnaar de link hierboven door Lautus meegedeeld draait men de Windows 10 ook in de Virtualbox ..
dus mijn fout ligt er waarschijnlijk in dat ik de Portable VirtualBox gebruikt heb ...
 
Volgens computertotaal.nl zou het toch kunnen!
[h=2]Alternatieve methode[/h]Er is ook een derde optie voor de installatie van Windows 10: door het te installeren in een virtuele machine. Bij een virtuele machine draai je in feite een computersysteem in een Windows-venstertje. Heel handig om in je eigen omgeving toch even Windows 10 uit te proberen. Een virtuele machine maak je gratis met het programma VirtualBox. Bij het opzetten van je virtuele machine heb je het 32-bit ISO-bestand van Windows 10 ook nodig!
 
ik heb juist getracht om deze Windows 10 te draaien in Portable VirtualBox die werd aangemaakt op de E schijf ...
dit gaf dus een fout melding ... je kan geen verse installatie opstarten ....dit is dus wederom een upgrade en deze kan dus niet in VM opgestart worden !

Bekijk bijlage 13156




***in de tekst waarnaar de link hierboven door Lautus meegedeeld draait men de Windows 10 ook in de Virtualbox ..
dus mijn fout ligt er waarschijnlijk in dat ik de Portable VirtualBox gebruikt heb ...

Heb jij de 32 of 64 bits versie geprobeerd in Virtualbox ?
 
Laatste versie van virtualbox gebruikt? Want ik lees net dat je een portable versie gebruikt. Ik denk trouwens niet dat Oracle een portable versie aanbied hiervan.

Het kan ook zijn dat je hardware virtualisatie nodig hebt hiervoor... Maar hier ben ik niet zeker van.
 
Ik ben nu op forum met windows 10 met nieuwe instal op andere partitie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan