Windows 11 Windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
het gaat me vooral om de dubbelzinigheid omdat men dus het Instal.esd uit de Windows 11.iso dient te halen om dan vervolgens deze te gaan vervangen door de Instal.esd van de Windows 10 21H1 te vervangen met de Instal.esd van de Windows 11

*lees aub het eerste bericht nog eens na
ik zeg het nogmaals dat de Instal.esd 11 nergens op het internet kan gevonden worden ...deze is enkel aanwezig in de source map die aanwezig is in de Windows11.iso m.a.w. men dient deze Instal.esd 11 uit deze iso te halen om deze daarna weer toe te voegen aan de Windowssysteembestanden om daarna een nieuwe Windows .iso aan te maken !!
 
reply #16
zijn voorgestelde werkmethode leidt tot noppes ... .
een clean win 11 (van usenet+zonder activatie trucs), en een clean win 10 van MS met verschillende tools (Wim-Esd convertors) proberen te combineren ... noppes.
taal pakketten kunnen merendeels wel nageladen worden.
 
ik heb windows 11 er even opgehad. Weer terug gegaan naar de oude versie 20 H2.
Windows 11 lijkt mij teveel op Mac OS Big Sur. Niet prettig dus.

BTW . Ik had voor de installatie Win11Patch2.7z gebruikt. Is op internet te vinden
De tip om via de mediacreation tool te installeren werkt ook, is alleen omslachtig
Bron WZorNET
 
ah ... dat verklaart veel.
Voor alle duidelijkheid : ik heb die Win11Patch2 ook al gezien maar dat is dus NIET een build van Windows 11 maar een poging om de verschillen die in de DEV-versie zaten in een patch voor Windows 10 te stoppen.

Dat is dus een heel verdienstelijke spielerei maar absoluut géén echte Windows11.

Het ziet er dan misschien wel zo uit, maar technisch gezien is het gewoon een 'tuning'. Zo maakt het aanpassen van de carrosserie van een Ford er nog geen Ferrari van, hoe goed sommige tuning projecten er ook visueel mogen op lijken.
 
1623920799786.png

teveel mac os-achtig dus
 
de tip het media creation tool te gebruiken is zeker te omslachtig aangezien de instal.esd Windows 11 dient omgezet te worden naar de Instal.wim en deze instal.esd W11 wel 21 images bevat welke allen omgezet dient te worden en zodoende de omvang van deze Instal.wim aanzienlijk groot word ..
op dit moment werd image 9 ook omgezet en is deze instal.wim al een 4116587KB

eerst getracht om gewoon de instal.esd 11 te gebruiken maar dit gaf in vmWare een foutmelding betreffende het niet kunnen lezen van de informatie bestanden .. vervolgens gaf vmWare aan dat er een instal.wim dient gebruikt te worden en niet een instal.esd

*na voltooing van het omzetten van deze 21 images is de instal.wim zo een 4.14gb groot ..

**nadat deze instal.wim dan toegevoegd werd en er vervolgens een iso aangemaakt werd is deze iso zo'n 4.77gb groot geworden ..
 

Bijlagen

  • Ashampoo_Snap_donderdag 17 juni 2021_11h29m57s_003_.jpg
    Ashampoo_Snap_donderdag 17 juni 2021_11h29m57s_003_.jpg
    86.5 KB · Weergaven: 131
  • Ashampoo_Snap_donderdag 17 juni 2021_11h28m49s_002_.jpg
    Ashampoo_Snap_donderdag 17 juni 2021_11h28m49s_002_.jpg
    82.9 KB · Weergaven: 134
Ik heb via media creation tool windows 10 Engelstalig gedownload en de install.wim (win11) er ingezet en de install.esd (win10) verwijderd, De windows 11 heb ik gedownload op usenet.
21996.1.210529-1541.co_release_CLIENT_CONSUMER_x64FRE_en-us.iso , Geinstaleerd op mijn pc2 werkt het prima , kan veel aangepast worden.
ook de taakbalk en startmenu terug naar links.
 

Bijlagen

  • Screenshot 2021-06-17 112821.png
    Screenshot 2021-06-17 112821.png
    271.4 KB · Weergaven: 151
Laatst bewerkt:
Om het oude start menu terug te krijgen

1. Open Start on Windows 11.

2. Search for regedit and click the top result to open the app.

3. Browse the following path:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

4. Right-click the Advanced key, select New, and click on DWORD (32-bit) Value.

5. Name the key Start_ShowClassicMode and press Enter.

6. Double-click the newly created DWORD and change its value from 0 to 1.

7. Click the OK button.

8. Restart the computer.

Once you complete the steps, the classic Start menu with Live Tiles will once again be available on Windows 11.

If you want to revert the changes, you can always follow the same instructions, but on step No. 4, right-click the Start_ShowClassicMode DWORD and select the Delete button.
 
ik denk dat het de bedoeling is om iedereen met een oudere pc ( de mijne is dacht ik al 17jaar oud ) over te halen om een nieuw systeem aan te kopen willen ze mee gaan naar de Windows 11
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan