Windows 11 Windows 11 24H2

een aangepaste iso aanmaken met Rufus zal nog steeds de controle doen op de niet ondersteunende systemen die nu de 23H2 draaien... met resultaat dat de setup niet verder kan gaan ...
m.a.w. een inplace upgrade naar 24H2 kan niet gestart worden via de setup.exe
een verse installatie zie ik niet zitten , draai hier nog steeds op een verouderd systeem van denkelijk 19 jaar oude hardware .
 
Ik heb dezelfde ervaring als Qtex. Voorheen lukte het wel met Rufus op mijn Windows 11 pc die intussen 12 jaar oud is, maar nu niet meer. Ik ben net klaar met mijn poging.
Ik had alle opties aangevinkt in Rufus (zelfde versie als Qtex gebruikte; de nieuwste dus):

66fd4729e3523-Windows-installatie_aanpassen.png


Ik heb er ook aan gedacht om zoeken naar updates uit te schakelen:

66fd4792f1ee4-Niet_nu.png


Maar desondanks werd de installatie gestopt met het volgende venstertje:

66fd47d29ce32-De_pc_voldoet_niet_aan_de_eisen.png


Jammer, maar voorlopig niets aan te doen.
De laatste versie van Rufus dateert van 24 mei 2024. Misschien moeten we even wachten op een nieuwere versie van Rufus die hier wel raad mee weet.
 
Vermoedelijk wordt het hele register aangepast, als je getweakt hebt zijn die ook weg wat ze bij W10 ook deden, alles op default.

Zijn wel filmpjes te vinden waarbij het wel lukt, alleen is de processor niet geschikt maar staat de rest wel op W11 voorwaarden.
 
Een beetje porrelaar geeft het niet zo snel op. Het is me gelukt. Mijn 12 jaar oude pc draait nu op Windows 11, versie 24H2:

66fd6042efb78-winver_24H2.png


Voldoet mijn pc aan de eisen die Microsoft stelt voor Windows 11. Nee, bij lange na niet:

66fd6077f0457-WhyNotWin11.png


Maakt niet. Het is toch gelukt.
Wat had ik nodig? Alleen de iso van Windows 11, versie 24H2. Geen Rufus nodig, geen USB stick nodig.
Je mount de iso van Windows 11 24H2 (rechtsklikken op de iso en dan kiezen voor koppelen). Het iso bestand wordt dan uitgepakt in een virtueel dvd-station. Onthoud de stationsletter van dat virtuele dvd-station, want dat is erg belangrijk. Bij jou kan dat heel goed een andere stationsletter zijn dan bij mij!
Daarna moet je met de opdrachtprompt, uitgevoerd als administrator, doen voorkomen alsof het hier om Windows Server gaat. Dat doe je door een simpel commando in te geven:

66fd62f077893-product_server.png


Wat je precies moet doen wordt uitgelegd in deze video op YouTube:


En daarna gaat de installatie van start. Op je scherm zie je dan het volgende:

66fd64a357ab0-Windows_Server_installeren.png


Verder gaat de upgrade zoals je gewend bent. Bij mij duurde de upgrade in totaal 27 minuten.
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
Terug
Bovenaan