windows 10 to windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Krijg in win 7 melding zie foto
WP_20150802_19_15_42_Pro.jpg

Wat moet ik doen .backup is al gedaan PC gaf het aan

het is de Windows 10 die deze schijf onbruikbaar maakt en je belet om op te starten vanaf de Windows 7 dvd zolang dat Windows 10 aanwezig is ...
eerder had ik op een hdd een windows 10 insider preview geinstalleerd en toen ik opstartte vanaf een Windows 8.1 dvd zag ik ook hier een soortgelijke melding dat de hdd niet te gebruiken was ...
hier heb ik eerder al een melding over gedaan dat zelfs de enige oplossing was om via de opgestarte ssd de schijf te formateren waarop deze preview aanwezig was ...
nadat deze hdd leeg was kon ik vermits het opstarten vanaf de acronis opstart cd een image terug plaatsen op deze hdd van de Windows 8.1 ...en deze hdd was toen terug te gebruiken ...

Wat heeft Windows 10 te maken met een volledig onafhankelijk mechanisme (S.M.A.R.T.) dat de gebruiker tijdens de POST informeert over de (slechte) toestand van de aanwezige HDD. S.M.A.R.T. informeert de gebruiker over de hardware status van de schijf. Heeft niets met software te maken.
Windows 7 herinstalleren op een Windows 10 installatie, dat is iets anders... Titel van dit topic dus.

ik ben er van overtuigt dat de TS eerder onder de Windows 7 deze melding nooit heeft gekregen ...
deze kwam pas te voorschijn nadar hij getracht heeft om de Windows 10 te verwijderen ...
een ander voorbeeld dat het verwijderen van Windows 10 tot gevolg heeft is dat het kan gebeuren dat een nieuwe schijf ( van nog geen 2 maanden oud ) niet meer te zien is of dat er geen internet verbinding tot stand gebracht kan worden terwijl er wel een bestaande verbinding aanwezig is .... maar je moet me niet geloven ... neem de proef op de som en installeer de Windows 10..
start daarna op met de DVD van Windows 7 of 8 en je zal bemerken dat de schijf niet te benaderen valt .

ik spreek enkel over mijn eigen bevindingen bij het terug gaan naar een eerder besturingssysteem ...
fijn dat het je gelukt is om er terug een Windows 7 op te zetten .....
de melding die je in je eerste bericht weergaf heb jij nu niet meer gekregen of wel soms ?

ik ben er van overtuigt dat de TS eerder onder de Windows 7 deze melding nooit heeft gekregen ...
deze kwam pas te voorschijn nadar hij getracht heeft om de Windows 10 te verwijderen ...
een ander voorbeeld dat het verwijderen van Windows 10 tot gevolg heeft is dat het kan gebeuren dat een nieuwe schijf ( van nog geen 2 maanden oud ) niet meer te zien is of dat er geen internet verbinding tot stand gebracht kan worden terwijl er wel een bestaande verbinding aanwezig is .... maar je moet me niet geloven ... neem de proef op de som en installeer de Windows 10..
start daarna op met de DVD van Windows 7 of 8 en je zal bemerken dat de schijf niet te benaderen valt .

Dat kan goed zijn dat de TS die melding nog nooit eerder heeft gekregen. Het is correct dat de Windows 7 installatie, de HDD niet kan herkennen na het installeren van Windows 10. Heb ik ook getest, is juist. Maar waar link je POST meldingen op S.M.A.R.T. aan dit gegeven???

S.M.A.R.T. is een technologie aanwezig op de HDD om een status weer te geven van zen fysieke toestand (mbv counters). Dit staat 100% los van de geinstalleerde software op een harde schijf. Men kan enkel met software de S.M.A.R.T. gegevens uitlezen van een harde schijf en analyzeren.
Je moet me ook niet geloven natuurlijk, maar zoek eerst eens op wat S.M.A.R.T. is en hoe dit werkt.
https://en.wikipedia.org/wiki/S.M.A.R.T.

ja ik heb het nagelezen .. ik betwist ook niet het feit dat hier een melding geeft betreffende de gezondheid van deze schijf ...
ik vind het merkwaardig dat eerder onder de Win 7 geen melding te voorschijn kwam en deze pas verscheen nadat de TS terug wilde gaan van Windows 10 naar Windows 7....heb zelf al letterlijk onder vonden dat er verschillende dingen kunnen mislopen waar onder dus het niet herkennen van een schijf met een foutmelding dat deze gewoon niet meer aanwezig zou zijn !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan