Status
Niet open voor verdere reacties.

dendanny

Steunend lid
Vip Lid
goede morgen

ik heb deze morgen een format c gedaan op mijn acer laptop
daar voor had ik 2 systemen hier op staan win 7 + win 10 wel op twee aparte schijven
daarvoor kreeg ik de optie bij het opstarten te kunnen kiezen tussen win 7 en 10
nu komt deze optie er niet meer op en kan ik de schijf met win10 niet meer opstarten
weet er iemand hoe ik deze optie of deze terug kan opstarten ?

via systeemconfiguratie heb ik al geprobeerd maar daar krijg ik het niet goed
bij algemeen-selectief opstarten kan ik wel wat veranderen maar originele opstartconfiguratie dat kan ik niet afvinken
de schijf met win10 is nog intact

groetjes dendanny.
 
je bent vergeten dat er eerder een win7 aanwezig was en doordat jij dus de Windows 10 op de 2de schijf heb gezet werd de bootloader voorzien op de C schijf ...daar jij nu de C gewist heb ontbreekt dus de bootloader van Windows 10

jij dient dus nu of te wel op te starten vanaf de dvd of te wel op te starten vanaf de recovery cd /usb stick heb je geen van deze in je bezit dan kun je de recovery.iso Windows 10 hier ophalen ( neem de juiste bit versie ) ... maak je een cd aan of een opstartbare usb stick ...
om de stick aan te maken gebruik je best Rufus om de cd aan te maken gebruik je dan imgburn ....je start hier mee dan op om een opstartherstel te doen .
 
als je opstart vanaf de recoverry cd of usb stick dan dien je eerst de taal/land instelling in te geven en op "volgende te klikken "
links onder zie je dan de optie vermeld staan "Uw Computer Herstellen " deze neem je ..
klik verder op problemen oplossen >geavanceerde opties >opstartherstel

**indien het probleem niet verholpen is met een opstartherstel dan dien je de opdrachtprompt te selecteren ..met de opdracht BootRec.exe /fixmbr en je drukt op enter..
als alles goed gaat dan krijg je een melding en dien je gewoon te herstarten .
 
deze ga ik zeker proberen (y)
ik hou je op de hoogte
mijn dank is groot :Merci:


ik ben het al een beetje beu
ik ga win10 gewoon opnieuw installeren dat zal de snelste weg zijn


toch wil ik jullie bedanken voor de goede raad :Merci:
van mij mag die op slot


(otp)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan