win 10 na update naar win 10 sluit mijn pc af als ik een you tube video will bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het lijkt er op dat de pc dan op een gegeven moment te weinig stroom krijgt van de voeding de daarna uitvalt.
Omdat dit alleen bij een Youtube filmpje gebeurd kan ik niet verklaren.
Wel is het zo dat bij het afspelen van video de grafische kaart ( processor ) iets meer werk moet verrichten en daardoor iets meer stroom gebruikt.

Probeer daarom eens een ander grafisch zwaar programma en kijk wat er dan gebeurd.

Ook dat dit alle na een update van de besturing is gebeurd heb ik geen verklaring.

Misschien zat alles al op het randje en was deze update de druppel.


Mijn diagnose zoals ik het met alleen de info in de topicstart moet doen is dat de voeding defect is of onvoldoende capaciteit heeft voor de hardware in deze PC.
Een voorbeeld, als alle hardware in totaal bij maximale belasting 300 watt vraagt en de voeding is precies 300 Watt zal dit lang goed gaan omdat een pc onder normale omstandigheden zelden volledig belast wordt en bij een korte piek gebeurd er ook nog niet zo veel. Maar onderdelen slijten en op een gegeven moment zal de voeding gaan protesteren en zal de pc uitvallen op een moment toen dit vroeger niet gebeurde.
Daarom wordt er altijd een voeding van een hoger vermogen in een pc gezet. Ik zelf hou altijd voor een voeding 1,5 keer het nominale vermogen aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan