Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo vrienden,

Ik vroeg me af : in mijn geval, bv ik heb 1 PC met win7 home en 2 laptops met Win 8.1.

Ik heb een update naar Win 10 gereserveerd via het zopas verschenen Windows logootje in de taakbalk; dus op 29 juli komt op alle 3 Win 10.
Maar daarna ?? Als je voor 1 of andere reden moet herinstalleren...... dan heb je met het instalmedium bij je machine enkel weer Win7 of 8 erop staan maar kan men dan terug (gratis) updaten naar Win 10 ???,

Vroeg ik me zo af ...... -m-
 
je gebruikt nu al 2 laptop's met de Win 8.1 zeg je !
dan weet je toch ook dat herinstalleren via een dvd echt niet nodig is ...immers kun je toch via de pc-instellingen de optie gebruiken om de pc te herstellen met behoud van bestanden ..

*mijn voorkeur is nog altijd een image te gebruiken ... zelf gebruik ik hier voor de Acronis treu image maar er zijn nog anderen die dan ook nog gratis zijn ...bijvoorbeeld : de Aomei backupper standard edition 2.8 om er maar 1 te noemen .

Ashampoo_Snap_2015.06.04_23h30m23s_002_.jpg

Ashampoo_Snap_2015.06.04_23h30m45s_003_.png

Ashampoo_Snap_2015.06.04_12h33m00s_001_.jpg
 
Qtex bedankt voor reactie, maar de laptops hebben een recovery-partitie(ke) met daarop win8. Dus als ik recover doe, na instal van win10, krijg ik weer gewoon win8 erop.

Mijn vraag is eigenlijk of ik dan weer gratis kan upgraden naar win10.....

Natuurlijk maak ik, als win10 erop staat een image dvd, maar ik vroeg het mij (misschien samen met veel anderen) gewoon af....
 
je versta me dan ook verkeerd ...
ik sprak niet om een fabrieks recovery te doen indien er iets mis is na de upgrade Windows 10 met de Windows 10 zelf .
indien de Windows 10 dus aanwezig is en je bemerkt dat dit systeem na verloop van tijd problemen geeft dan heb je verschillende mogelijkheden om een mogelijk herstel te doen ...
- optie 1 is een sfc /scannow te gebruiken om de Windows systeembestanden te controleren en zo nodig te herstellen.
-indien blijkt dat de sfc /scannow fouten geeft en deze kunnen niet hersteld worden dan kun je via dism.exe met gebruik van de wim.file ook je huidig systeem herstellen ..
-als zelfs deze optie niet lukt kun je via de pc-instellingen de Windows 10 opnieuw installeren ...

om een antwoord te geven op je vraag ..."" Mijn vraag is eigenlijk of ik dan weer gratis kan upgraden naar win10.....""
wel indien de upgrade Windows 10 word aangeboden en men krijgt hier wederom de keuze zoals dit was met de upgrade Win 8 Windows 8.1 om de upgrade op een latere tijdstip te doen dan krijgt men weer de optie om de upgrade iso te bewaren op de pc .... ook word dan de upgrade licentie getoond en deze dien jij dan te noteren want zonder deze licentie kun je de upgrade niet starten ...
m.a.w. alles hangt af van de upgrade procedure die Microsoft gaat aanbieden ...
 
Gratis Windows 10-upgrade staat schone installatie toe

Gratis Windows 10-upgrade staat schone installatie toe

"Zodra je bent geüpgraded naar Windows 10 met de gratis upgrade-aanbieding, kun je Windows 10 op hetzelfde apparaat op elk moment herinstalleren", aldus Aul.
Daarbij hoeven gebruikers niet de licentiesleutel van de vorige Windowsversie in te voeren.
Het apparaat waarop de upgrade is uitgevoerd zal zich namelijk zelf heractiveren, laat Aul verder weten.

bron
 
THX Qtex,
Zou je deze niet bij de "Downloads" plaatsen?

je gebruikt nu al 2 laptop's met de Win 8.1 zeg je !
dan weet je toch ook dat herinstalleren via een dvd echt niet nodig is ...immers kun je toch via de pc-instellingen de optie gebruiken om de pc te herstellen met behoud van bestanden ..

*mijn voorkeur is nog altijd een image te gebruiken ... zelf gebruik ik hier voor de Acronis treu image maar er zijn nog anderen die dan ook nog gratis zijn ...bijvoorbeeld : de Aomei backupper standard edition 2.8 om er maar 1 te noemen .

Bekijk bijlage 14420

Bekijk bijlage 14421

Bekijk bijlage 14422
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan