Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Opgepast: Je moet het originele spel gekocht hebben en in bezit hebben om hem op een externe HDD te plaatsen. Anders ben je illegaal bezig.

In deze handleiding gaan we games op een externe schijf plaatsen.
Deze externe schijf formatteren we naar
NTFS, zodat je er ook nog andere bestanden op kan plaatsen.
IMG_0291.jpg


Wat heb je nodig?



Deel 1: Formatteren van je externe harde schijf

Eerst gaan we de externe harde schijf formatteren naar NTFS. Indien de schijf al geformatteerd is, is dat niet nodig. Indien je geen belangrijke bestanden op de externe harde schijf hebt staan, raden we je wel aan om te formatteren. Is het een nieuwe harde schijf? Dan formatteer je hem ook even!
Je kan je externe harde schijf in partities verdelen zo behoud je bestanden van je zelf en plaats je de wii games op de andere partitie.


Deel 2: Wii backup manager

Download Bekijk bijlage wiibackupmanager-0.3.8build61.zip en pak het rar bestand uit met bijvoorbeeld Bekijk bijlage wrar420.exe
Nu heb je een map met verschillenden bestanden er in, open WiiBackupManager

wiibackup.png

Zorg dat je externe harde schijf aangesloten is op je computer voor je verder kan.


  1. Druk nu op het tabblad Drive 1.
  2. Vervolgens vul je bij 'Inactive' de externe harde schijf in, bijvoorbeeld P, indien deze in slot P zit.
  3. Ga vervolgens naar het tabblad 'Files' en druk op Add.
  4. Zoek nu het spel dat je op de externe schijf wilt plaatsen.
  5. Vink vervolgens het spel aan en druk op Transfer

Zie https://www.pctuts.be/threads/je-externe-schijf-op-je-wii-aansluiten-en-game-spelen.18823/


Ik heb er een filmke over gemaakt

[video=youtube;-keCyk66vvM]
 
Laatst bewerkt:
je bent goe bezig ...
ik heb zelf géén wii , maar voor diegene die dit wel in hun bezit hebben is dit mooi meegenomen !
 
Allereerst bedankt voor de geweldige posts.
Alles werkt perfect, op 1 ding na, ik heb geen afbeeldingen vd spellen, in de lijst op de harde schijf, zoals op het filmpje te zien is.
Is daar een oplossing voor aan te geven, of heb ik iets over het hoofd gezien.
Bij voorbaat dank
George
 
Hartelijk bedankt, voor het snelle reageren, en de oplossing.
Toch iets over het hoofd gezien.
nogmaals dank
George
 
Bedankt voor de uitleg!
Maar ik heb 1 probleem, Hoe kan ik ervoor zorgen dat de spelletjes die ik heb uiteindelijk op mijn pc komen. Moet ik deze spelletjes dan downloaden?
Of is er een manier zodat ik de spelletjes op mijn Wii kan zetten?

Vriendelijk bedankt!
 
@ erikvr : heb je de eerste regel gelezen in het rood vermeld ....d.w.z. dat we je niet mogen bijstaan met illegale downloads !
 
Bedankt voor de uitleg!
Maar ik heb 1 probleem, Hoe kan ik ervoor zorgen dat de spelletjes die ik heb uiteindelijk op mijn pc komen. Moet ik deze spelletjes dan downloaden?
Of is er een manier zodat ik de spelletjes op mijn Wii kan zetten?

Vriendelijk bedankt!
Open de usbloader en doe het orginele game in de wii. Druk dan op de +toets of kies toevoegen.
 
Kan dit ook nog als je wii de games niet meer kan lezen? Telkens als ik een spel wil spelen verschijnt er een error op de tv, daardoor het ik dus gekozen om mijn wii te veranderen.
 
Spellen op harde schrijf plaatsen

Spellen op harde schrijf plaatsen

Als ik mijn spelletjes op de harde schijf wil plaatsen vanuit mijn originele spelen komt er een foutmelding op. FOUT: naar NFTS schrijven uitgeschakeld.

Wat kan ik hieraan doen? Ik heb nog maar pas mijn harde schijf geformatteerd. Er is ook nog voldoende schrijfruimte over.
 
Hoe krijg je de Wii backups op je pc? Want daar zit het bij mij vast. Ik heb via het Homebrew kanaal wel gezien dat als je op '+' duwt (toevoegen) dat hij het spel herkent en leest maar dan krijg ik de foutmelding.

ik denk dat ik detail over het hoofd zie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan