Welke virusscanner gebruiken op Windows?

Ik heb Norton dus verwijderd en maak nu gebruik van Windows Defender; toch al een vraagje: hoe pas ik Defender aan om een programma geen verbinding te laten maken met het internet, via Norton lukte dit door individuele instelling Firewall van het bewuste programma.

hoe pas ik Defender aan om een programma geen verbinding te laten maken met het internet,
Defender heeft een paar nadelen en dit is er eentje.
Het kan ingewikkeld via Configuratiescherm -> Windows Defender Firewall
1788179711890.png

Windows Defender : gratis en adequaat ...
de jongste tijd ook wel wat valse alarmen maar dat is bij alle AV momenteel het geval.
Volgens deze test zou Defender juist weinig False Positives (FP) moeten geven.

Vraagje aan iedereen.
Heel lang geleden (op XP) gebruikte ik ZoneAlarm Firewall.
Wie heeft hier ervaring mee?

@Roon : Windows Defender is inderdaad géén firewall - dat is een heel specifiek aspect van je Windows installatie.
en daarvoor gebruik je dus inderdaad best het specifieke tool uit het Configuratiescherm...

Wie heeft hier ervaring mee?
In de huidige tijd? Ben ik ook wel benieuwd naar, vroeger ook heel veel mee gewerkt.
Maar gebruik al vele jaren geen aparte firewall meer en ZoneAlarm heb ik ooit eens uitgeschakeld omdat het teveel false positives gaf en teveel tegen begon te houden.
De reviews op Reddit en Techradar zijn ook niet bepaald geweldig te noemen dus ik zou er sowieso niet meer aan beginnen.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
10
Weergaven
541
Reacties
15
Weergaven
3K
Terug
Bovenaan