Kijk, je vraag gaat over over gratis antivirusscanners, maar met de verschrikkelijke malware die nu circuleren en Ransomware in het bijzonder, ben je best degelijk beschermd en dat gaat - volgens mij - alléén met betalende virusscanners. Iedereen heeft zijn voorkeur en dat kan een ellenlange discussie worden van voor en tegen...
Zelf heb ik al vijf jaar
Emsisoft en ben er echt tevreden over.
Mijn Emsisoft heeft zopas (toevallig) nog
js.Teslacript.1.Gen en
generic.js.downloader.a4eed6cf gevonden en verwijderd.
Hierbij een Emsisoft scan er van (als bewijs...) . Je moet maar eens Googelen om vast te stellen dat het eerste hier om Ransomware gaat die $500 vraagt om je files te ontsleutelen.
Ik betaal € 27 per jaar en dat is me het méér dan waard. Alléén de eerste keer is het €49 of zoiets..
Voordien had ik Norton, maar dat was te zwaar voor mijn Pc'ke en er was niet meer treffelijk te werken. Bovendien waren er veel pop-ups om dit of dat te vertellen. Kaspersky heb ik ook eens begonnen, maar dat gaf me Blauwe schermen... Emsisoft Anti-Malware (nu versie 9) laat me gerust, behalve als ze malware tegenhouden, dan weet je er van. Verder werkt het licht in de achtergrond.
Uiteraard is dat mijn persoonlijke ervaring en geen veroordelingen van andere AntiVirus dingen, betaald of niet. Avast free wordt zeer dikwijls aangeraden, maar ik blijf liever mijn €27 betalen!

[klik er op om beter te zien]