Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb getracht enkele websites te blokkeren via Host aan te passen maar krijg evengoed toegang tot websites.Ik gebruik windows 7.
In XP was de Host gemakkelijk aan te passen en nu lijkt het mij ook 127.0.0.1 www. naam website maar toch lukt het niet. Iemand een idee?
 
Hoi Probleem met laptop is opgelost.kan geen pagina openen.Ik heb paar dagen gewacht met reageren om zeker te ijn dat het verholpen was.Dochter kan weer alles doen op haar laptop.
Dus bedankt voor alle suggesties.
 
Ik heb enkel vraag ivm website blokkeren. Het probleem met de laptop is opgelost. Op reactie van een eerdere opmerking -kan geen pagina openen-.DAT is opgelost.
Het probleem blokkeren van website via HOST is dus niet opgelost en hoop hier een oplossing te vinden.Hopelijk is het nu duidelijk.
 
Indien je al die hostnames laat verwijzen naar 127.0.0.1, en het werkt niet, komt dit doordat er op je systeem een locale proxy staat die de web requests gewoon doorstuurt.
Je vraagt dan aan je eigen systeem om een bepaalde website te laden. Maar als deze als een proxy fungeert, gaat die gewoon zen ding doen en alsnog de pagina laden.

Verander de 127.0.0.1 eens in 173.194.112.63.
Dat is het IP adres van Google.

Dus als je de betreffende pagina wilt openen zal je doorverwezen worden naar Google.

Indien dit ook niet werkt heb je ergens anders een fout/probleem. Je hebt voor de toegevoegde lijnen in je hosts file toch geen # teken staan toevallig? Want dan ga je de bepaalde lijn niet uitvoeren (is voor commentaar)
 
Website blokkeren in Windows 7/Vista:

  • Ga naar Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
  • Klik met de rechtermuisknop op Kladblok/Notepad en kies Als administrator uitvoeren.
  • Klik op Doorgaan of Ja.
  • Kies in het menu Bestand - Openen.
  • Blader naar de map c:\windows\system32\drivers\etc
  • Zet de selectiepijl rechtsonder op Alle bestanden.
  • Open het bestand hosts.
  • Onder de regel 127.0.0.1 localhost kun je regels toevoegen, bijvoorbeeld:
    127.0.0.1 Spelletjes op spelen.nl: de leukste spelletjes website! Spelletjes - spelen.nl
  • Bestand - Opslaan.
  • Na opnieuw opstarten van de browser is de website geblokkeerd.

Bron: pepermunt.net
 
normaal gezien worden de topic's vanzelf afgesloten na 3 maand ..
maar omdat je het zo mooi vraagt doen we dit dan maar ..en zetten we er een close op .;)

ook fijne feestdagen toegewenst .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan