Windows 11 Webcam driver niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerrit

Steunend lid
Vip Lid
Betreft Logitech HD webcam c270 max 2 jaar geleden aangekocht tijdens/begin corona.

Na update van win 11- 22H1 naar 22H2 werkt de webcam niet meer in apparaat beheer staat hij als fout heb de driver verwijderd + heropgestart zelfde probleem ben dan maar op zoek gegaan op de site van Logitech zelf en daar staat het heel duidelijk driver voor c270 niet beschikbaar voor win 11 .Ik ben vergeten waar ik dat ding gekocht heb maar dat type is bijna op alle websites te koop maar een driver vinden voor win 11 22H2 oei dat wordt moeilijk ben ½ dag een het googelen geweest maar de meeste suggesties die ik vond geven geen oplossing .Moest er hier iemand zijn die een oplossing heeft voor mijn probleem op voorhand veel dank .

Bijlagen

• Logitech webcam.jpg
    Logitech webcam.jpg
    52.7 KB · Weergaven: 95
Probeer de meest recente driver van de site Logitech toch maar eens manueel te installeren, ook al staat die geregistreerd voor Windows 10 en niet 11.

Als het zou werken moet je wel in de gaten houden of een nieuwe update van Win11 de driver niet opnieuw verwijdert, maar het zou best kunnen dat die ongemoeid wordt gelaten, tenzij bij een feature update ... en tegen de volgende feature update zal Logitech de stap wel gezet hebben.

al geprobeerd je kan alleen software voor de camera downloaden wat ik ook gedaan heb maar de software erkend de camera zelf niet de driver alleen is niet te vinden op hun site .Als ik de camera aansluit op een usb poort maakt het wel het gekende geluid maar dat is het dan ook Ik heb ondertussen de factuur gevonden is van 06-01-2021 nog eens geprobeerd op een win 10 en werkt perfect zonder problemen. Denk eerder aan instelling beveiliging maar alles staat aan en ik gebruik alleen defender van windows en het werkte wen in 22H1 bedankt voor het meedenken

Klopt is de zelfde die ik vond maar dat is software geen specifieke driver staat trouwens geïnstalleerd maar vind de camera zelf niet .Mooi verhaal als zelfs Logitech zelf het niet kan oplossen volgens mijn zoekwerk googelen .

Bijlagen

• Inderdaad staat op de pc.jpg
    Inderdaad staat op de pc.jpg
    35.2 KB · Weergaven: 92
Soortgelijk programma (driver Max) vind niks .Op Engelstalige sites vind je een beetje uitleg maar het komt er +/- op neer dat Logitech het waarschijnlijk niet meer zal oplossen webcam type schijnt te oud maar op hun eigen site staat hij wel nog te koop en als compatible vanaf win 8 volgens mij ligt het aan de update van 22H1 naar 22H2 het betreft hier een nieuwe pc met win 11 22H1 up 2 date en toen werkte wel alles perfect die is verleden week bij aanbod van MS geüpdatet naar 22H2 maar ik merkte pas gisteren dat de camera niet meer werkte .Ik zou eventueel wel een nieuwe kopen maar zolang ik de fout niet vind heeft het weinig zin om dat te doen

Ik had net contact met support van Logitech en ze vroegen wat ik allemaal reeds gedaan heb maar konden mij niet verder helpen na een screenshot van de apparaat beheer kwamen ze tot de conclusie dat het een duidelijk driver probleem is en ze zullen binnen de 24 /48 u een oplossing door sturen eens benieuwd wat het wordt ik zal hier zeker terug komen als ik verder nieuws heb

Denk ook dat ze er niet mee bezig zijn maar je kan maar proberen he,het is raar dat hij op 2 win 11 met 22H2 niet werkt en vroeger op 22H1 wel werkte trouwens dit type is op hun eigen site en op de meeste andere te koop met vanaf win 8 compatible .De mijne is trouwens van begin 2021 aangekocht we zullen zien

PROBEER EENS MET DE LINK DIE IK GEPLAATS HEB
Eerst je webcam usb uittrekken alles verwijderen wat maken heeft met de webcam bij apparaten beheer de driver ook verwijderen. zie ook bij programma's en onderdelen zie je logitech staan selecteer verwijderen, je pc heropstarten nu de drivers instaleren dan pas je webcam aansluiten
er is waarschijnlijk een uninstaller voor webcam om alles te verwijderen ga eens c: program files klik op logitech en daar er waarshijnlijk een iconje uninstal dat lijkt eenvouwdiger maar altijd je pc direct heropstarten na het verwijderen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan