Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Usenet heeft de afgelopen jaren een grote opmars gemaakt. Het aanbod van filmen en muziek, software is groot. Het is een veilige methode omdat u zelf niets hoeft te uploaden (verspreiden). Om van usenet gebruik te kunnen maken heeft u bepaalde dingen nodige.

  1. Een usenet community om te weten wat er geplaats is.
  2. Een usenet downloadprogramma grabit of
  3. En toegang tot een nieuwsserver

Retentie is heel belangrijk als je wil downloaden van usenet.

Een usenet community
Het voordeel van het gebruiken van een communities is dat je altijd onmiddellijk weet welke bestanden je kan downloaden. Meestal zijn deze zelf geplaatst door de gebruikers. Als er nu bijvoorbeeld een film geplaatst is kan je zien in welke formaat deze is of er ondertiteling bij zit en hoeveel bestanden je moet downloaden. Ook kan je meer info lezen over de film door de andere gebruikers dat deze gedownload hebben. Is deze van goede kwaliteit, als er een virus in zit, krijgt u vlot een waarschuwing.

Naast de vermelding van soort film is de bestandsnaam vaak nog uitgebreid met meer info.
ftd.jpg

De FTD-software is beschikbaar voor Windows deze kan je hier downloaden

[EDIT]Je kan per huishouden meer dan 1 ftd account hebben.
Om dit te doen moet je 48uur niet op ftd inloggen om een 2de account te maken.
Je kan het ook anders doen.
Om bij geavanceerd een prorxy server in te vullen
Dan een nieuw account aanmaken.
Als goed is wordt deze geaccepteerd.
Dan weer de proxy server verwijderen bij geavanceerd.
Inloggen op de ftd en je heb je nieuwe ftd account.[/EDIT]

Nu het gedownload direct laten installeren.
Als we het programma voor de eerste keer openen krijgen we het configuratiescherm.

ftd1.png

Nu moet je hier wel een aanmaken, dus klik op Maak een nieuw FTD login aan.
Een venster verschijnt, en hier typ je de gewenste gebruiksnaam, wachtwoord en je mailadres.
Is je login aangemaakt dan kan je inloggen, en je instellingen aanpassen.
Klik bovenaan op Config

conif.png

Nu krijg je een venster te zien klik nu bovenaan op Geavanceerd

config1.png

Je kan nu dit instellen de keuze laat ik aan uw over.

Maximaal aantal spots uit database tonen ...
Items verwijderen indien ouder dan ...
Als je uw keuze gemaakt heeft kan je onderaan op opslaan klikken, herstart nu ftd.

Nu ftd op nieuwe open staat kan je op de button klikken updaten, deze vind je bovenaan links.

update.png


Er staat geen nzb button meer maar je kan deze toevoegen koala

Vanaf je koala geinstalleerd heb open je ftd niet meer maar wel Koala FTD Search dit staat op je buroblad.

Nu zal ik je laten zien in een filmke hoe je met ftd nzb bestanden kan downloaden.


Nu je helemaal ftd staan hebt op je computer heeft uw een login nodige, dit heb je nodige om te kunnen downloaden.
Daarvoor verwijs ik je door naar Onbeperkt usenet toegang bij Newsconnection - Sneller Downloaden daar kan je een login kopen naar uw keuze en betalen met bancontact, paypal enzo...
Heel makkelijk is met bancontact en is helemaal veilig, vanaf je betaald hebt krijg je na paar minuten je login langs mailadres dat je opgeven hebt.

Nu je een login heeft kan je deze toevoegen in je download software.

De Download software

Hier laat ik je zien hoe je grabit installeer en een <a class="glossarylink" href="http://www.pctuts.be/vbglossar.php?do=showentry&item=account">account</a> toevoegt zodat je kan downloaden.


Je kan natuurlijk nog een andere programma gebruiken en dit is SABnzbd. Hier laat ik je zien hoe je deze installeer en een login toevoeg.

[video=youtube;FeyeVRtQx-s]http://www.youtube.com/watch?v=FeyeVRtQx-s[/video]

Nu kan je beginnen met downloaden van usenet. Het kan soms zijn dat je bestanden download dat niet compleet zijn daar voor kan je quickpar gebruiken de handleiding van pluis geschreven heeft kan je hier vinden Pctuts.be - Bestanden herstellen met Quickpar

Heeft uw nog vragen dan beantwoorden we deze graag hier in het forum.
 
Laatst bewerkt:
Werkt een en ander ook op een imac desktop?

uiteraard is de bereikbaarheid van de servers op usenet dezelfde op mac of pc. helaas werkt grabit niet op mac. hier zijn natuurlijk alternatieven voor. SABnzbd werkt op mac en is freeware, NZBvortex doet het ook goed, maar is geen freeware voor alle functies, enkel beperkte functies. hiervoor heb je ook minimaal Mac OSX 10.5.0 of recenter en 4MB free HDD ruimte nodig.

voor de rest werkt zowel één als ander op apple :p
 
Laatst bewerkt:
Dank Antwanneke,
Ik ben een beginnend macgebruiker.

FTD en SABnzbd heb ik gedownload. Als ik op het 'exe' bestand klik opent er zich geen programma.
"This program cannot be run in DOS mode." met een hoop tekens die volgen verschijnt in een popupscherm.

Enig idee wat ik eventueel verkeerd doe?
 
Taalfouten

Taalfouten

Hallo, ik lees steeds met aandacht de tips en trucs en wil die ook gaan gebruiken.
Alleen stoor ik me aan de ontelbare taal- en spellingsfouten in de teksten. Ook grammaticaal is er veel niet in orde hoor.

Aub kan daar op gelet worden??

Dank en succes verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan