Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi allemaal. Ik zit met een probleempje.

Ik heb nu al zo'n half jaar een nieuwe pc. Nu wou ik even mijn oude pc weer bovenhalen om te kijken welke bestanden enzo ik daar nog op had staan om die over te zetten via mijn externe HD naar mijn huidige pc. Enige probleem is dat ik mijn wachtwoord vergeten ben. Ik heb dan maar wat rondgezocht (ook hier) en zag dat je kon inloggen op de administrator account. Dat heb ik geprobeerd, maar ik krijg de melding "Kan u niet aanmelden vanwege een accountbeperking".

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Of zal ik de moed maar opgeven?

Alvast bedankt. :)[OPLOSSING]
Zo, ik heb het net geprobeerd en het is dus gelukt. De eerste link die Smessae me gaf heeft me goed geholpen. Bedankt Smessae ^^ Ik heb youtube dan wel niet moeten gebruiken, maar jij toch ook bedankt voor de moeite wivy. ;)

Een tevreden klant. (y)
Kijk eens op onderstaande site of die je kunnen helpen.

Wachtwoord vergeten | WinTips
of
Wachtwoord vergeten (expert) | WinTips
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, ik heb het net geprobeerd en het is dus gelukt. De eerste link die Smessae me gaf heeft me goed geholpen. Bedankt Smessae ^^ Ik heb youtube dan wel niet moeten gebruiken, maar jij toch ook bedankt voor de moeite wivy. ;)

Een tevreden klant. (y)
 
Lees dit eens : "Wachtwoord XP herstellen"
gekopieerd van mijn eigen website uit deze bladzijde.
Je bent je wachtwoord vergeten en je hebt geen wachtwoord manager of -hersteldiskette voor Windows XP. Ook dan zijn er nog oplossingen.
  • Als je een Windows-wachtwoord kwijt bent van een gebruiker met beperkte rechten dan kun je met een beheerdersaccount gewoon een nieuw wachtwoord aanmaken voor die gebruiker.
  • Daarnaast kun je met een account met beheerdersrechten ook een nieuw wachtwoord aanmaken voor een andere beheerder.
  • Als je het wachtwoord kwijt bent van het enige account met beheersrechten, niet getreurd.
    Bij de installatie van XP wordt er standaard een verborgen account met beheerdersrechten onder de naam administrator aangemaakt, zonder wachtwoord.
    Deze is terug te vinden onder Start / Instellingen / Configuratiescherm / Prestaties en onderhoud / Systeembeheer / Computerbeheer / Lokale gebruikers.
Deze verborgen administrator-account gebruik je om een verloren wachtwoord van een beheerdersaccount te vernieuwen.
Dat doe je als volgt :
- Bij een klassieke aanmelding tik je administrator als gebruikersnaam in, een wachtwoord is overbodig.
- Bij een Windows XP Welkomstscherm - de andere manier van aanmelden - gebruik je twee keer de toetsencombinatie Ctrl-Alt-Delete.
Zo kom je bij het klassieke aanmeldingscherm en meld je je aan met de gebruikersnaam administrator.
Vervolgens stel je een nieuw wachtwoord in voor de beheerdersaccount waarvan je het wachtwoord vergeten bent.




 
Toen ik op google zocht was die link het eerste was ik vond. Ik heb geprobeerd wat er stond, maar zoals ik al zei lukte dat administrator-gedoe dus jammer genoeg niet. :( Enige wat dus hielp was mijn pc in veilige modus opstarten.

Toch bedankt. :) Je site had me iig al een deel geholpen, mede door de link naar dit forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan