De geruchten dat ook Apple aan een e-auto werkt worden altijd maar sterker.
William Vesterin van Midoc schrijft er het volgende over:
De auto-industrie wordt een technologiesector. Eerst was er Tesla, dan Google met de zelfrijdende wagen.Intussen heeft ook Apple interesse geuit in het ontwikkelen van een elektrische auto.
Vermoedelijk is men bij Apple van oordeel dat auto’s oud en lelijk zijn. En dat ze deze willen verbeteren, net zoals ze met smartphones en tablets hebben gedaan. Al lijkt een auto hiervoor geen voor de hand liggend product. De belangrijkste reden is dat de automarkt erg groot en lucratief is, zoals uit onderstaande grafiek van Morgan Stanley blijkt.
Een bedrijf als Apple genereerde vorig jaar 182 miljard dollar. Voor Google was dat 66 miljard. Als deze bedrijven nog verder willen groeien, zal hun groei uit andere domeinen moeten komen, zoals de auto-industrie.
William Vesterin van Midoc schrijft er het volgende over:
De auto-industrie wordt een technologiesector. Eerst was er Tesla, dan Google met de zelfrijdende wagen.Intussen heeft ook Apple interesse geuit in het ontwikkelen van een elektrische auto.
Vermoedelijk is men bij Apple van oordeel dat auto’s oud en lelijk zijn. En dat ze deze willen verbeteren, net zoals ze met smartphones en tablets hebben gedaan. Al lijkt een auto hiervoor geen voor de hand liggend product. De belangrijkste reden is dat de automarkt erg groot en lucratief is, zoals uit onderstaande grafiek van Morgan Stanley blijkt.
Een bedrijf als Apple genereerde vorig jaar 182 miljard dollar. Voor Google was dat 66 miljard. Als deze bedrijven nog verder willen groeien, zal hun groei uit andere domeinen moeten komen, zoals de auto-industrie.