Beeld VRT Max : reeksen en films bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag, ik hoop dat ik mijn vraag op de juiste plaats stel.
Ik bekijk regelmatig reeksen van TV via VRT Max. Nu lukt dat ineens niet meer. Meestal krijg ik foutmelding 201. Ik heb al zelf vanalles geprobeerd. Maar als ik google, wordt er gevraagd om bepaalde instellingen na te kijken en die vind ik al niet terug. Zo wordt er o.a. over DRM gesproken. Ik werk met Windows11, browser Google Chrome, enkel via laptop Lenovo. Graag eenvoudige uitleg, wegens technisch niet onderlegd. Ik heb ook eens een ander account aangemaakt, maar dat heeft helaas ook niet geholpen. Wel vervelend natuurlijk als je een reeks aan het volgen bent en je kan die niet uitkijken...Verder heb ik ook een berichtje naarr de VRT gestuurd, maar ik kreeg tot op heden geen reactie en bepaalde reeksen naderen hun 'vervaldatum'. Alvast bedankt.
 
Is het mogelijk een screenshot van die foutmelding te plaatsen aub? Altijd duidelijker voor ons en ook om eventuele misverstanden te vermijden.

Standaar HTTP meldingen in de range van 100 en 200 zijn geen foutmeldingen. Enkel die in de range van 400 en 500 liggen. Daarom even wat meer info betreffende de foutmelding.
 
Bedankt, lange pier, maar die foutmeldingen had ik al doorgenomen, maar ik geraakte daar helaas niet verder mee. Sommige programma's, zoals bv. Factcheckers kan ik wel bekijken. Dus ik veronstel dat het te maken heeft met eigen programma's of niet ?
 
Bedankt DDragon voor de snelle reactie. Ik was al een paar dagen aan het uitproberen en het lukte nog steeds niet. Ook deze morgen nog niet. Nudat ik de screenshot wil nemen, stel ik vast dat het wel werkt. Dus misschien heeft mijn melding bij de VRT toch resultaat gehad en was het een technische storing bij hen. Ik ga nu verder wat uitproberen en snel zaken bekijken, die niet lang meer beschikbaar zijn. Als het blijft lukken zal ik dit melden en dan mag er een slotje op.
 
DDragon, ik was een film aan het bekijken waar ik reeds eerder een deel van had gezien op een andere dag. Alles liep goed tot ik even een break wou nemen. Ik heb een refresh gedaan om later verder te kijken en toen werkte het helaas weer niet... Ik kreeg ook een melding van mijn antivirus Norton.
 

Bijlagen

  • foutcode 201.jpg
    foutcode 201.jpg
    17.4 KB · Weergaven: 42
  • nton.jpg
    nton.jpg
    41.1 KB · Weergaven: 39
Deus, bedankt voor de reactie. Van die DRM had ik ook al gevonden, maar ik ken dat niet en ik ben er ook niet in geslaagd om dat te checken. Andere browser had ik dus ook al geprobeerd. Dat waren allemaal tips die ik zelf al via Google had terug gevonden.
 
Pagadder, cookies gewist, dat zou kunnen. Doe ik soms. Maar oké, dat ik dan niet meer kan checken tot hoever ik het programma al had bekeken. Maar ik geraak dus ook niet meer op dat programma, terwijl het nog beschikbaar is. Ik heb een adblocker, maar die had ik tijdelijk uitgezet omdat ik bv bij VTM Go en Go Play dan inderdaad problemen krijg. Bij VRT niet, dacht ik, maar daar ben ik niet zeker van.
 
volgen mijn gevoel is het uw Norton, kan ook fout zijn !
uw Norton houw iets tegen met dit te installeren zou het misschien op gelost zijn ,is het niet zo, dan kan je het weer verwijderen via Extensie
laat uw Norton ook een uw pc scannen !

Naamloos.png


dit kan je ook eens proberen

afbeelding 1(stap1)
1716133328183.png



afbeelding 2 (stap2)
verwijder die 2de eens Rechten Resetten
1716133449325.png
 
Beste



Ik kan geen programma meer bekijken zoals film, reeksen, TV, Sport en dat zowel via Firefox als via google chroom sedert twee dagen.
Ik volgde de reeks Red Rock. zonder problemen, ook al eerder andere programma's bekeken.
Ik heb nooit eerder problemen gehad over vrt max, het lig niet aan mijn pc want ik heb nog twee laptops en zelfs een zonder antivirus en overal hetzelfde probleem. Heb al meerdere malen hulp gevraagd via het formulier en ik krijg steeds hetzelfde antwoord, zij bieden alleen de bestaande oplossing maar dat helpt me geen stap verder. Als ik wil verder kijken naar een reeks speelt de reclame wel af maar het programma zelf niet.
Heb gedaan wat er staat, cookies wissen Data wissen, heb dat gisteren ook gedaan. Het blijft hetzelfde.
Tot mijn verbazing kon ik gisteren 17.05 plots wel een aflevering kijken en dat was het weer.
Toen ik deze morgen mijn pc opstartte en eens ging proberen lukte het wel weer voor een aflevering te kijken maar ik had geen tijd, sloot de pc af en toen ik weer verder wou kijken was het weer hetzelfde. Het is toch wel redelijk frustrerend dat ik niet weet wat er precies aan de hand is. Ik deed ook al de modem uit en geen verandering. Het lig niet aan de pc of laptop maar ik denk eerder aan de streaming ?
Ik begrijp niet wat er echt aan de hand is, waar lig het probleem ? Iemand moet toch het antwoord kennen ?
Ik heb gisteren nu een mail gestuurd naar de ombudsman van de VRT, ben benieuwd.
Ik kreeg eerder deze week an een bericht van de VRT dat er nog meldingen zijn geweest over dit probleem.
Het is geen algemeen probleem maar eerder plaatselijk denk ik.



Mario
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan