vrije schijfruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

actorluc

Gast
Beste,


Ik heb een laptop met een harde schijf die in 2 partities is ingedeeld. Op de ene partitie C: staat onder andere windows Vista (de standaard uitvoering) en op de andere D: staan al mijn files en gegevens.
Nu is het zo dat mijn C-partitie dreigt vol te geraken en hoe meer ik probeer te deleten van deze partitie of over te zetten naar mijn D:, hoe minder vrije schijfruimte ik krijg.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn en belangrijker, wat kan ik er tegen doen.

Luc[OPLOSSING]
Ik heb niet alleen de herstelpunten verwijderd maar ook de Ccleaner in zijn geheel laten lopen en heb nu toch 6GB gewonnen.
Nu is het alleen nog de vraag of het zo blijft en of ik weer niet in de loop van de dag schijfruimte verlies.
Ik hou deze topic toch nog even open voor het geval dat.....

[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Al eens schijfopruiming gedaan ?

Maar ook:
Prullenmand leeg gemaakt?
Alle .tmp's verwijderen, register een opkuisen, internet-files verwijderen,...
Laat eens een cleantooltje lopen, je vind er verschillende hier op de site bij de downloads.
 
Dat alles al gedaan en telkens hou ik minder schijfruimte over.....
 
op uw D partitie staan uw bestanden die u wilt veilig stellen dus uw map(Documenten)
op uw C partitie staat geen map meer (Documenten) ??
 
Op mijn C-partitie staat nog een map 'Documents' onder Users en daar staan ook nog een paar bestandjes in.
Zal ik die ook overzetten naar mijn D-partitie?
 
wat je ook eens kan doen is alle herstelpunten eens verwijderen (behalve het laatste) dit kan perfect met ccleaner je klikt hiervoor op gereedschap en selecteerd alle punten die je weg wil en klik dan op verwijderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb niet alleen de herstelpunten verwijderd maar ook de Ccleaner in zijn geheel laten lopen en heb nu toch 6GB gewonnen.
Nu is het alleen nog de vraag of het zo blijft en of ik weer niet in de loop van de dag schijfruimte verlies.
Ik hou deze topic toch nog even open voor het geval dat.....
 
hou er rekening mee dat iedere update van je vista een systeemherstelpunt aanmaakt . dus vandaag update en morgen is terug 2 herstelpunten erbij. ook als je software installeerd wordt meestal een nieuw herstelpunt bijgemaakt dus nu en dan deze verwijderen is de boodschap ;)
 
Zal ik zeker doen. Maar het was wel eigenaardig dat er niet echt herstelpunten vermeld stonden in de lijst. Wel stond er aangegeven dat er een virusscan gebeurd was en dat en dat er een windows backup was gebeurd maar van een echte vermelding 'herstelpunt' was geen sprake.
Maar goed het heeft geholpen, ik heb alles verwijderd behalve de 'windowsupdate van gisteren' en er kwam toch terug plaats vrij.

Bedankt in elk geval voor de zeer goede raad

Luc
 
Zal ik zeker doen. Maar het was wel eigenaardig dat er niet echt herstelpunten vermeld stonden in de lijst. Wel stond er aangegeven dat er een virusscan gebeurd was en dat en dat er een windows backup was gebeurd maar van een echte vermelding 'herstelpunt' was geen sprake.
Maar goed het heeft geholpen, ik heb alles verwijderd behalve de 'windowsupdate van gisteren' en er kwam toch terug plaats vrij.

Bedankt in elk geval voor de zeer goede raad

Luc

Die back up word toch ook niet op de C gezet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan