Status
Niet open voor verdere reacties.
B

ben

Gast
Stel:

Ik wil een nieuwe harde schijf in de pc steken.
Ik haal de vorige eruit en instaleer windows op de nieuwe.
Daarna haal ik de nieuwe er terug uit en steek de oude er terug in. Geeft dat problemen?
 
Op deze manier heb ik ook eens een trippleboot gemaakt, ik heb dan op een schijf met easybcd de vista boot loader gedeinstalleerd, na gebruik van easyBCD kon ik van 3 windowsversies opstarten.
Als je dezelfde windowsversie gebruikt weet ik het niet, maar ik zie niet precies wat je bedoeling is, waarom steek je een nieuwe schijf om dan weer je oude terug te monteren, en waarom laat je niet gewoon beide schijven zitten, zo heb je meer opslag?
Ik denk dat je geen problemen krijgt, behalve misschien als je de bios veranderd, maar ik denk dat je dan al veel moet veranderen daarin.
 
je kan toch de oude direct als slave plaatsen en je windows op je nieuwe schijf? daarna verwijder je gewoon op de slave de mappen van je vorige windows versie die daar stond de andere bestanden blijven gewoon staan. ik heb zo vorige week nog een 2de schijf geplaatst bij iemand zijn bestanden stonden er nog allemaal op maar het is en blijft mss wel een risico als het misgaat je toch alles kwijt bent dus ik weet niet of dit altijd lukt...............;)
 
Als je bij windows vista je bestanden versleuteld met bit locker, dan kan je ze vanaf een andere schijf met een nieuwe windows niet meer benaderen.
Dit om diefstal van gegevens tegen te gaan.
Ik weet niet of dat ook opgaat in deze situatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan