Status
Niet open voor verdere reacties.
N

nemo

Gast
vandaag door wat rond te surfen lees volgende in blog artikel
Windows heeft altijd sterke kanten gehad , daar is geen twijfel aan , maar Windows is wel niet gratis en ook niet je eigendom. Je betaalt met het volledig vrijgeven van je Privacy aan Microsoft , waarvan je niet eens weet wat ze hiermee doen !
Inderdaad , je leest het goed . Alles wat je intikt op je computer word naar Microsoft verzonden .
is het waarheid wat de auteur schrijft?iets wat je koopt is toch je eigendom niet soms?
zo dus wat nu getypt is op het forum is bij microsoft aan beland dit maakt me wel achterdochtig
klopt dit?al bedankt voor jullie feedback
 
Je zou denken dat als iets eigendom is je daar dan mee mag doen wat je zelf wilt, maar dat is niet altijd zo.

Wat software of een besturing betreft ziiten daar meestal voorwaarden bij waar je mee akkoord gaat zodra je dit installeerd.

Het is een complexe materie waar de politiek zich soms ook over buigt en waar Brussel soms ook niet uit komt.


Vroeger was het bijvoorbeeld in Nederland zo, ik weet niet of dit nog zo is. Als ik een boom in mijn eigen tuin plant, grond dus die ik zelf gekocht hebt en deze boom vind ik na 30 jaar te hoog en te groot geworden. Dan mag ik deze niet zelf zomaar omzagen en zal ik eerst toestemming moeten vragen.

Kortom, wetgeving is een moeilijke materie waar je het mee eens of mee oneens kan zijn.
 
@ nemo:

Er zit iets in maar zoals altijd valt dit alles met een stevig korreltje zout te nemen. De laatste W10 daar geef je standaard MS wel een pak meer toelating om van alles te gebruiken en te doen. Maar ja wat wil je, de mensen denken nog te veel in termen van gratis. Ik wil dat OS zelfs nog niet hebben als ze me ervoor betalen. Want je kan wel een heleboel aanpassen, maar als het standaard geleverd word met een heleboel zaken die een normale mens als spyware zou bestempelen heb ik zo mijn twijfels.

Zonder aanpassing na installatie, wat pakweg toch een groot gedeelte van de mensen niet zullen doen, geef je, om maar een voorbeeld te geven de geinstalleerde software de toelating om je microfoon en camera te gebruiken. Dat staat wel standaard zo ingesteld !!!

Daarom betwijfel ik of MS ook niet stiekem vanalles zal gebruiken op zijn big brother's. Onlangs noch gelezen dat HP medewerkers en helpdesk de mensen aanraad om W10 niet te installeren.

De volgende stap in het MS beleid zal dan hoogstwaarschijnlijk zijn dat je er voor betaald zal worden om hun producten te gebruiken.

En als je echt veilig en ontraceerbaar wil zijn gebruik dan VPN. Daar is net een nieuw thema over geopend.
 
lana verhaal van de boom snap het beetje
morgen ga ik naar winkel stel mediamarkt koop daar computer met besturing systeem windows8.1 betaal aan de kassa krijg betaling bewijs en garantie
toch kan microsoft zeggen is mijn eigendom niet dan?
wat met het intypen?
 
Op een nieuwe pc staat meestal de software en besturing voorgeinstalleerd.
Als je hem voor de eerste keer opstart, zal alles eerst geinstalleerd moeten worden wil je een bruikbare pc krijgen.
 
thedon
mijn grootste zorg is
Alles wat je intikt op je computer word naar Microsoft verzonden .
alles wat ooit ingetypt is onder windows xp vista 7 en 8.1 is geweten dan?
van windows 10 heb ik wel iets gelezen dat zo is nog niet aan mee gedaan!
van andere niet daarmee kom op de vraag of het verhaal klopt
 
sorry ranger je eerste link is over comptuterprogamma's zelfde als besturingssysteem ?
uitleg van windows10 is me bekend is ook mouw aan te passen word beschreven in artikel
de auteur van blogbericht spreekt algemeen van windows dat alle ingetypte letters worden verzonden naar microsoft
zal weer verhaaltje zijn zeker hoop het toch
wat denk je zelf ranger?

[h=1][/h]
 
Nee, alles wat je intypt wordt niet verzonden naar Microsoft. Dit is het gevolg van een verkeerd geinterpreteerde technische uitleg waar dus de verkeerde snelle conclusies uit getrokken worden. En zoiets gaat natuurlijk rond als een lopend vuurtje.
Microsoft kan bij voorkeur bepaalde informatie uitwisselen. Je kan het vergelijken met de opvoeding van je kind. Je gaat daar toch ook mee communiceren om die dingen aan te leren? Kan je tegenwoordig vergelijken met hetgeen er gebeurd met nieuwere technologie. Wil je dit niet? Neem dan terug pen en papier...
Ik hoor mensen van de daken schreeuwen als het op privacy aankomt (zoals met Windows 10), maar hun Facebook staat vol met foto's en andere informatie. En iedereen vind dit zo geweldig, en laat dit ook toe. Ze presenteren hunzelf aan de wereld en zijn er fier op. Beetje hypocriet, niet? Stel je voor dat ze weten dat ik graag een bepaalde biersoort drink... (zoiets kan toch niet, schandalig!!!!!) maar hebben jullie mijn laaste foto al gezien waar ik opsta met men kont bloot?? Geweldig hé...?!?
Begrijp je waar ik naartoe wil? Mensen willen bedrogen worden, maar je mag het alleen niet luidop zeggen.
 
Nee, alles wat je intypt wordt niet verzonden naar Microsoft. Dit is het gevolg van een verkeerd geinterpreteerde technische uitleg waar dus de verkeerde snelle conclusies uit getrokken worden. En zoiets gaat natuurlijk rond als een lopend vuurtje.
super bedankt ddragon80 voor de duidelijke uitleg stelt één mens gerust
zo als je schrijft zal de auteur wel verkeerd zijn
nog eens sorry ranger twee linken gelezen niet echt verband windows systemen
wel goed bedoeld van je maar niet echt met vraag
 
Het artikel is engelstalig. Eens gaan lezen wat Microsoft zelf toegegeven heeft .
Microsoft doesn't see Windows 10's mandatory data collection as a privacy risk | PCWorld

Het probleem zit hem niet wat Microsoft verzameld, het probleem zit dat Microsoft het ongevraagd doet zonder jouw goedkeuring en alles op ingeschakeld staat je en zelf moet gaan uitschakelen . Onwetende mensen zijn hiervan de dupe.Normaal zou het net andersom moeten zijn . Wat mag Microsoft van me weten , maar niet wat moet Microsoft van me weten .
 
voor de derde maal sorry ranger heb niks aan linken die met windows 10 te maken hebben zeker niet engels
ben leek op computer gebied
door op het forum te lezen is geen windows10 icoontje te zien waar voor dank aan het forum
nu verwijs je me naar windows10 linken waar je blijft over door drammen
echt waar man heb daar niks aan gaat over de blog schrijver fout of niet?
heb antwoord van ddragon80 daar doe ik het mee lees die man hier regelmatig denk dat hij bekwaam is om uitleg te geven
 
Je kan windows10 downloaden en er mee werken alsof het een Windows7 is. 99.9% als Win7.
Je moet daarvoor een paar dingen veranderen aan het register en Classic Shell downloaden en installeren.
Die dan nog weigert om naar Win10 met Win7 bediening-oppervlakte te gaan is niet goed wijs en zal er over één jaar serieus spijt van hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan