Status
Niet open voor verdere reacties.
wat ik had met win7
deed msconfig dan zag ik blauw de goede en andere kon ik verwijderen

hoe is dat bij windows 8 dubbele installatie
 
je bedoeld in feite niet dat je dubbele bestanden heb maar eerder een dubbele opstartregel ...
zoals deze hieronder ..
Ashampoo_Snap_2014.03.27_12h02m17s_001_.png

wel dit bekom je enkel indien je dual boot aangemaakt heb ..
wil je er dan 1tje verwijderen ....dit kan maar wees dus er van overtuigd dat je de goeie laat staan ...
hoe doe je dit ..
dit doe je door op te starten vanaf de windows die je wenst te behouden ...
als je dan msconfig opent in het venster " computer opstarten " dan zie je de opstartregel in het blauw vermeld staan ..
in dat geval selecteer je dus de andere regel en vewijder je deze !
*opmerking :de windows die bewaard moet blijven dient dus ook op de schijf 0 op de 1ste partitie te staan en niet op de 2 de !
 
je hebt bij time out 3 sec is eigen instelling , want ik heb 30 sec staan bij time out op plaatje die je plaatje


*opmerking :de windows die bewaard moet blijven dient dus ook op de schijf 0 op de 1ste partitie te staan en niet op de 2 de !

dat snap ik niet de opmerking
 
standaard is dit inderdaad 30 seconden ...

ik bedoel dus dat indien je een dual boot bezat (en waarschijnlijk dus wel gezien je vraagstelling ) dan mag je de regel verwijderen van het besturingssysteem dat je niet wenst te gebruiken ...
maar enkel onder voorwaarde dat dit besturingssysteem op de 1ste partitie staat ...
betreft het dat het te bewaren besturingssysteem zich op de 2 de partitie bevind en je verwijderd dan het besturingssysteem op de 1ste partitie dan zal de windows niet opstarten vanaf je 2de partitie !
 
dan doe ik dat niet , voordat gevolg

betreft het dat het te bewaren besturingssysteem zich op de 2 de partitie bevind en je verwijderd dan het besturingssysteem op de 1ste partitie dan zal de windows niet opstarten vanaf je 2de partitie !
 
wat je kan doen is een image aanmaken van het besturingssysteem op je 2 de partitie ...
bijvoorbeeld met de Acronis true image 2014 (als je deze bezit )
** en anders met de engelstalige versie van EaseUS Todo Backup Free 6.0 (vul om de download link te verkrijgen van deze Easeus T.B.F effe de gegevens in )
nadat je dus in het bezit bent van een image van het besturingssysteem je wenst te behouden ( 2 de partitie ) start je dus op van af de 2de partitie en je plaatst de juist aangemaakte image op de 1ste partitie .
is dat gedaan kun je de 2de partitie verwijderen nadat je opgestart bent vanaf de 1ste partitie (welke nu het besturingssysteem is dat jij wilde behouden !)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan