Windows 11 VMWare vs. Virtualbox

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
@The End Ik pik even in uit interesse, gebruik zelf ook wel Virtualbox en twijfel soms ...
Kan je even voordelen van VMWare t.o.v. Virtualbox geven, aub ? Als die bestaan en ev. nadelen wederzijds ?

VMware heeft een uiterst geoptimaliseerde kernel gebaseerd op Linux. Wat performantie alleen maar ten goede komt.

Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat VB trager is dan VMWare in windows (heb beide laten lopen op dezelfde machine). VMWare lijkt me ook eenvoudiger in te stellen dan VB (schermgrootte van de VM oa, ... )

Mijn linux 'Wilma' is met Qemu echt een werkbeest, zit op heen HP intel i5 7500 en presteert veel beter dan op mijn vmware op een i5 9500. gewoonweg omdat Qemu een deel is van het OS, er zit dus ook geen beperking op het benutten van het aantal cores en threads. wat bij VB en VMWare wel is!

Ga het eens proberen, bedankt !

Begrijp ik het goed dat met de PRO (ESXi = betalend vermoed ik) een virtualisatie van Windows draaiend op een Linux OS, beter werkt dan een Linux virtualiseren op een Windows installatie ?

Heb nl. de keuze hier ...

@The End De bewering in de video dat VMWare Pro is enkel beschikbaar via de Broadcom website klopt niet ... maar dat gaf je ook aan.
De directe download van bron van VMWare zelf ziet er zo uit :

ik hou van ' KISS ': keep it simple stupid, wil je de broadcom login uitvoeren, mij niet gelaten ...
ik ga direct naar HUN BRON .

1741192839822.jpeg

Laatst bewerkt:
VMware is van Broadcom ondertussen.
Ze zijn dat product dan ook volledig aan het leegzuigen, of eerder de geldbeugel van de klanten. Nog enkele jaartjes en ze smijten het bij het huisvuil buiten, nadat ze elke klant hun zakken leeggeplukt hebben. Van inovatie zal uiteraard ook totaal geen sprake meer zijn. Enorm triestig.

Hihi... en je geeft een link naar techspot, wat dus niet de bron is ... dat is vmware.com uiteraard (zie mijn link) !
dit is de bron: https://softwareupdate.vmware.com/cds/vmw-desktop/ws/
en de anderlink bewijst dat het niet enkel op Broadcom staat.

als je ver genoeg gaat op mijn bron link zie je:

1741201140299.png

dus is dit een link zonder login ... me dunkt!

1741201252514.png

nog meer bewijs nodig? ben geen groentje op gebied van VMWare Workstation, gebruik dit al meerdere tientallen jaren ... PhilipV

Daar ging het niet om hé ... ik moest alleen even glimlachen bij de KISS, voorkeur voor directe links en dan een link met een ferme omweg.
Dat die link uiteindelijk ook bij VMWare uitkwam, daar twijfelde ik niet aan hoor !

Maar niet iedereen ziet daar de humor van in .. ik zal mezelf wat moeten intomen.

Belangrijker : dank voor de bruikbare en nuttige info, by the way !

Terug
Bovenaan