Software VLC player

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een film die ik wil afspelen, doch ik krijg een dubbel beeld. Ik heb dit geweten hoe ik de instelling kon wijzigen, doch weet niet meer hoe en op internet vind ik ook geen uitleg.
Kan je me daarbij helpen a.u.b.?
 

Bijlagen

  • ice_screenshot_20200521-111013.png
    ice_screenshot_20200521-111013.png
    439.7 KB · Weergaven: 147
wel je bevestigd dus hiermee wat ik eerder zei .. de film werd verkeerd omgezet en jij snijd deze nu vervolgens bij zonder daadwerkelijk de film om te zetten ..
speel je deze film na 1 maand weer eens af dien je deze wederom bij te snijden .. je knipt in feite1 scherm weg tijdens het afspelen maar het tweede scherm blijft aanwezig in de film .
 
wel je bevestigd dus hiermee wat ik eerder zei .. de film werd verkeerd omgezet en jij snijd deze nu vervolgens bij zonder daadwerkelijk de film om te zetten ..
speel je deze film na 1 maand weer eens af dien je deze wederom bij te snijden .. je knipt in feite1 scherm weg tijdens het afspelen maar het tweede scherm blijft aanwezig in de film .
Je moet die instelling doen met deze film aan en telkens je deze film wil bekijken, moet je het opnieuw instellen
 
Wat je zou kunnen proberen is om te kijken in de configuratie instellingen van de videokaart of daar 3D is ingeschakeld.
Ik kijk nooit 3D films, dus ik kan niet controleren of hier het probleem kan zitten.

Ga ik naar mijn NVIDIA videokaart config scherm, dan kan ik een vinkje zetten.

nvidea.jpg
 
Wat je zou kunnen proberen is om te kijken in de configuratie instellingen van de videokaart of daar 3D is ingeschakeld.
Ik kijk nooit 3D films, dus ik kan niet controleren of hier het probleem kan zitten.

Ga ik naar mijn NVIDEA videokaart config scherm, dan kan ik een vinkje zetten.

Skippy, in post 15 heb ik de oplossing gegeven.
Bedankt.
 
daar durf ik niet op te antwoorden mij lukte het destijds enkel met het eerder genoemde programma , maar das onderwijl al 5 jaar geleden mogelijk dat het door jouw genoemde tool (welke ikzelf nooit heb gebruikt ) dit kan maar ik betwijfel dit !
 
daar durf ik niet op te antwoorden mij lukte het destijds enkel met het eerder genoemde programma , maar das onderwijl al 5 jaar geleden mogelijk dat het door jouw genoemde tool (welke ikzelf nooit heb gebruikt ) dit kan maar ik betwijfel dit !
Mijn vraag is nu: waarom vind je mijn oplossing "een lapmiddel"? Die instellingen staan wel degelijk in het programma VLC.
 
juist vlc laat je toe om zulke fouten recht te zetten vermits jij dit wilt ..
persoonlijk vind ik het niet kunnen dat jij , ik of anderen telkens aan de instellingen van deze vlc player dient te rommelen om een mogelijke fout in de film te verdoezelen zodat deze dan toch af te spelen is .. als jij dit lapmiddel wenst te gebruiken dan is dit je goed recht maar noem het géén oplossing want dat is het dus niet !
 
Het is in ieder geval gewoon een legale instelling binnen VLC Player om een 3D film met enkel beeld af te spelen zonder dit eerst om te moeten zetten met een converteer programma.

Wil je een film wel eerst converteren met als bijkomend voordeel dat dan de bestandsgrootte aanzienlijk kleiner wordt zou dit met Avidemux kunnen. https://caninfotech.com/technology/how-to-convert-3d-hsbs-video-to-2d/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan