Vista veranderen naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Y

ybr

Gast
Ik heb mij een laptop gekocht van Toshiba.
Daar staat momenteel Windows Vista op.
Ik ben niet vertrouwd met vista en zou er graag Windows Xp op willen.
De drivers voor xp heb ik al allemaal gevonden via de site van Toshiba maar ik heb 1 probleem.
Ik kan vista niet verwijderen en als ik xp wil installeren dan zegt die dat ik geen HD heb.
De laptop is een Toshiba Satellite P300 13M.
Heeft iemand raad.
Alvast bedankt.
 
Het kan zijn dat u tijdens het installeren even op F6 moet drukken om de schijfcontrollers te installeren. Ik heb dit ook voor met mijn computer, anders kan hij de schijf niet vinden. Dus brand dan eerst de schijfcontroller op cd, of disket ( als uw laptop nog een diskettenstation heeft).
 
Dat weet ik. De drivers van de raid controllers ontbreken.
Via Nlite kan je zlef je cd maken voor xp met drivers erin.
Dit heb ik ook gedaan voor een laptop van Toshiba maar dan een A type.
Ik heb een P300 en die vind ik niet.
 
Er is net een bios update uit voor de serie 300, misschien helpt het.
Is die geinstalleerd?
En hoe staat de satacontroller ingesteld in het bios.

Kan je geen downgrade doen via microsoft zelf?
 
nee, wat hij bedoeld is tjdens de opstart van de cd van Xp, Xp wilt de installatie doen en dan zegt hij bij het begin van de installatie dat er geen hardeschijf gevonden kan worden.

Dat is altijd zo bij Vista, Vista wil niet zo gemakkelijk toelaten dat er Xp installeerd wordt. Dit kan je simpel vermijden met gewoon eerst de computer helemaal de formatteren. Als je dan een nieuwe installatie doet van XP zal hij dit niet meer zeggen!

Je start de pc gewoon op de cd-rom van XP en het zou vlekkeloos moeten gaan.

Yveske
 
nee, wat hij bedoeld is tjdens de opstart van de cd van Xp, Xp wilt de installatie doen en dan zegt hij bij het begin van de installatie dat er geen hardeschijf gevonden kan worden.

Dat is altijd zo bij Vista, Vista wil niet zo gemakkelijk toelaten dat er Xp installeerd wordt. Dit kan je simpel vermijden met gewoon eerst de computer helemaal de formatteren. Als je dan een nieuwe installatie doet van XP zal hij dit niet meer zeggen!

Je start de pc gewoon op de cd-rom van XP en het zou vlekkeloos moeten gaan.

Yveske

Nee yves
Wat ybr al laat weten gaat het niet met de cd van xp, krijg dan melding dat er geen hardeschijf gevonden kan worden. Ik stel voor dat je een cd van vista bemachtigd en kan je met de cd van vista formateren.
Dan kan je de cd van xp gebruiken.

Bij merk laptop of computer heb je bijnal nooit een cd van xp of vista, wel Recovery cd of dvd.
 
of de schijf wissen met bvb killdisc daarna cd van xp er in moet ook lukken
 
Je hebt de meeste kans met een oude windows fat 32 systeem, die trekt zich niets aan, bvb windows SE of ME.
Ofwel een bootdisk van windows ME, hier te downloaden.
ISO branden met nero of ander brandpakket, dan de cd of diskette met de lf.exe op insteken, navigeren naar het station waar je deze geplaatst hebt en de opdracht lf bevestigen met de 'enter' toets bevestigen.
Bij deze low format word er tevens gerapporteerd wanneer er 'bad sectors' op je schijf aanwezig zijn.
Ofwel na dezelfde bootdisk van windows ME gebruikt te hebben voor opstarten van de pc kan je de vistapartitie gewoon wissen met efdisk.
Ik heb zelfs xp naast vista gezet zonder de vista bootloader kapot te maken, heb ik onlangs pas ontdekt zie hier
De low format bij qdi werkt veel efficienter dan de sharewareversie van killdisk.
Je kan ook volledige format doen met linux.
Mogelijkheden te over.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan