Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds VISTA heb altijd al miserie gehad om WMV's - AVI's -
Windows Media Center Files (DVR-MS) enz enz
met een degelijke kwaliteit lees Resolutie door te sturen naar mijn 2de beeldscherm nl. mijn TV Flatscreen van LG die High def ready is en een monitor aansluiting heeft als wel composiet en S-Video.

op mijn HDD2GO worden alle films series en tv-opnamen bewaard alsook andere media bestanden.Heb hierop al een eerste partitie aangemaakt van 10 gig voor de XP

Nu heb ik hier gratis een pc gekregen zwaar genoeg voor XP-Pro maar zonder harde schijf


nu zou ik graag mijn Hdd2Go ultra speed die aansluitbaar is zowel via het speciaal voorziene slot op mijn nieuwe Vista based PC Medion MD8822(Desktop) als met een aparte adapter en usb of Sata aan elke PC met usb of Sata uiteraard
willen voorzien van een basic xp installatie zodat ik hem in pc1 (Vista) uit plug. Hem aan pc2 die aan de televisie gekoppeld is inpluggen via de adapter en usb en dan via pc2 mijn files met full Quality willen bekijken.


Uiteraard moet ik de XP installeren terwijl de HD2Go aan pc2 (TV) gekoppeld is om op deze pc zijn hardware afgesteld te staan bvb ook aan de tv tuner die hier in zit ed.
Alsook in de bios hem laten opstarten vanaf de externe HDD? heb zelfs geen idee of dat mogelijk is....??


Maar ga ik nu geen problemen krijgen als ik hem terug inplug op pc2 (Desktop) wat bvb ivm het feit dat een os altijd op de C:\ partitie moet die nu op mijn pc G:\ noemt
of plug ik hem bvb in na het opstarten van vista om eventueel files te bewerken over te zetten enz enz.

Hoop dat jullie wat kunnen volgen ik zal in ieder geval jullie reactie's in het oog houden.
Ben momenteel even alle bestanden van de eerste partitie op HDD2Go aan het kopieren naar mijn HDD1 zodat ik de partitie kan formatten en splitsen voor die 10G. waar de XP op komt te staan en dan begin ik eraan.


Ps Als ge even nix van me verneemt ben ik waarschijnlijk naar de top van het Hilton om mijn HDD2Go achter Herman Brood te mikken.


Of ik koop gewoon een Interne HDD voor mijn tweede pc natuurlijk als iemand nog iets liggen heeft.......
 
Ik denk dat je beter een hardeschijf koopt, ze worden bijnal naar je hoofd gesligerd.
 
De Hdd2Go wordt onmiddelijk herkent maar als ik xp wil instaleren krijg ik een hele lange txt dat er tijdens de opstart waarschijnlijk geen opstart bla bla zal herkent worden mits speciale software

wil nu eens proberen met een opstartdiskette te maken voor xp pro
en dan de installatie te starten


de volhouder wint
 
nu zou ik graag mijn Hdd2Go ultra speed die aansluitbaar is zowel via het speciaal voorziene slot op mijn nieuwe Vista based PC Medion MD8822(Desktop)
Met die "speciaal voorziene slot" bedoel je eSATA ?

Alsook in de bios hem laten opstarten vanaf de externe HDD? heb zelfs geen idee of dat mogelijk is....??
Als je moederbord geschikt is wel ja, dan kun je externe apparaten als 1ste boot zetten in het bios.

Maar ga ik nu geen problemen krijgen als ik hem terug inplug op pc2 (Desktop) wat bvb ivm het feit dat een os altijd op de C:\ partitie moet die nu op mijn pc G:\ noemt
Een OS hoeft niet op de eerste partitie (C:\) te staan, enkel de boot-loader.
De externe zal automatisch de eerst volgende vrije letter krijgen in het systeem dat hij word aangesloten en zal dus NOOIT de letter C toegewezen krijgen in dat systeem.

of plug ik hem bvb in na het opstarten van vista om eventueel files te bewerken over te zetten enz enz.
Is gelijk, zolang de interne schijf bootable is en deze als eerste bootable device ingesteld staat in het bios zal de interne automatisch gekozen worden.

Hoop dat jullie wat kunnen volgen
Eh, niet echt neen (lachen)

Of ik koop gewoon een Interne HDD voor mijn tweede pc natuurlijk als iemand nog iets liggen heeft.......
Een interne is natuurlijk het snelste, maar een eSATA is toch ook behoorlijk snel en zeker geschikt om een OS mee te booten :)

Mogelijks heb je wel een extra boot programma'tje nodig om het "externe OS" op te kunnen starten, dit zal je moeten uittesten.
 
Met die "speciaal voorziene slot" bedoel je eSATA ?

Aan de bovenkant van mijn kast is een bakje wwar ik de HDD gewoon inleg en naar achter schuif hij krijgt hier voeding en usb en eSATA

Als je moederbord geschikt is wel ja, dan kun je externe apparaten als 1ste boot zetten in het bios. 1st boot device is set as USB HDD

Een OS hoeft niet op de eerste partitie (C:\) te staan, enkel de boot-loader.
De externe zal automatisch de eerst volgende vrije letter krijgen in het systeem dat hij word aangesloten en zal dus NOOIT de letter C toegewezen krijgen in dat systeem.
IDD

Is gelijk, zolang de interne schijf bootable is en deze als eerste bootable device ingesteld staat in het bios zal de interne automatisch gekozen worden. IDD ook vastgesteld gaande weg

Eh, niet echt neen (lachen)

Een interne is natuurlijk het snelste, maar een eSATA is toch ook behoorlijk snel en zeker geschikt om een OS mee te booten :) Een aparte eSATA-kabel is niet bijgeleverd wat zit er aan de andere zijde van connector? en waar plug je die dan in anders is zo'n kabeltje aanschaffen ook nog een optie Hmm s ff Googlen

Mogelijks heb je wel een extra boot programma'tje nodig om het "externe OS" op te kunnen starten, dit zal je moeten uittesten.
Helaas pindakaas krijg steeds de melding dat de partitie niet beschikbaar zal zijn tijdens het opstarten
 
Helaas pindakaas krijg steeds de melding dat de partitie niet beschikbaar zal zijn tijdens het opstarten en hij daarom niet voorgaat met de installatieprocedure.

<!-- google_ad_section_end -->
 
Dat zal wellicht te maken hebben met de bootloader, die moet altijd op c staan, zie i2p zijn post.
Als je zonder schijf wil de pc opstarten kan je een linux live dvd aanschaffen of downloaden, bvb ubuntu (zie de linuxsectie op dit forum).
Anders heb je een hard disk nodig.
Installeer dan een kleine pata van 40 of 80 gig, enkel voor je besturingssysteem.
De HDD2go kunnen je films blijven staan.
De meeste pc winkels hebben nog wel zo een schijf liggen uit een oude pc, de prijs voor zo een recupdisk is ca 15 euro.
Wil je met alle geweld xp op je HDD2go, dat kan ook, mits er een station c is, dus met een schijf aan boord voor de bootloader.
Ik weet niet of je het probleem eventueel nog kan oplossen met een adapter van usb naar pata, om zo je externe schijf aan te sluiten op de ide controller van het moederbord, maar zo een adapter is ook niet gratis natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
miljaarde had hier hele text en uitleg over gegeven maar is niet opgeslagen omdat vermaledijde telenet met de vraag tussenbeide kwam of ik wou verder surfen aan normale of verhoogde snelheid dat kan toch zomaar niet he. ben ik een uur werk kwijt en dacht nog CTRL-C te doen om safe te zijn. TELENET ...

allez poging nr 2


Ja en nee


voorwoord:

Sommige van de hierna vermeldde zaken zijn waarschijnlijk of topic en moeten ergens anders verder behandeld worden. Dus wees vrij om mij door te verwijzen desbetreffend.

1 Interne HD gekocht

2 Ethernet switch gekocht heb telenet mono (gratis 2de pc op het www)
maar hier kan je niet met netwerken?? moet dan Router hebben of zo???
Wordt dan wel dure gratis pc zo

3 Vista ok voor pc maar te licht voor te werken met WMC (Windows media Center)
en veel last om tv tunercard te herkennen uiteindelijk wel gelukt maar zoals hierboven gezegd pc te traag voor WMC

4 dan maar oude xp erop
maar bijgeleverde software van tv tunercard

Videmate TV SAA7134 Capture Device
Van Firma Compro na updates

Werkt niet Met Belgische EPG (Elektronishe programma gids)
wat het programeren van tv proggramma's heel omslachtig maakt
Wie kent hier goede software voor??


5 Zoals gezegd had ik graag nog via netwerk van pc naar pc kunnen gaan
maar dit lijkt niet mogelijk via Ethernet Switch ivm zelfde ip domein allez heb er al wat over gelezen en uitgeprobeerd maar snap het niet of het lukt me niet omdat het niet eens mogelijk is.
allen via internet maar dan kost het me up & down volume

6 Mijn USB HDD2GO dan

op xp PC (To TV)
kan ik de optie (in schijfbeheer ---> eigenschappen) instellen voor snelle verwijdering niet aanvinken deze HDD is gepartitioneerd in 3 partities maar ik klik wel degelijk op de gehele schijf ???

En op de Vista PC Moet ik zelfs heropstarten na verwijdering vooraleer ik er op kan
terwijl deze PC NL. een Medion MD8822 een speciaal hiervoor uitgerust slot heeft buitenaan de kast (bovenop) met voeding usb en eSATA???

Het is eerder een HDD NO GO op die manier


moet wel zeggen dat ik nu mijn films via aparte adapter en usb op mijn XP TV PC met WMP11 Perfect kan bekijken wat al een zalige vooruitgang geworden is
ik kan ook via INDI box perfect digitale programmas opnemen als ik in het ComproDTV Software programma overschakel van Cable naar Composite
Kan dan wel niet digitaal naar andere kanalen kijken maar ligt aan indi box dus goede optie voor als ik niet thuis ben



nu eerst effe CTRL-C of kan misschien weer opnieuw beginnen


Nog iets vergeten??


ah ja ik hoor mijn harde schijf of proccesor door de luidsprekers tijdens stille passages maar vooral de muisbewegingen over het scherm zijn vrij hinderlijk irritant gezoem wie heeft dit ook al gehad en eventuele oplossing?


groetjes aan allen
van Ratel
 
Nog iets vergeten??


ah ja ik hoor mijn harde schijf of proccesor door de luidsprekers tijdens stille passages maar vooral de muisbewegingen over het scherm zijn vrij hinderlijk irritant gezoem wie heeft dit ook al gehad en eventuele oplossing?


oplossing:

systeembalk

icoon voor geluid

pc luidspreker volume op 0 of mute
 
ik heb xp sp2
maar stt er zoiets als mediacenter voor xp of is dat een volledig nieuwe xp installatie dan??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan