Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,
zou windows XP willen installeren (virtueel) op mijn W7 home premium pc (desktopP

2TB harde schijf / 4gb ram / i5 pentium van intel

heeft iemand een suggestie en zo ja ook nog een stap voor stap handleiding.

groet van ronald7
 
ben je in bezit van een xp installatie cd met de activatie key om deze dan ook te activeren ....
opmerking ook al installeer je xp dus met virtualbox dan nog dien je de xp te voorzien van al de update's die werden uitgebracht als ook een antivirus programma ....in feite komt het er op neer dat je xp dient te behandelen als een gewone windows installatie....
zo kun je in virtual box meerdere besturings systemen installeren maar dien je deze telkens te behandelen als een eigen besturingssysteem ...

bekijk deze pdf ,,,deze laat je zien hoe je virtualbox installeerdt om nadien ook deze te voorzien van de windows 8 , in jouw geval word dit dan de windows xp
 
het bericht hieronder werd me toegestuurd via een pb ...
Dag qtex

zag mijn reactie op jouw bericht niet terug op het forum.
zal wel iets niet goed hebben gedaan.

hierbij dan maar, bedankt voor je reactie en de pdf.
ga deze bestuderen en moed verzamelen.

vriendelijke groet ronald7
 

hallo,
mijn versie w7 , home premium, wil niets weten van virtueele activiteiten.
nou is er een engelstalig forum, dat zegt dat het wel kan.
ga daar even kijken, en op jacht naar een bruikbare xp versie.
mijn xp-rom behoort bij mijn (oude) dell pc en zou wellicht alleen maar zijn te gebruiken voor die pc.

bedank nog voor je link, die heb ik voorlopig maar bij de favorieten ondergebracht.

groet van ronald7
 
Windows 7 home premium gaat niet werken met de Virtual PC update van Mircrosoft, daarvoor heb je de Professional nodig.
Daarbuiten zijn er wel andere producten zoals hierboven reeds beschreven die de job evengoed (en zelfs beter) doen.
Je moet wel één ding nakijken wil je virtualizatie gebruiken.
In de BIOS van je PC moet Virtualization enbaled staan. Dit kan onder verschillende benamingen terug te vinden zijn:
Virtualization Technology, VT, Intel-VT, VT-x, AMD-V,...
 
Windows 7 home premium gaat niet werken met de Virtual PC update van Mircrosoft, daarvoor heb je de Professional nodig.
Daarbuiten zijn er wel andere producten zoals hierboven reeds beschreven die de job evengoed (en zelfs beter) doen.
Je moet wel één ding nakijken wil je virtualizatie gebruiken.
In de BIOS van je PC moet Virtualization enbaled staan. Dit kan onder verschillende benamingen terug te vinden zijn:
Virtualization Technology, VT, Intel-VT, VT-x, AMD-V,...

had ik ook vermeld in #4:' het werkt vanaf een bepaalde versie! en is GRATIS (XP PRO) '
 
had ik ook vermeld in #4:' het werkt vanaf een bepaalde versie! en is GRATIS (XP PRO) '

Idd, bedankt daarvoor. Maar wilde het nog even aanhalen omdat de TS gelezen had dat het wel kon.
Deze XP modus heb ik regelmatig op men werk gebruikt bij werknemers die dit vereisten wegens software limitaties op een hoger OS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan