Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Omdat mijn dochter graag Sims 3 wilde spelen, en ik slechts een Geforce 440 64mb videokaart had, heb ik van een collega een 256 mb kaart overgenomen, Sapphire Ati Radeon 9550.
Na het installeren van de kaart en de drivers van de bijbehorende cd, draaide het spel. Echter, na ± 10 minuten liep hij vast. Hierop heb ik de drivers geupdate, welke ik gedownload heb van de Ati-site. Na de installatie hiervan, is de opstart van de computer behoorlijk traag geworden en blijft het scherm zwart al ik de Sims 3 start. Terug gaan naar de vorige drivers lukt niet.
Vervolgens heb ik in de veilige modus, met het programmaatje "driversweeper" de videokaart drivers verwijderd. Na herinstallatie van de bijbehorende drivers, krijg ik na het opnieuw opstarten de melding: Modus not supported 75.3 Hrtz. Ik heb een TFT scherm, maar vind dit vreemd, omdat deze melding bij de eerste installatie niet kwam.
Normaal draaide het scherm op 60 Hrtz maar door de update word hij telkens op 75 gezet.
Vraag: Hoe kan ik dit oplossen, zodat de Sims 3 wel normaal start en gespeeld kan worden?
Alvast bedankt voor de moeite,
vr.gr.
Peter Koopman

[oplossing]Ik heb een oude backup teruggezet en vervolgens Ati Omega-drivers geinstalleerd. Spel is niet meer vast gelopen.[/oplossing]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Peter, ik veronderstel dat u Vista draait op uw pc.

Klik rechts op uw bureaublad ( op een leeg vlakje),selecteer het onderste vakje ( aan persoonlijke voorkeur instellen, selecteer dan in het nieuwe kadertje :Beeldscherminstellingen. In het nieuwe kadertje selecteer nu onderaan : Geavanceerde instellingen, in het nieuwe vakje selecteer je nu bovenaan: Beeldscherm. Nu kan u in het middelste vakje uw 60Hz selecteren en nadien alles bevestigen. Na een reboot moet uw schermfrequentie nu op 60Hz blijven staan.
 
Ik draai met windows XP pro op mijn pc. Ik kan inderdaad de frequentie wijzigen naar 60 Hz.
Het probleem blijft dat de computer traag blijft en het spel Sims 3 een zwart scherm blijft geven. Ik vermoed dat er tijdens een de-installatie van de drivers ergens iets is achter gebleven wat dit veroorzaakt. Hoe kan ik dit oplossen?
vr.gr.
Peter Koopman
 
Het spel heeft gedraaid! Omdat hij na een poosje vast liep, heb ik de drivers geupdate. Sindsdien heb ik de problemen. Ik ben nu bezig om een oude backup terug te zetten. Hierna wil ik Omega-drivers gaan installeren. Ik zal laten weten wat het resultaat hiervan is.
vr.gr.
Peter Koopman
 
Het spel heeft gedraaid! Omdat hij na een poosje vast liep, heb ik de drivers geupdate. Sindsdien heb ik de problemen. Ik ben nu bezig om een oude backup terug te zetten. Hierna wil ik Omega-drivers gaan installeren. Ik zal laten weten wat het resultaat hiervan is.
vr.gr.
Peter Koopman

Het spel liep vast.
Ik geloof dat het probleem zit bij het afbreken van het spel zelf.
De Sims deinstalleren en opkuistool gebruiken (ccleaner bvb) en dan herinstalleren eens proberen.
 
Ik heb en oude backup teruggezet en vervolgens Ati Omega-drivers geinstalleerd.
Het spel draaid nu weer en de monitor blijft keurig op 60 Hz.
Of het spel nu vastloopt weet ik nog niet, omdat ik zelf het spel niet speel.
Als mijn dochter komt moet zij hem maar testen. Ik zal het resultaat laten weten.
Tot zover in ieder geval bedankt voor het meedenken en de tips.
Vriendelijk groet,
Peter Koopman
 
Ik heb en oude backup teruggezet en vervolgens Ati Omega-drivers geinstalleerd.
Het spel draaid nu weer en de monitor blijft keurig op 60 Hz.
Of het spel nu vastloopt weet ik nog niet, omdat ik zelf het spel niet speel.
Als mijn dochter komt moet zij hem maar testen. Ik zal het resultaat laten weten.
Tot zover in ieder geval bedankt voor het meedenken en de tips.
Vriendelijk groet,
Peter Koopman


Dat is drastis maar efficient.
Bedankt om dit al te melden.
We laten deze post nog even open staan tot.
Als het goed blijf mag je de post als opgelost zetten, zo sluit deze vanzelf.
 
Hoi,
Sorry dat ik het niet eerder gemeld heb. Ik dacht dat de post al gesloten was.
Het spel draait nu prima, geen vastlopers meer gehad.
Nogmaals bedankt voor het meedenken.
Wat mij betreft mag dit onderwerp afgesloten worden.
vr.gr.
Peter Koopman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan