VGA kaart toshiba

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste
ben in het bezit van laptop Toshiba - qosmio oud 3 jaar x300-112 met aan boord een NVidia Ge Force 9800 MGTX . gelezen op het net dat deze kaart vlug stuk is ( games kaart ) bij navraag bij de fabriekant zou mij dat op 1375 € kosten ? ( je hebt er een nieuwe voor ) mijn eerste vraag is : kan men zelf een aanboord VGA plaatsen ?
kan men kiezen voor een andere VGA kaart lichter en goedkoper maar die toch zou gaan op die laptop ? welke is dat dan
mijn derde vraag bestaat de mogelijkheid om een externe VGA te plaatsen zodat de laptop toch nog thuis kan gebruikt worden

graag antw
groetjes
rero
 
De videokaart bij een laptop zit meestal op het moederbordgeïntegreerd en is daarom niet te vervangen.
Hiertoe moet dus het gehele moederbord vervangen worden.

1375 euro vind ik persoonlijk wel een erg hoog bedrag. Ze zullen dan een bijzonder hoog uurtarief hanteren.
 
Ik had de laatste vraag even gemist.

Ja er bestaan externe videokaartjes. Deze zijn onder nomaal gebruik van een pc of laptop goed bruikbaar. Je moet er natuurlijk geen zware spellen mee willen spelen of grafische programma's mee gaan draaien en veel van een videofilm verwachten.

Kijk eens hier: Grafische kaart j5create J5Create externe USB-grafische kaart op VGA in de Conrad online shop

Of dit een handige oplossing laat ik aan u om hiervoor een beslissing te nemen, omdat hiervoor uiteraard ook een extern beeldscherm nodig is.
 
Deze Toshiba heeft zoals ik even snel kan zien, wel een losse VGA kaart die wel te vervangen is.

Ik heb even de service manual opgevraagd bij Toshiba. Kijk eens bij punt 4.18

Zie bijlage
 

Bijlagen

  • qosmio x300.rar
    5.2 MB · Weergaven: 163
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan