Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Als ik een usb-stick aankoppel, dan zie ik meteen dat er twee te zien zijn met dezelfde letter; voorbeeld de "G".
Is dit normaal?
 
Bij het insteken van de stick zie ik in de verkenner "verwisselbare schijf G" en dan eronder weer "verwisselbare schijf G".
En telkens ik de pc opstart staat het toetsenbord in het Engels, niet tegenstaande ik het telkens wijzig in het Nederlands.

Bedoel je dat in schijfbeheer er een 2de schijf staat na de G?
 
bedoel je dit?
Knipsel.JPG

Dan is dit normaal, Eerst zie je de vaste drive's en daarna wat bijgekomen is. Maar er is maar 1 stick.
 
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je de schijven zelf noemt. Uiteraard kun je schijven dezelfde naam geven, maar deze zullen altijd een andere logische schijfletter krijgen.

Kijk naar mijn voorbeeld, ik heb hier op een van mijn pc's even twee schijven dezelfde naam D gegeven, maar logisch worden het de schijven D en G

Logische stations.jpg
 
aansluiting usb-stick.pngaansluiting andere stick.pngaansluiting externe schijf.png
Hier zie je de aansluiting van 2 verschillende usb-sticks (die dubbel aangeven) en dan een aansluiting van een externe HD die maar enkel aangeeft. Misschien is dit normaal bij Windows 10? Met Windows 8.1 heb ik dit niet. Zo dit normaal zou zijn, is het dan gelijk waar dat ik iets op die stick zet?
En mijn tweede probleem was; telkens ik start, zie ik rechts onder "ENG" staan. Ik wijzig dit dan naar "NED", maar telkens ik opnieuw opstart, heb ik terug "ENG". Hoe kan ik dit definitief op "NED" zetten aub?

Beleefde groeten.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je de schijven zelf noemt. Uiteraard kun je schijven dezelfde naam geven, maar deze zullen altijd een andere logische schijfletter krijgen.

Kijk naar mijn voorbeeld, ik heb hier op een van mijn pc's even twee schijven dezelfde naam D gegeven, maar logisch worden het de schijven D en G

Bekijk bijlage 16156
 
Dit hoort niet, weet je zeker dat het twee verschillende disks zijn.

Ik zie bijvoorbeeld Verwisselbare schijf G met een map muziek.
Kan het zo zijn dat deze schijf twee keer vermeld wordt of zijn dit daadwerkelijk twee verschillende schijven met een map muziek ?
 
Ja, op die stick staat wel degelijk muziek en als ik op de beide klik, heb ik op de beide hetzelfde staan.
Maar het rare vind ik, als ik een andere stick in dezelfde poort steek, dat het ook een andere letter heeft?
Dit hoort niet, weet je zeker dat het twee verschillende disks zijn.

Ik zie bijvoorbeeld Verwisselbare schijf G met een map muziek.
Kan het zo zijn dat deze schijf twee keer vermeld wordt of zijn dit daadwerkelijk twee verschillende schijven met een map muziek ?
 
Bekijk bijlage 16160Bekijk bijlage 16161Bekijk bijlage 16162
Hier zie je de aansluiting van 2 verschillende usb-sticks (die dubbel aangeven) en dan een aansluiting van een externe HD die maar enkel aangeeft. Misschien is dit normaal bij Windows 10? Met Windows 8.1 heb ik dit niet. Zo dit normaal zou zijn, is het dan gelijk waar dat ik iets op die stick zet?
En mijn tweede probleem was; telkens ik start, zie ik rechts onder "ENG" staan. Ik wijzig dit dan naar "NED", maar telkens ik opnieuw opstart, heb ik terug "ENG". Hoe kan ik dit definitief op "NED" zetten aub?

Beleefde groeten.

Bernard, volgens mij heb je met je copy's alles door elkaar gezet. Voor de zekerheid, zet eens alles onder elkaar.
Nu staan er naast elkaar en dat geeft volgens mij verwarring.
 
Bernard, volgens mij is dit perfect normaal. Een stick wordt supplementair weergegeven. Een schijf niet.
Dat is zo sinds overschakelen naar Win10. Bij mij ook. Maar het is dezelfde schijf.
Zo ziet het er bij mij uit.

Knipsel.jpg
 

Bijlagen

  • Knipsel.jpg
    Knipsel.jpg
    17.7 KB · Weergaven: 115
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan